Legge strøm bak i varerommet + bytte av orginale høytalere

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
p0ker
Car: Transport 2.5TDI 4Motion

Legge strøm bak i varerommet + bytte av orginale høytalere

Post by p0ker »

Heisann,

Strøm
Noen som har en ide om hvor det er lettest å få strømledning fra batteriet og inn i førerommet, og så videre til varerommet? Begynnte å lete litt på isolasjonen som ligger på gulvet, og tittet litt i motorrommet, men så ingen helt naturlige steder å kjøre dette gjennom. Så istedenfor å begynne å demontere alt og leite meg fram, regner jeg det er andre her som har gjort dette, og kan gi meg et lite hint.

Bytte org. høytalere
Tenkte også å bytte orginale høytalere. Så litt på døra i dag, og lurer på hvor mye som må demonteres for å komme til høytalerne, er det kun de to skruene under håndtaket, den i midten og de tre i bunnen? Og hvor ligger eventuelt klips som holder døra på plass? Any ideas?

Og hvor ligger det orginale delfilteret, dette må jo også byttes ut. :)

Alle tips taes i mot, og har du bilde/instruksjon så blir jeg fryktelig glad! :) Det er så fryktelig mye lettere, hvis man vet man må gjør, istedenfor å "prøve seg fram", og så slipper jeg å ødelegge noe.
Martin Sandvik
-
-
Car: 2010 Multivan T5
Phone: 40204030

Post by Martin Sandvik »

Om du har orginal radio i bilen så bytt heller ut denne. da får du bedre lyd.

and strøm så rett over batteriet er det et deksel, ta av dette og du ser kabel gjenomføringene
p0ker

Post by p0ker »

Det står en pioneer spiller i nå, men denne skal også skiftes ut.
Kanskje teste dette først, men høres ut som lyden vrenges på mellomtone/bass høytalerene i døra når man skrur opp litt... Derfor jeg vurdere å skifte ut disse.

Ingen tips på hvordan man får av døra? :P
sinkMe
-
-

Post by sinkMe »

p0ker wrote:Det står en pioneer spiller i nå, men denne skal også skiftes ut.
Kanskje teste dette først, men høres ut som lyden vrenges på mellomtone/bass høytalerene i døra når man skrur opp litt... Derfor jeg vurdere å skifte ut disse.

Ingen tips på hvordan man får av døra? :P
Sjekk denne: http://www.brick-yard.co.uk/forum/door- ... 31752.html
2008 T5 130tdi ct 4motion
p0ker

Post by p0ker »

For å komme fra motoren inn til førerrommet så var det letteste å bare dra ledning igjennom samme inngang som ledning for "åpne-panser" ledningen... slipper å dra av dekselet over batteriet, og du har full tilgang med en gang! Kan anbefales!

Nye baklykter og blink lys er på plass, og ser bra ut! :)
Post Reply