Syncro i terreng!

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
RZR-Jånni
-
-
Car: 1967 og 1991
Phone: 975 976 57

Syncro i terreng!

Post by RZR-Jånni »

Noe som har bilder? Og det MÅ være av din EGEN syncro!! Om noen har vært i terreng med en 2wd, legg gjerne ut og. :)
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
91 Caravelle Syncro 2,1wbx
TaigAGreEn
-
-
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641

Post by TaigAGreEn »

Definer terreng. Ikkje lov å kjøre utenfor kjørbar (?) vei i Norge og det prinsippet er eg tilhenger av! Grustak, traktorveier etc er noe annet...
Tage Vedal

T3-fan
Syncroeier
-
-
Car: T3 Syncro DJ '88

Post by Syncroeier »

glem ikke terrengtrasèer for offroadkjøring! jeg skal ta noen bilder neste gang jeg er på Gjerstad! :twisted:

ellers kjører jeg jo litt i skauen på hytta og, knallfint det..
TaigAGreEn
-
-
Car: T3 SYNCRO
Phone: 40492641

Post by TaigAGreEn »

For tida studerer eg naturforvaltning ved høgskolen i Hedmark. Det er med stor bekymring er registrerer at offroadinteressen i norge (offroad.no etc) brer så voldsomt om seg. I østerdalen er det ville tilstander, en gjøk med Nissan Patrol og enorme hjul satte seg nylig fast flere hundre meter fra nærmeste farbare vei. Allmenheten synes ikkje å bry seg, litt på samme måte som snøskuterne ikkje er tema for kritikk (eg er fra Nordland og kjenner bygda...), det synes liksom greiere å la folk styre på. Der er eg UENIG! Hold dere til lovlige traseer og områder! Lovene som skal beskytte naturen har ikke så mange ressurser bak seg hva angår håndheving og det er opp til folket (desverre) å utvise vett og forståelse. Så det. Kjør gjerne debatt 8)
Tage Vedal

T3-fan
WasserBoxer
-
-

stå på!

Post by WasserBoxer »

Så i aftenposten her om dagen at det krymper inn med urørt natur i norge. Dramatisk endring de siste 100 år.

Men uansett, vi har etter min mening en litt for pragmatisk holdning til dette med kjøring i utmark i Norge.

La oss ta et tankeeksperiment:

Tenk at Norge hadde slike lange flotte strender som Danmark har. HAdde vi da hatt anledning til å kjøre på strendene?

Neppe.

Det er deilig å kjøre syncro i Danmark!
Bjørnar
-
-
Car: Div type 2

Post by Bjørnar »

TaigAGreEn wrote:For tida studerer eg naturforvaltning ved høgskolen i Hedmark. Det er med stor bekymring er registrerer at offroadinteressen i norge (offroad.no etc) brer så voldsomt om seg. I østerdalen er det ville tilstander, en gjøk med Nissan Patrol og enorme hjul satte seg nylig fast flere hundre meter fra nærmeste farbare vei. Allmenheten synes ikkje å bry seg, litt på samme måte som snøskuterne ikkje er tema for kritikk (eg er fra Nordland og kjenner bygda...), det synes liksom greiere å la folk styre på. Der er eg UENIG! Hold dere til lovlige traseer og områder! Lovene som skal beskytte naturen har ikke så mange ressurser bak seg hva angår håndheving og det er opp til folket (desverre) å utvise vett og forståelse. Så det. Kjør gjerne debatt 8)
Det viser jo seg stadig vekk at det er enkeltpersoner evt. enkeltidioter som ødelegger for flertallet som holder seg til loven... Når det gjelder syncro i skauen, er det jo kjekt med onkel med hogstmaskin type stor i sin egen tømmerskog, den ødelegger nemlig nå jævlig og da får man prøvd 4wd'en...
RZR-Jånni
-
-

Post by RZR-Jånni »

Sammenhengen med at jeg spurte var at jeg crosset litt i helgen. Eller dvs skulle, men jeg kom ikke så langt pga at der jeg kjørte var det så smalt, og hjulsporene var dekket med is. Også var det i tillegg bakke og skrent. Traktoren kom heller ikke lenger nå, uten kjettinger. :mrgreen: Tar det igjen når våren er skikkelig igang. Og du kan slappe av Taigagreen, jeg kjører på traktorveier i skogen. Så jeg ødelegger ikke noe unødvendig. Terreng det er alt utenom asfaltert vei da. :)
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
RZR-Jånni
-
-

Post by RZR-Jånni »

Image

Image

Image

Image

Var rundt svingen og 10M opp, men kunne ikke stå der og ta bilder av frykt for av den ville skli med kun håndbremsen på....
Last edited by RZR-Jånni on 09 Mar 2005, 01:49, edited 1 time in total.
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
roars
-
-

Re: Syncro i terreng!

Post by roars »

BayJon wrote:Noe som har bilder? Og det MÅ være av din EGEN syncro!! Om noen har vært i terreng med en 2wd, legg gjerne ut og. :)
Har vært i terreng med 2wd ja....DA ufrivillig ;)
Ellers...noe merkelig lovgivning på ferdsel i sk. utmark her i GNORE.
Roar Sørnmo
RZR-Jånni
-
-

Post by RZR-Jånni »

Bilder da...

Er det INGEN som har testet syncroen sin?
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
RZR-Jånni
-
-

Post by RZR-Jånni »

Halloooooo???
Jaja, mye snø i Bergen for tiden ihvertfall. Ca 30 cm. Og alt kom idag. Har kjørt litt rundt idag og testet. Slet litt i drittbakken til amubus sitt hjem, men jeg fikk nå bakkestartet tilslutt etter litt pes. (Må få fikset sperren framme....) Men amubus hadde nå aldri i verden klart det UTEN kjettinger... ;)

Tok meg en tur i all løssnøen på øde p-plasser og fotballbaner. Gikk så det suste selv med så mye snø. Snøen rekker litt opp på siden av bilen..

Image
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
amubus
-
-

Post by amubus »

Det er helt klart BayJon.... No kl 0350 er det 25cm på taket av bilen....
Skal på jobb å brøyte.....
Roy alias Amubus
-01 t4 vw PROFILE // BUS, ex ambulanse - Multivan Wannabe
-86 t3 Caravelle
-70 t2 Rico camper
-64 t1 Militærambulanse
Member of RESCUELINERS
Member of Vw Militaria Norway
Image
Post Reply