Har kjøpt Ferrobet Rust Remover og Ferrobet Sealer (sort spray) jeg tenkte å bruke på hjulbuene ihvertfall. Er det greie produkter? Noen tips til dette?
Skyvedør og dør på venstre side:

Dør høyre side:

Vær forsiktig Ferro-Bet sin rustfjerner. Får denne syra overnatte på lakken din, vil den etse og etterlate seg merker. Jo lysere farge du har på bilen din jo bedre vil det synes. Det står riktignok at den lar seg polere vekk hvis den får tørke på lakken, men det er ikke min erfaringvw&saab wrote:Ferrobet er genialt. Den spiser rusta og igjen så er det et oksidlag oopå som kan pusses vekk før grunning. Det er er en rustsyre
Hvorfor ikke bare pusse vekk rusten med en gang da, så slipper du kline på en ting, pusse og så kline på lakk?vw&saab wrote:Ferrobet er genialt. Den spiser rusta og igjen så er det et oksidlag oopå som kan pusses vekk før grunning. Det er er en rustsyre
Bare å kjøre på med Ferrobet. Den fjerner rust som kan ligge i porene til metallet og den fjerner alt dette. Jeg ble anbefalt dette middelet på Hamar Bilpleie og de har peiling. Ferrobet på lakk er ikke bra. Det må bort så fort det lar seg gjøre.krissh wrote:Ok, så jeg bør evt bruke Brunox fremfor Ferrobet? Hadde ikke planer om å ha det på alt for lenge nei, det står på etiketten at det skal ligge på til det er tørt og så vaske det vekk. Hadde tenkt å pusse bort så mye som mulig med papir og dremel, men tenkte kanskje det var greit med en rustfjerner i tillegg. For så å ha på Ferrobet Sealer som skal være rusthindring og grunning i ett, og så evt lakk oppå. Har stående en lakkboks med fargen fra jeg lakka det ene speilet.
Noe av rusten ser ut som det er i skjøtene også. Tror kanskje de to store platene på førersida har vært av og lakket om av forrige eier, han sa han skled inn i et tre. Så tror ikke skjøtene her er originale. Hva fyller jeg evt skjøtene med igjen?