ettermontering av sentralås i bakdør
ettermontering av sentralås i bakdør
har nå fått montert inn sentrallås i begge fordørene og sidedøren, og har nå kommet til bakdøren. her ble jeg usikker. er det noen som vet om det er noen forskjell på låsekassen i bakdør på biler med orginalt montert sentrallås versus låsekasser i biler uten sentrallås. vet ikke riktig hvordan jeg skal angripe dette, da det ser ut til at nøkelen må stå i låsen for å kunne bevege låsemekanismen.er det noen gode råd der ute... :idea: 93 mod t4
Sentrallås? på en -93'er
Hei "grei bil"!
Hvor fikk du satt inn dette? og hvor mye måtte du ut med? Gjorde du det selv, isåfall; hvordan gjorde du det? mye arbeid?
Tips og råd tas imot med STOR glede, for dette har jeg lurt på sjølv!
Hvor fikk du satt inn dette? og hvor mye måtte du ut med? Gjorde du det selv, isåfall; hvordan gjorde du det? mye arbeid?
Tips og råd tas imot med STOR glede, for dette har jeg lurt på sjølv!
Stian Korneliussen
2004 MULTIVAN HIGHLINE
2004 MULTIVAN HIGHLINE
kjøpt dette settet på netthandelen for den nette sum av kr 180.-
kjøpte deretter den kontakten som overfører strøm til låseenheten i skyvedøra når denne er lukket. denne kom på ca 700kr.(hos vw forhandler).
Nesten samme sentrallåssett fåes kjøpt hos http://www.mobilsentrum.no
men der også med fjernkontroll. koster 598.- med to fjernkontroller.349.-uten fjernkontroll.
Moneringen har jeg gjort selv,og det var ikke helt enkelt å få til en god og funksjonell løsning for innfesting av låsestag i låsene i fordørene, men synes jeg fant en god løsning til slutt. hadde sikkert vært enklere hvis man hadde studert løsninger på orginalmonterte sentrallås i disse bilene først.
står nå litt fast med å finne en løsning med bakdøra(vippedør) men regner med at jeg finner en løsning etter hvert her også.
får heller komme tilbake med bilder av løsning i fordørene hvis det er aktuelt. vanskelig å forklare dette med ord.
kjøpte deretter den kontakten som overfører strøm til låseenheten i skyvedøra når denne er lukket. denne kom på ca 700kr.(hos vw forhandler).
Nesten samme sentrallåssett fåes kjøpt hos http://www.mobilsentrum.no
men der også med fjernkontroll. koster 598.- med to fjernkontroller.349.-uten fjernkontroll.
Moneringen har jeg gjort selv,og det var ikke helt enkelt å få til en god og funksjonell løsning for innfesting av låsestag i låsene i fordørene, men synes jeg fant en god løsning til slutt. hadde sikkert vært enklere hvis man hadde studert løsninger på orginalmonterte sentrallås i disse bilene først.
står nå litt fast med å finne en løsning med bakdøra(vippedør) men regner med at jeg finner en løsning etter hvert her også.
får heller komme tilbake med bilder av løsning i fordørene hvis det er aktuelt. vanskelig å forklare dette med ord.
-
Jungeldyret
Akkurat ja........Jeg lurer på om den glidefunksjonen sitter i innfestingen til overføringen på låsesylinderen. slik at det blir en kvart omdreining dødgang på den "plata/overføringen" som overfører låsebevegelsen fra sylinderen via staget til låsen. må prøve å få tatt en titt på andre biler, golf eller pasat f.eks. skulle vel ha noe av samme løsningen vil jeg tro. 
-
Jungeldyret
Er nok ikke samme låsemekanisme. De me sentrallås er laget slik at låsen går opp og igjen likt med senterallåsen med nøkkel i vannrett posisjon, alltid låst i loddrett pos. og manuelt opplåst i 45`pos. Savnet denne siste funksjonen på min T3 for en stund siden,var batterilens, fikk ikke opp sentrallås, og med batteri i motorrommet bak slet jeg litt med å komme til med startkabler
Løste dette med å åle meg inn gjennom skyvedøra bak kombiveggen sammen med et ekstra batteri og startkabler... Kan visst ikke legge på meg så lenge jeg har den bilen