'Kvernelyder' fra bakhjul
'Kvernelyder' fra bakhjul
Bilen 'nynner' og 'kverner' i en fart ca.45 km/t, særlig når jeg bremser i nedoverbakke. Lyden forsvinner ved høyere fart. Ved lavere fart kjennes det som om en kjører på riller. Når jeg tar tak i bakhjul i kl.12/kl.6 stillingen kjenner jeg noe slark (ca.1mm bevegelse, begge sidermen ikke i kl.9/kl.3 retningen. Tipper at det er hjullagrene som trenger fornyelse, men finner ikke noe konkret i Haynes boka om akkurat det. Kjører også på noen drittbillige koreanske piggdekk som fulgte med bilen da jeg kjøpte det, er derfor litt usikker på hvor ulydene kommer fra. Noen med erfaring/tips?
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
Ta av bremsetrommelen din og se om selve bremse båndet fortsatt sitter fast i bremseskoen... har en tendens til å løsne i liminga disse bremsebånda og da kan de til tider følge trommelen rundt noe som kan resultere i det du beskriver...
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Bytting av lager
Har demontert for å få byttet hjullager bak. Hvordan deles ytre aksling fra indre aksling? Anybody???
-
Syncroeier
- -

- Car: T3 Syncro DJ '88
yttre fra indre aksling sier du,
:
mener du den drivakselknuten ute ved hjulet? drivakselen sitter i 6 umbracoskruer i hver ende, bør være greit å demontere..
anbefaler innkjøp av Haynes gjør det selv manual..
mener du den drivakselknuten ute ved hjulet? drivakselen sitter i 6 umbracoskruer i hver ende, bør være greit å demontere..
anbefaler innkjøp av Haynes gjør det selv manual..
Per Husaas - 1987\88 Caravelle C Syncro 2.1 "Budget Camper"
Har ikke boka for hånd, men har en utskrift av hvordan delene er satt sammen, fra Fjetland. Skulle egentlig ikke tro at jeg måtte inn i den knuten for å demontere noe der? Det finnes en låsering invendig i "lagerhuset" som holder sammen lagere og mansjetter. Når huset er demontert ser det ut til at akslingen lett skal kunne tas ut sammen med lokket på huset. Hva er det som holder igjen? Eller må man skru opp umbrakoskruene fra baksiden for å dele dette?
-
Syncroeier
- -

- Car: T3 Syncro DJ '88
eller var det bare lyden av pigg mot asfalt?
Per Husaas - 1987\88 Caravelle C Syncro 2.1 "Budget Camper"