Passed OK
On the road again.

MacGyver i farta! Inspirerende at du setter seg inn i teknikken, forstår funksjonen og fikser det i stedet for å bytte delen. Herlig!HappyT3 wrote: Bøyde en "L" på en kobbertråd og rensket bort avleiringer mellom membran og hus,store mengder rød avleiring løsnet,

Ihvertfall stille opp i samme område på treff. Jeg melder meg på! Flott jobbing med bilen forresten, dukker opp mye bra tips her.tranphomer wrote:Vi burde ha et treff! For to farga busser
Ser meget fin ut. Kommer seg med litt lakkrens og polish!

Takk, kjapt må det gjøres når det først er dagslys i disse mørke tiderhansstef wrote:Denne tråden må få leve lenge etter du er ferdig med bilen håper jeg! Her er det jo så mye nyttig kunnskap som deles! Godt jobbet!! Ikke bare fikser du, men det virker for meg som du gjør det rimelig kjapt ogsåStå på!
Treff er ikke å forakte, gleder meg allerede til vårenskaravelle wrote:Ihvertfall stille opp i samme område på treff. Jeg melder meg på! Flott jobbing med bilen forresten, dukker opp mye bra tips her.tranphomer wrote:Vi burde ha et treff! For to farga busser
Ser meget fin ut. Kommer seg med litt lakkrens og polish!

Forslag: Ta frem den virkelig tynne maskeringsteipen og legg et sortlag med klarlakk utenpåskaravelle wrote:Lyd er viktig, og jeg har fått øynene opp for Aass jeg også.![]()
Men den var ikke så tidsriktig den spilleren?
Fikk jammen tak i en splitter ny tank med blålokk i Norge, bestillte over telefon:narle wrote:Få tak i det blå lokket som kom etterhvert,det skal være bedre!

Takk, det er mulig jeg ubevisst har blitt inspirert av "Bangla Bangers"hansstef wrote:Denne tråden må få leve lenge etter du er ferdig med bilen håper jeg! Her er det jo så mye nyttig kunnskap som deles! Godt jobbet!! Ikke bare fikser du, men det virker for meg som du gjør det rimelig kjapt ogsåStå på!
Takk, jeg testet dette,og er helt enig, stemte mye bedre uten farge.subwoofer wrote:Ja, bedre uten farge. Turtelleren min matcher både fargetemperatur og lysmengde ift hovedinstrumentene.
Fikk tak i den hos Hot shop (Trøgstad):ThorAlex. wrote:Hvor fikk du tak i tanken? Min har sprekker på samme sted som din.

Dobbelt sett med lysregulatorer ? En som bare går på ekstra instrumentene men som henter strømmen i fra orginal bryteren ? bare en tanke ? Dermed kunne man i teorien justere ekstrainstrumentene til å lyse med samme styrke som orginalinstrumentene, men ha muligheten til å justere alt sammen med en bryterHappyT3 wrote:Takk, jeg testet dette,og er helt enig, stemte mye bedre uten farge.subwoofer wrote:Ja, bedre uten farge. Turtelleren min matcher både fargetemperatur og lysmengde ift hovedinstrumentene.
Det ble mere riktig uten farge, må bare dempe litte grann på "adventslysene" de lyser akkurat litt for sterkt iforhold til original instrumentene.

Hvordan er det å kjøre med når ting vibrerer, jeg tenker på hvorvidt det er "skranglete/knirkete" eller ikke? Ser jo sjeft ut syns jeg
God ide, vurderte dette og da måtte jeg skaffet en variabel motstand (0-100 ohm), jeg valgte 5 stykk 68ohm (1/4w) i paralell, dette ga et nærmest identisk lysstyrke som originalt. I tillegg la jeg inn en bryter for å kunne skru av lampelyset,for eksempel ved langvarig mørkekjøring. (se bildet).Tur-Bo wrote:Dobbelt sett med lysregulatorer ? En som bare går på ekstra instrumentene men som henter strømmen i fra orginal bryteren ? bare en tanke ? Dermed kunne man i teorien justere ekstrainstrumentene til å lyse med samme styrke som orginalinstrumentene, men ha muligheten til å justere alt sammen med en bryter
Skrangling er ikke noe problem, mellom hvert instrument er det en eikestav limt fast som støttepilarer, pluss rundt hvert instrument ved hullet i metallplata er det èn runde svart elektrikerteip, så dette er lydløst.hansstef wrote:Hvordan er det å kjøre med når ting vibrerer, jeg tenker på hvorvidt det er "skranglete/knirkete" eller ikke? Ser jo sjeft ut syns jeg
PS: Denne tråden skal jeg printe ut i påsken når får begynt på bilene mine! Genial tråd, hvertfall for en fersking som meg!