Tror jeg skrudde av ei dyse da jeg for ett eller to år sia mente å bytte pluggene, men den gang gikk jo tia før jeg fikk sukk for meg - ble oppringt og siden jeg sto på gammeljobben gikk jeg og tok den jobben telefonsamtalen medførte istedet.
Skrudde på dysa og dett var dett, den gang.
Hva gårsdagen angår ser jeg at jeg burde ha brukt tiden jeg ventet på at motoren skulle kjøles ned (hadde kjørt rundt 4 mils vei i minusgradene) til å tappe ut gammal motorolje og skru ut gammalfilteret istedet for å surre rundt bilen - men steike så fort tiden gikk !
Oljeskiftet jeg drømmer om skal foregå i det stille og rolige, og etter å ha vært oppom Glenns jobb så jeg et godt tips for å finne "spilloljekar" - har jaggu etpar slike kasser i hardplast liggende, og emd etpar vindusspylervæskedunker tilgjengelig får jeg jo helt over gammal olje før overlevering på returpunktet på min jobb.
Ulempa her jeg er, er at det ikke kommer være varmt i garasjen jeg har sånn halvveis tilgang på - en egentlig stengt garasje fra den kalde krigen, brukes kun til samling av rask og tjafs, etter hva jeg ser inn gjennom vinduene i porten.
Så lenge det er strøm der skal jeg vel få lys i arbeidslampa, musikk til arbe' og jobben gjort. Har bare nesteuka og uka etter før det blir juleferie (unntatt julaftan) til utpå nyåret for min del. Burde rekke over å gjøre "noe" med bilen på den tiden, selv om den nå står utendørs og jeg i motsetning til Glenn ikke har (varm-)vann å spyle bilen med før jeg skal skru.
-Tro om jeg har passert mitt 2.500. innlegg nå ? Utilsiktet, i så fall
mvh,
Yngve S
får vel rydde bilen en vakker dag...
-WTF, nå har jeg mista tre innlegg jf telleverket på forumet

Var oppe i 2.500 innlegg, nå er jeg på 2497...
EDIT II :
Var i kontakt med Unneberg Bil (Hei, Tommy) som leverte Just Kampers-teltet (Space Awing) til meg for rundt 18 mnd siden.
Jeg oppdaget da jeg satte opp teltet for første gang i sommer, og fant jeg ut at strikken i de fire teltstengene (bue/tunneltelt) var pill rotten. Disse skal jeg få bytta ut med strikk som tåler bruk utendørs
Jeg mangler også denne todelte tverrstanga som man skal feste til taket på bilene - på Tage sin camper, er det jo takrenne og man klyper fast stanga som er tredd gjennom telthemper slik at telttaket står stødig på bilen. På T4 er det "en annen" løsning - selv blir jeg vel å feste røret/stanga til takstativene og deretter bo trygt i telt og bil.
Jeg kommer sette opp teltet på Vintertreffet så får vi se om jeg har lang nok ledning til at det går an å holde en slags varme under en tynn, tynn duk
Oljefylt el-ovn, 2.2 kW parafinovn, varmekjeldress og helårs sovepose gjør vel susen, tenker jeg.
EDIT III :
Var "heldig" og fikk hastetime på Elverum fordi jeg mista kjørelyset...
Samma gamle regla. Så denne gang mente jeg de fikk fjerne hele kjørelyskretsen siden det kan virke som om den svir et relé i kretsen, å skru på nærlys slik at jeg har kjørelysa på er jo like fullt mitt ansvar som vognfører enten det er montert automatisk kjørelyskrets eller man må bruke neven bortpå venstresia av dashen
OK, de sendte meg ei melding mandags eftan, jeg hadde fått tid torsdag 17. des men de minnet meg på min verkstedtime "i morgen" som da ble idag (16.des) så da stakk jeg bort med bilen den 15. des.
De tok imot beskrivelse og jeg snakka med mekanikeren, en trivelig kar, og han stillte etpar spørsmål.
Bl.a ett som jeg feilaktig svarte nei til, nemlig om tenningsstykket var bytta. Det ligger akkurat innafor der nøkkelen i tenningslåsen er, og er den rent elektriske delen av det man stapper bilnøkkelen i når man jo skal starte opp treskverket av en bil.
Dette har faktisk blitt bytta to ganger på Kalbakken tidligere, men det huska jo ikke jeg der og da.
Well, kort historie kort - idag fikk jeg bilen igjen. Jeg har kjørelys, kjørelys og fjernlys
Null parklys selv om det står på ved parklysposisjonen på bryteren på dashbordet. Fikk med den gamle dahsbordbryteren så jeg tror jeg kobler tilbake den, tar ut den nye dashbordbryteren jeg fikk og har den i reserve. Prisen var på kr. 4.900'ish men siden jeg nå er betalende i VACN så fikk jeg 15% av på deler og litt for å være uheldig med bilens lys så ofte - sjette gangen siden jeg kjøpte den for 4.5 år sia...
Mekanikeren rydda også opp en hel del inni ledningsvirrvaret, Kalbakken mente jeg hadde vært og kobla opp detta sjøl men her får enten Møllers folk i Vestfold/Finnmark ta støyten for enten er det dem eller ham jeg kjøpte bilen av (bodde i Vestfold, pleide være mye i Finnmark). Åkkesom har jeg da et minimumslys i front for resten av vinteren og før PKK'n i februar 2011 skal jeg vel få fiksa opp det at jeg idag får både park og nærlys når bryteren står på "parklys".
Imårra ser det jaggu F for at jeg kan ta julefri - da er det raka vegen hemmatte, og starte pakkinga av bilen for hyttetur til Telemark lørdagsmårran. Og dét blir bra, ikke noen som har vært på hytta på omlag 3 mnd, så jeg forventer snø, kalde rom og plenty med vedfyring der (har strøm også, men det gir jo ikke samme stas).
Da veit dere siste oppdateringa jeg kommer legge vha edit på akkurat dette innlegget - dere har kanskje ikke engang sett det ? Jaja, noen finner det vel en vakker dag