3-punktsbelte
-
smrendal
- -

- Car: T4 1999 2,5TDi
- Phone: 91880653
3-punktsbelte
Hei!
Er det noen som vet av noen plass dem selger 3-punktbelter for ettermontering i midten av seterad? Der det nå er 2-punkt.
Er det noen som vet av noen plass dem selger 3-punktbelter for ettermontering i midten av seterad? Der det nå er 2-punkt.
VW Caravelle 1999 2,5TDi
VW Golf 1 1982 1,5L
+ 8 andre biler som jeg har hatt:)
VW Golf 1 1982 1,5L
Re: 3-punktsbelte
Problemet her er nok at setet ikke er konstruert for denne belastningen, med fare for at hele ryggen knekker som resultat...
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Sånn apropos trepunkt på bakseter, syns å erindre at opptil flere av disse bilene vi ikke nevner med sin nye betegnelse lenger, er avbildet med trepunkt på setene.
-Min eneste tanke er - foreligger det typegodkjenning på både sæletøy og seter for trepunktfeste på setene, og er setene godkjente for bruk i Transportere ??
Jeg ville ikke akkurat satt pris på å eie en bil det i ettertid viser seg har massive mangler på typegodkjenning - man går i fengsel for slikt ved ulykker...
mvh,
Yngve S
-Min eneste tanke er - foreligger det typegodkjenning på både sæletøy og seter for trepunktfeste på setene, og er setene godkjente for bruk i Transportere ??
Jeg ville ikke akkurat satt pris på å eie en bil det i ettertid viser seg har massive mangler på typegodkjenning - man går i fengsel for slikt ved ulykker...
mvh,
Yngve S
-
smrendal
- -

- Car: T4 1999 2,5TDi
- Phone: 91880653
Slik som denne Caravellen er bygd er det 2+2/1+3 slik at det er et dobbelsete og et enkeltsete bak fører og passasjer.
Men når man skal ha tre barnestoler i bilen er det jo viktig at det faktisk er tre 3-punktsseler.. Men ingen som vet hvordan man kan gjøre dette?
Men når man skal ha tre barnestoler i bilen er det jo viktig at det faktisk er tre 3-punktsseler.. Men ingen som vet hvordan man kan gjøre dette?
VW Caravelle 1999 2,5TDi
VW Golf 1 1982 1,5L
VW Golf 1 1982 1,5L
Du har to valg:smrendal wrote:Slik som denne Caravellen er bygd er det 2+2/1+3 slik at det er et dobbelsete og et enkeltsete bak fører og passasjer.
SR-søyle for et trepunktsbelte i midten eller
3-seter fra T5
Hei, vi hadde samme sak med vår T4. Der satte vi inn en to-seter fra T5, med 3pkt i midten, brukte orginal sele på ventstre side da låsene gikk omhverandre. Var litt plundrete å montere, men setet er veldig bra. Kjøpte dette fra baksetespesialisten, fant annonsen på Finn. Bilen har banka gjennom EU-kontroll med dette setet.
Caravelle 93 mod 2,4D, rød kombi, nå på tur ut
Caravelle 95 mod 2,4D, grå 9 seter
Transporter 97 mod 2,4D, rød kombi (!)
EU-kontroll er ikke nok for at dette skal være godkjent!BBG wrote:Bilen har banka gjennom EU-kontroll med dette setet.
Du må innom en trafikkstasjon for en myndighetskontroll som koster 430,-
Hvorfor skal denne ombyttingen av seter gjennom en myndighetskontroll?
Caravelle 93 mod 2,4D, rød kombi, nå på tur ut
-
dings
- Car: T5 Multivan og T4 Transporter (VIP)
VWegard wrote:Du har to valg:smrendal wrote:Slik som denne Caravellen er bygd er det 2+2/1+3 slik at det er et dobbelsete og et enkeltsete bak fører og passasjer.
SR-søyle for et trepunktsbelte i midten eller
3-seter fra T5
Eller et barnesete som kan monteres i 2-punktsele. Problemet dukker derimot opp igjen når ungen er så stor at den skal bruke bilens interne seler. (altså beltestol, eller pute)
Fordi bilen plutselig har andre seter enn den hadde ved førstegangsregistrering (og da gjeldende typegodkjenning).BBG wrote:Hvorfor skal denne ombyttingen av seter gjennom en myndighetskontroll?
Jeg har sett så sinnsykt mange hjemmeløsninger på stolmonteringer at jeg har sluttet å bli overrasket eller skremt.
Skjer det noe i ei ulykke, og du ikke har papirene i orden på setene dine kan du få en smell både hos myndighetene for ikke å snakke om forsikringsselskapet ditt! :!:
En personskade som ikke skyldes deg, men av at en smarting kjører på deg, kan bli tema hvis forsikringens folk oppdager at noe ikke er på stell i forhold til godkjenning.
Det kan altså lønne seg å ha ting i orden med tanke på slike tilfeller.
Jeg monterte inn en treseter fra en T5 og fikk dette forevist samtidig med senkefjærer og sommerhjul med annen dimensjon enn originalt.
Hei
er ny mann på forumet som vurderer kjøp av T4, men tviler litt pga dette med belteløsning.
Leste en plass her inne at T4 aldri ble levert med 3 stk 3 punktsbelte stemmer dette ? ..
Fant denne bilen på finn nå, http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=20039771
Dette så jo relativt orginalt ut ? vil det si at alle lange kombi biler har slike belter ?
Kan dette SR søyle også brukes på separate stoler i T4 registrert som peronbil for å få 3 punkt i midten ? ?
er ny mann på forumet som vurderer kjøp av T4, men tviler litt pga dette med belteløsning.
Leste en plass her inne at T4 aldri ble levert med 3 stk 3 punktsbelte stemmer dette ? ..
Fant denne bilen på finn nå, http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=20039771
Dette så jo relativt orginalt ut ? vil det si at alle lange kombi biler har slike belter ?
Kan dette SR søyle også brukes på separate stoler i T4 registrert som peronbil for å få 3 punkt i midten ? ?
Rs246 wrote:Hei
Lang kombi har midterste 3punktsbelte festet i kombiveggen... Uten den er det bare fester til 2punkts.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
Det vil med andre ord si at det er en slik jeg må haOddN wrote:Rs246 wrote:Hei
Lang kombi har midterste 3punktsbelte festet i kombiveggen... Uten den er det bare fester til 2punkts.