Register reimen har vært byttet to ganger.
Hva skulle eg ser ut for på disse bilene?eg har ikke peiling!!

Ok så du tror at 300k er greit for en 95 model??register reimen har byttet to ganger.dewalter wrote:Noen kommentarer og tanker fra egen erfaring med en 92-mod 2,5 Bensin, manuellt gir som jeg har benyttet siden 1996 og da målerstanden sto på 43 tusen km. Den har nå gått 273 tusen.
Bensinforbruk. 0,97 - 1,3 liter. Normalt ved blandet kjøring 1,15 og litt under literen ved snill langkjøring i Norge. Er oppe i 1,3 ved motorveikjøring og fullastet bil på ferieturer til Italia og Frankrike. Kjører da i 120 - 160 km/t med lange strekk jevnt i 130.
Fordelen med 2,5B i forhold til 2,4D er flere hestekrefter (ca. 110hk versus ca. 78hk),
Kupevarmer og defroster fungerer godt også vinterstid. Dieselutgaven bør utstyres med tillegsvarmer. Bensinutgaven støyer mindre, lengre oljeskiftintervaller. Bensineksos er etter min mening mindre miljøuvennlig (mindre partikkelutslipp og NOx)
Ulempen er høyere drivstoffutgifter, Bensinutgaven krever også hyppigere skifte av eksosanlegg.
Regreimskift intervall bør være på 120 tusen km. jeg har kun byttet en gang, og da på 165 tusen. Har planlagt å bytte denne neste gang i forbilndelse med bytte av toppakning.
Girkassa fungerer fortsatt men den har en skranglelyd ved bruk av førstegir. Det skjedde først for ca. 60 tusen km siden.

Trådstarter skriver at det er byttet reim 2 ganger. Kan kanskje da anta at den er byttet ved 120 og 240K.Tæff wrote:120000 register rim skifte..
120 000 + 120 000= 240 000....reima har altså gått 60 000km over tida og må bytast med ein gang mest trolig.
Kanskje dette forteller noko om korleis bilen er vedlikeholdt frå før av....?
Mads wrote:Vedr reg.reim på T4 2,5B.
Jeg betalte 6.500.- for bytte av denne hos Møller i år.
Tror bytteintervallene er anbefalt 90.000 km eller 5 år.

GÅr jo ann å få installert gass-drift på de motorene. Da får du litt mere krefter og kjøp og monterings-investeringen sparer du relativt kjapt inn hvis du bruker bilen en del. Er en fordel om du har "gass-stasjon" i nærheten.Der Postmeister wrote:Ellers ville jeg liggi langt unna hvis du ikke har stinn lommebok. De er tørste...