Tristar Prosjektet ruller videre
Re: Har kjøpt Tristar - trenger deler
Jepp. Den sitter på den fordømte sida av varmeapparatet. Om du skulle få liv i den kan jeg nesten garantere at den piper på hastighet 1 og 2, så det er bare å bestille ny vifte med en gang... Pipinga tror jeg er en designfeature, for samtlige VW fra 80-tallet har samme greia... 
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
Ja ja, da får jeg bytta dashbordet samtidig 
Faren min kjøpte en 112i ny i 1986, og jeg kan huske den begynte å ule i varmeapparatet etter endel år. Så det er sikkert orginalt "tilbehør" fra VAG
Faren min kjøpte en 112i ny i 1986, og jeg kan huske den begynte å ule i varmeapparatet etter endel år. Så det er sikkert orginalt "tilbehør" fra VAG
Mvh
Pål
Pål
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Jeg må si jeg liker DOKAn din, og som Rune Deuce sier det så er du medlem i "vi som kjøper oss arbeid"-klubben, du også
Hold oss oppdatert med både utvikling på fiksinga og evt de feil du finner - iPhöne er vel ikke den verste mobilen å ta bilder med !
mvh,
Yngve S
Hold oss oppdatert med både utvikling på fiksinga og evt de feil du finner - iPhöne er vel ikke den verste mobilen å ta bilder med !
mvh,
Yngve S
Når jeg demonterte oljekjøleren så var jeg nødt til å kutte begge de korte gummislangene som går inn i den. Det var så trangt og slangeklemmene var så rustene og satt så godt fast at jeg ikke fikk de løs med det beskjedene utvalget av verktøy jeg hadde til rådighet.
Så nå skal jeg bort på biltema å sjekke om de har universalslange jeg kan bruke. Så blir det opp på verkstedet å få montert sakene igjen.
Så nå skal jeg bort på biltema å sjekke om de har universalslange jeg kan bruke. Så blir det opp på verkstedet å få montert sakene igjen.
Mvh
Pål
Pål
Om de ikke har er det bare å stikke ned til Tess i Horten - det de ikke har lager de.
Noen liker Man U - jeg liker T3
89 Syncro 112. Ikke så veldig kjip C, men står å venter på en ny vår
Trodde jeg var ferdig med T4 for en stund nå - men jaggu kjøpe jeg ikke en T4 Multi.
83 Golf MK1 Rabbit GTI - ufrivillig senka moro
89 Syncro 112. Ikke så veldig kjip C, men står å venter på en ny vår
Trodde jeg var ferdig med T4 for en stund nå - men jaggu kjøpe jeg ikke en T4 Multi.
83 Golf MK1 Rabbit GTI - ufrivillig senka moro
Det stemmer, ABS-uniten sitter under førersetet.Tur-Bo wrote:Pleier ikke abs sentralen å sitte i en av batterikassene bak forsetene ?
Ellers så var det jo en del rust, men sveiser du selv så koster det jo nesten bare tid
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
de slangene fra/til oljekjøler er litt spesielle.
de er vel en 90 graders overgang fra ca 8mm i ene enden til 12-14mm.
Jørn Tangen
klystèr wrote:de slangene fra/til oljekjøler er litt spesielle.
Det merket jeg meg først i kveld, når jeg hadde kjøpt 16mm slange med 2 stk 90 grader svinger fra biltema.
Du har vel ikke et par å selge??
BTW: har nå et sett med 7x15 Teledial med 52ET, om du trengte andre innpress
Mvh
Pål
Pål
Fikk solgt 2stk Touraner på 2 uker, og da har behovet for ny bruksbil meldt seg litt fortere enn ventet. Så jeg vet ikke om jeg rekker å gjøre denne ferdig, eller om jeg har ork. Det er veldig mye mer rust enn jeg er sugen på å begynne på.
Avgjørelsen er ikke endelig, men det er lov å komme med bud på denne herligheten
Ved å lese denne tråden får dere et innblikk i hva som må gjøres, og hva som bør gjøres med denne.
EDIT: Trukket fra salg!
Avgjørelsen er ikke endelig, men det er lov å komme med bud på denne herligheten
EDIT: Trukket fra salg!
Last edited by Pål_B on 22 Feb 2010, 23:48, edited 1 time in total.
Mvh
Pål
Pål
Re: Tristar Prosjektet ruller videre
Da har jeg fått gjort litt på denne i kveld. Nå er oljekjøleren igjen på plass, og de rare gummislangene er erstattet med syrefaste rør, som en kompis sveiset til meg i dag.
Har vært ute å kjørt en tur, og oljekjøleren og kjøleslangene ser ut til å holde tett. Men så fylte jeg på servoolje, for tanken var tom og det var ingen funksjon i servoen. Servoen fungerer helt fint, men det renner olje fra et hull i røret. Hullet er midt i et av de rør-gummifestene som sitter på ramma.
En lekasje tettet, og en ny dukker opp
Mener jeg har lest en plass at det er vanlig å bytte ut disse rørene med slanger. Er det noen som har nøyaktig lengde og hvilke fittings det skal være i hver ende? Slik at jeg kan gå på tess å få laget nye før jeg begynner å plukke ned røra.
Når jeg var ute å kjørte en tur så virket det som sperra foran fungerte, selv om bilen ikke trekker på fremhjula. På dette tidspunktet var servoen fortsatt uten funksjon, og når jeg dro ut sperra så ble bilen umulig å styre. Rattet ville dra hit og dit, med voldsom kraft.
Sperra bak får jeg ikke noe liv i. Den spinner fortsatt bare på ett bakhjul. Da er det vel viskoen som må byttes??? Dette og reperasjon av servo blir neste steg.
Håper ikke det dukker opp mange nye feil ettersom prosjektet ruller fremover. For det er nå det er vær for en syncro, og jeg vil ut å leke
Har vært ute å kjørt en tur, og oljekjøleren og kjøleslangene ser ut til å holde tett. Men så fylte jeg på servoolje, for tanken var tom og det var ingen funksjon i servoen. Servoen fungerer helt fint, men det renner olje fra et hull i røret. Hullet er midt i et av de rør-gummifestene som sitter på ramma.
En lekasje tettet, og en ny dukker opp
Mener jeg har lest en plass at det er vanlig å bytte ut disse rørene med slanger. Er det noen som har nøyaktig lengde og hvilke fittings det skal være i hver ende? Slik at jeg kan gå på tess å få laget nye før jeg begynner å plukke ned røra.
Når jeg var ute å kjørte en tur så virket det som sperra foran fungerte, selv om bilen ikke trekker på fremhjula. På dette tidspunktet var servoen fortsatt uten funksjon, og når jeg dro ut sperra så ble bilen umulig å styre. Rattet ville dra hit og dit, med voldsom kraft.
Sperra bak får jeg ikke noe liv i. Den spinner fortsatt bare på ett bakhjul. Da er det vel viskoen som må byttes??? Dette og reperasjon av servo blir neste steg.
Håper ikke det dukker opp mange nye feil ettersom prosjektet ruller fremover. For det er nå det er vær for en syncro, og jeg vil ut å leke
Mvh
Pål
Pål
-
Tur-Bo
- -

- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
Viscoen din sitter i framdiffen og påvirker ikke sperra bak, sperren bak sitter høyst sansynlig fast pga, lite bruk. Krabb under og forsøk å beveg akselen manuelt, smør opp. neste skritt er å sjekke vacumklokka som betjener sperre akselen.
Ellers er det fint at du fortsetter med bilen, var lenge veeeldig i tvil om jeg skulle legge inn et bud...Men har 9stk t3 er og egentlig ikke bruk for en doka, så fornuften klarte for en gangs skyld å overtale hjertet
Ellers er det fint at du fortsetter med bilen, var lenge veeeldig i tvil om jeg skulle legge inn et bud...Men har 9stk t3 er og egentlig ikke bruk for en doka, så fornuften klarte for en gangs skyld å overtale hjertet
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Bevege akselen? Kommer jeg til denne uten å plukke av vacumklokka, eller andre deler? Har ikke vært under for å se hvordan det ser ut. Skal opp å skru litt i kveld, håper jeg.
Jeg trenger en ny visco og en til å bytte denne. Har ikke tilgang på løftebukk eller på annen måte å få bilen høyt nok opp.
Jeg trenger en ny visco og en til å bytte denne. Har ikke tilgang på løftebukk eller på annen måte å få bilen høyt nok opp.
Mvh
Pål
Pål
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Pål_B wrote: En lekasje tettet, og en ny dukker opp![]()
Det er ju det som er så gøy
Kul at du tok tak i det og viderefører bilen selv
EDIT: se her hva gjelder diffen http://syncro.org/DiffLock.html
EDIT 2: Hva med en decoupler istede for visco
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Jeg fikk skrudd litt i går kveld også. Og på sperra bak så har stussen den blå vakumslangen sitter i på vakum servoen brukket av. Jeg fikk rensa opp litt rundt der og i dag skal jeg forsøke å lime den brukkede delen på plass med epoxylim.
Lekasjen i servoen er på retursiden, så da slipper jeg å lage slange. Kommer til å bytte ut begge rør med slange, på sikt. Men nå blir det en quick fix for å få bilen kjørbar.
Lekasjen i servoen er på retursiden, så da slipper jeg å lage slange. Kommer til å bytte ut begge rør med slange, på sikt. Men nå blir det en quick fix for å få bilen kjørbar.
Mvh
Pål
Pål
-
narle
- -

- Car: 16"highroof syncro
- Phone: 4-8-2-7-2-2-3-2
Du må ha en fungerende viscose eller en stiv forbindelse om du vil ha 4wd.Decoupleren kobler bare ut og inn mellomaksel så det ikke er drift til framdiff.ducce999s wrote:Pål_B wrote: En lekasje tettet, og en ny dukker opp![]()
Det er ju det som er så gøyfremfor alt den dagen når det ikke dykker opp noen nye feil, da lurer en på hva skal en gjøre nå
![]()
Kul at du tok tak i det og viderefører bilen selv
EDIT: se her hva gjelder diffen http://syncro.org/DiffLock.html
EDIT 2: Hva med en decoupler istede for visco
91 Halvpanel Syncro 1,9tdi
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
79 Sika 2.0 luftkjølt
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Stemmer det, lå underforstått i setningennarle wrote:Du må ha en fungerende viscose eller en stiv forbindelse om du vil ha 4wd.Decoupleren kobler bare ut og inn mellomaksel så det ikke er drift til framdiff.
Men så kan en vurdere hva som er rimeligst/best decoupler ca 6-7000kr+stiv forbindelse eller ny viscose for noe rimeligere pris.
Men er ju kult da med decoupler, åsså får en en tredje knapp på dashen
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
Jeg får spørre her hva som er spesiellt med tristarene kontra de vanlige t3'ene jeg da?!
trenger bare et enkelt svar! hehe.
trenger bare et enkelt svar! hehe.
Leter etter en syncro!!
BMW E30 340i v8 86mod.
-Vw Transporter T3 1,6td 88mod- Halvpanel Solgt-
-Vw Transporter T3 1,6td 87mod- Halvpanel Solgt-
BMW E30 340i v8 86mod.
Tristar har to bakdører og mye bedre utstyrsnivå.
Enkelt nok? Skal man gå i detaljer så kan det bli langt...
Enkelt nok? Skal man gå i detaljer så kan det bli langt...
-
narle
- -

- Car: 16"highroof syncro
- Phone: 4-8-2-7-2-2-3-2
Tristar er en luksusutgave av dobbelkabineren.Den har ei ekstra dør bak førerdøren.Hjulbuer i gummi.Forsterket reservehjulholder under foran.Åpent hull mellom lasterom under og baksete.Frontrute med innebygd antenne.Oppbevaringslommer på ryggen i framsetene.Armlener,hanskerom,polstret dashbord,tepper og isolasjon,kledde vegger i stoff,varmetråder i bakrute,formet baksete,tristar emblem foran,servostyring,sperre foran og bak,isolert taktrekk,coachtype framfanger og paneler på framdører,svart felt nederst rundt hele bilen,prosjekt zwo tåkelys ?,skyvevinduer i bakdørene,turteller.Der fikk jeg vel med det meste.
91 Halvpanel Syncro 1,9tdi
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
79 Sika 2.0 luftkjølt
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
79 Sika 2.0 luftkjølt
Min har ikke tåkelys, og ser ikke ut som det har vært skrudd fast noe slikt på den tidligere. Men er ikke sikker.
Bilen har til og med teppe i rommet under planet! Totalt unyttig, da dette rommet ofte brukes til møkkete verktøy osv.
Bilen har til og med teppe i rommet under planet! Totalt unyttig, da dette rommet ofte brukes til møkkete verktøy osv.
Mvh
Pål
Pål
Ikke nå lenger vel?Pål_B wrote:Bilen har til og med teppe i rommet under planet! Totalt unyttig, da dette rommet ofte brukes til møkkete verktøy osv.
Leter etter en syncro!!
BMW E30 340i v8 86mod.
BMW E30 340i v8 86mod.
Om du mener at den ikke lenger har teppe, eller ikke lenger brukes til møkkete verktøy, så er svar korrekt, på begge 
Mvh
Pål
Pål
Så i dag at det høyre festebåndet til tanken er rustet av. Titta ikke så nøye på det, men er det masse jobb å bytte disse? Og evt hvor kjøper man et nytt?
Yttre drivknute på høyre side foran høres ut som takker for seg snart. Det knatrer veldig i den. Men siden 4wd ikke fungerer nå, så er det vel ingen krise. Høres bare ikke bra ut når jeg kommer kjørende
Yttre drivknute på høyre side foran høres ut som takker for seg snart. Det knatrer veldig i den. Men siden 4wd ikke fungerer nå, så er det vel ingen krise. Høres bare ikke bra ut når jeg kommer kjørende
Mvh
Pål
Pål
BTW: 4 dører er ikke unikt for Tristar. Det har åpenbart vært andre, mer simple, modeller som også har vært levert med det. Har funnet flere 16" med fire dører.

Mvh
Pål
Pål
-
Rikskringkastingen
- -

- Car: T3 Syncro
Det er bare å plukke ut motor og gir, så kommer du greit til for å demontere tanken og skifte disse.Pål_B wrote:Så i dag at det høyre festebåndet til tanken er rustet av. Titta ikke så nøye på det, men er det masse jobb å bytte disse? Og evt hvor kjøper man et nytt?
Jeg vet ikke om du absolutt må ha ut alt sammen. Men jeg kikket litt på dette på på min pickup. Der har begge holdebånda rustet av og tanken ligger oppå girkassa. Det ser ganske håpløst ut med girkassa på plass.
Det finnes reprodeler i rustfritt hos Bernd Jaeger i Tyskland og Mike Plompen (Busman) i Belgia.
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi