Montering av sentrallås - strøm til skyvedør?
Montering av sentrallås - strøm til skyvedør?
Holder på å montere sentrallås på camperen, et sånn 200 kroners sett med fjernkontroll fra Ebay.
Funker fint på framdørene, men hvordan får jeg lagt strøm inn i skyvedøra til enheten der?
Er visstnok en slags skinner på originalmontert sentrallås, men har aldri sett hvordan disse ser ut...
Noen som kan si åssen disse ser ut og hvor de er plassert?
Funker fint på framdørene, men hvordan får jeg lagt strøm inn i skyvedøra til enheten der?
Er visstnok en slags skinner på originalmontert sentrallås, men har aldri sett hvordan disse ser ut...
Noen som kan si åssen disse ser ut og hvor de er plassert?
Re: Montering av sentrallås - strøm til skyvedør?
Ingen skinne, men en kontakt montert i fremre kant av døren. 4 kontaktflater i døråpning, 4 stifter i døra. Gir kontakt når dør er lukket. Har ikke bilen her for å ta bilde til deg...
Ok, stifter altså. Går sikkert greit å lage til noe selv da, er bare to leder også til det settet jeg har.Livar wrote:Ingen skinne, men en kontakt montert i fremre kant av døren. 4 kontaktflater i døråpning, 4 stifter i døra. Gir kontakt når dør er lukket. Har ikke bilen her for å ta bilde til deg...
Men hadde vært greit med et par bilder da, for å se plasseringen...
Finn deg en bil hos en hogger, og bruk kontakten. Er nok enklere enn å mekke selv
Fikk laget to kontaktpunkter ved hjelp av to dørbrytere til taklys.
Lettere for meg det enn å kjøre rundt å lete på huggere etter en bryter.
Og sentrallåsen fungerer kjempefint, bilen føles jo 10 år nyere med slik luksus. Anbefales!
Og sentrallåsen fungerer kjempefint, bilen føles jo 10 år nyere med slik luksus. Anbefales!
-
Tur-Bo
- -

- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
Dette må du nesten vise oss bilder av, skjønner ikke helt hvordan en taklysbryter kan overføre strømmen til døra.Mach III wrote:Fikk laget to kontaktpunkter ved hjelp av to dørbrytere til taklys.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
-
hansstef
- -

- Car: T3 -86 SYNCRO GL 1.9TDK
- Phone: 9-1-8-8-0-9-3-7
Kontaktpunktene er ledende når døren er lukket slik at servoen som åpner låsen får strøm til å gjøre nettopp det. Når døren er åpen er det vel ingen sjanse for å låse skyvedåren med sentralen (feks fra førerdør) hvilket i seg selv er genialtTur-Bo wrote:Dette må du nesten vise oss bilder av, skjønner ikke helt hvordan en taklysbryter kan overføre strømmen til døra.Mach III wrote:Fikk laget to kontaktpunkter ved hjelp av to dørbrytere til taklys.
BILDER!
Hans Sæle
-
hansstef
- -

- Car: T3 -86 SYNCRO GL 1.9TDK
- Phone: 9-1-8-8-0-9-3-7
Prøvde å søke litt etter dette, lite hell. Har du sjans å legge ut en link til et slikt 200 kroners settMach III wrote:...et sånn 200 kroners sett med fjernkontroll fra Ebay.
Hans Sæle
-
Tur-Bo
- -

- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
Jeg kan altså ikke huske å ha sett en taklysbryter som er ledende, som oftes er jo det en fjærbelastet bryter som kobler + eller - når døren blir åpnet uten at noen av ledningene går inn i døren.hansstef wrote:Kontaktpunktene er ledende når døren er lukket slik at servoen som åpner låsen får strøm til å gjøre nettopp det. Når døren er åpen er det vel ingen sjanse for å låse skyvedåren med sentralen (feks fra førerdør) hvilket i seg selv er genialtTur-Bo wrote:Dette må du nesten vise oss bilder av, skjønner ikke helt hvordan en taklysbryter kan overføre strømmen til døra.Mach III wrote:Fikk laget to kontaktpunkter ved hjelp av to dørbrytere til taklys.
BILDER!
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
Sorry, men jeg skrev ved hjelp av en taklysbryter, men har nok modifisert dem litt...
Har borret hull gjennom plastknappen og lagt inn en kobbertråd som leder, og loddet en messingknapp på tuppen igjen som kontaktpunkt.
Ledningsfestet på baksiden har jeg selvfølgelig isolert så det ikke går til jord.
Legger et par bilder her da for å oppklare "mysteriet", er ikke noe vakkert arbeid akkurat, men fungerer greit.
Skal prøve å finne linken til settet også, kjøpte det i fjor høst, men ble ikke montering før nå grunnet temperaturen i vinter
Edit: Selgeren har dette settet ennå, koster hele 205,- NOK inkl. porto med dagens kurs!
Link: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Remote-P ... ccessories
Item nr: 370350464591

Har borret hull gjennom plastknappen og lagt inn en kobbertråd som leder, og loddet en messingknapp på tuppen igjen som kontaktpunkt.
Ledningsfestet på baksiden har jeg selvfølgelig isolert så det ikke går til jord.
Legger et par bilder her da for å oppklare "mysteriet", er ikke noe vakkert arbeid akkurat, men fungerer greit.
Skal prøve å finne linken til settet også, kjøpte det i fjor høst, men ble ikke montering før nå grunnet temperaturen i vinter
Edit: Selgeren har dette settet ennå, koster hele 205,- NOK inkl. porto med dagens kurs!
Link: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Remote-P ... ccessories
Item nr: 370350464591

Awesome!
Regner med det var skyvedøren som var mest stress?
Hvis du tok noen bilder av installasjonen så del de gjerne med oss
Fikk lyst til å montere dette i sommer...
Regner med det var skyvedøren som var mest stress?
Hvis du tok noen bilder av installasjonen så del de gjerne med oss
Fikk lyst til å montere dette i sommer...
- 03 T4b Transporter Syncro 2.5 TDI AXL
- 99 T4a Transporter Syncro 2.5 TDI ACV
- 98 T4b Caravelle 2.5 TDI ACV
Ikke så mye stress, når bare panelene er av så er det bare å bore to hull til aktuator festene. Det som kan være stress er å finne riktig plassering til disse; i framdørene må de jo helst ikke være i veien for vinduene når du sveiver de ned... 
Fant forresten bilder av original opplegg til skyvedøra,
http://www.brick-yard.co.uk/forum/centr ... 42044.html
http://www.brick-yard.co.uk/forum/centr ... 42044.html
- 03 T4b Transporter Syncro 2.5 TDI AXL