Spørsmal om lakkering
-
dieeinemupfel
- Car: T3 1985 DJ
- Phone: 94233851
Spørsmal om lakkering
Hei
Jeg leter etter erfaring fra deres, jeg må fjerne røst etterpå skal den lakkeres.
Nå var jeg hos en lakker og han sier det koster 80.000 NOK bare lakkering uten alt, bare lakkering.
Jeg synes det er for mye. Nå hentet jeg flere informasjon til lakkeres selv men hvilken lakk kan jeg bruker til så en jobb ?
Skibygg mener jeg skal bruke Bengalakk.
I et annet forum har jeg lest noen tar Rust Olem.
Eller kjenner noen en god lakker med normale priser i nærheten 1400 Ski ?
Hva har deres betalt for en lakkering til T3 Bus.
Hilsen Dirk
Jeg leter etter erfaring fra deres, jeg må fjerne røst etterpå skal den lakkeres.
Nå var jeg hos en lakker og han sier det koster 80.000 NOK bare lakkering uten alt, bare lakkering.
Jeg synes det er for mye. Nå hentet jeg flere informasjon til lakkeres selv men hvilken lakk kan jeg bruker til så en jobb ?
Skibygg mener jeg skal bruke Bengalakk.
I et annet forum har jeg lest noen tar Rust Olem.
Eller kjenner noen en god lakker med normale priser i nærheten 1400 Ski ?
Hva har deres betalt for en lakkering til T3 Bus.
Hilsen Dirk
http://www.dirks-salmakeri.com/
Hilsen Dirk
Hilsen Dirk
-
hansstef
- -

- Car: T3 -86 SYNCRO GL 1.9TDK
- Phone: 9-1-8-8-0-9-3-7
Re: Spørsmal om lakkering
Jeg fikk et prisestimat hos Team Trafikk i Trondheim på 25000 NOK inklusiv rustarbeid (ikke mye rust, men noe). Syns DET var ganske mye jeg
80000 NOK er helt hårreisende!!! Virker som et svært useriøst estimat...
80000 NOK er helt hårreisende!!! Virker som et svært useriøst estimat...
Hans Sæle
-
dieeinemupfel
Beklage det er jo feil sted og spørre.
Men trondheim er lit langt æ kjøre men den prisen er mye bedre en den første prisen.
Men trondheim er lit langt æ kjøre men den prisen er mye bedre en den første prisen.
Hilsen Dirk
Hilsen Dirk
-
hansstef
- -

- Car: T3 -86 SYNCRO GL 1.9TDK
- Phone: 9-1-8-8-0-9-3-7
Du kan kjøre langt for 55.000 kr, men det skal ikke være nødvendig. Jeg ville tatt en ringerunde til et par andre karrosseriverksteder og sjekket litt priser. De fleste slike steder tar en titt på bilen din gratis før de estimerer kostnadene med lakkering.
Hans Sæle
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
-Står det ikke noe lakkeringsverksted på høyre hånd når du kjører E-18 mot Askim, rett etter du har passert Oasen hageland på venstre side - to-tre kilometer etter Felleskjøpet ??
Husker ikke helt men jeg mener det ligger ikke mange mil unna Ski og i veikanten for E-18.
Kan forresten hende det er to slike lakeringsverksteder, det ene mener jeg heter "E-18 bil og karosseri" eller noe slikt, og så har de "E-18"-skiltet i firmalogoen sin - også de på høyre side når man kjører mot Askim.
mvh,
Yngve S
Husker ikke helt men jeg mener det ligger ikke mange mil unna Ski og i veikanten for E-18.
Kan forresten hende det er to slike lakeringsverksteder, det ene mener jeg heter "E-18 bil og karosseri" eller noe slikt, og så har de "E-18"-skiltet i firmalogoen sin - også de på høyre side når man kjører mot Askim.
mvh,
Yngve S
-
solrikioo
- -

- Car: Skoda Octavia 2014
Dette er vel et eksempel på at han heller sier en ufattelig høy pris, istedet for å si : Nei, denne jobben gidder jeg ikke å ta.
Send en PM til Polardego. Han holder til i området, og har fått lakka endel biler.
Send en PM til Polardego. Han holder til i området, og har fått lakka endel biler.
full sandblåsing av hele karrosseriet skulle vel koste rundt 4.000,- etter det jeg ble fortalt av en drivendes dyktig sandblåser... så kommer flytsparket og lakkering... skulle komme på langt under 15.000,-!!! fy f. som folk prøver seg for å loppe folk! Kjør til Haugesund/Karmøy og du får både sandblåsing, flytsparkel og lakking for under 20.000,-
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
sverige er jo heller ikke langt unna. De er nok endel mer opptatt av lakk av hobbybil enn de aller fleste norske lakkerere. De vil snart kun ha forsikringsskader og enkle ting som gir mye penger inn.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Hei!
Å anntyde pris på hellakk av en over 20 år gammel sliter uten å ha sett den, blir useriøst! Alle som har vært borti T3, vet at det finnes skjøt rust +++
Du må hvertfall regne med å betale 35' ++ for en slik jobb, hvis du bare leverer bilen til verkstedet slik den er, uten å gjøre noe forarbeide selv. Hvertfall hvis du skal ha en nogenlunde jobb utført hos et seriøst verksted.
Hunter: Synes du skal liste opp og dokumentere den påstanden din. Flytsparkel, hva er det?
Hilsen Trond
Å anntyde pris på hellakk av en over 20 år gammel sliter uten å ha sett den, blir useriøst! Alle som har vært borti T3, vet at det finnes skjøt rust +++
Du må hvertfall regne med å betale 35' ++ for en slik jobb, hvis du bare leverer bilen til verkstedet slik den er, uten å gjøre noe forarbeide selv. Hvertfall hvis du skal ha en nogenlunde jobb utført hos et seriøst verksted.
Hunter: Synes du skal liste opp og dokumentere den påstanden din. Flytsparkel, hva er det?
Hilsen Trond
-
Tur-Bo
- -

- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
Forsiktig med sandblåsing også gutter.. gjøres det galt kan platene hamres så mye at de mister formen. En venn av meg leverte et panser til en sjelden veteranbil til sandblåsing og fikk det tilbake skjevt og bulkete.
Det finnes firma som blåser med kalk, tørris og andre mer skånsomme metoder.
En annen ting er jo at vw må jo ha brukt noen gode produkter i bunn når de lakkerte bilene våre, siden de ruster så lite som de gjør. Er vel ikke noen grunn til å fjerne det der hvor det ikke er rust ?
Det finnes firma som blåser med kalk, tørris og andre mer skånsomme metoder.
En annen ting er jo at vw må jo ha brukt noen gode produkter i bunn når de lakkerte bilene våre, siden de ruster så lite som de gjør. Er vel ikke noen grunn til å fjerne det der hvor det ikke er rust ?
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
50 dollar paint job?
http://www.rickwrench.com/index79master ... paint.html
Grunnlegger av JT Imprägnierer Gruppe Norwegen, Generalsekretær i T3 mechanische Bremse Licht Allianz, Hovedfyrbøter i PyroCampers og Prototyping AWO cooler system.
-
Tur-Bo
- -

He, he. liker den jeg, hadde en opel som ble lakkert i kanarigul med tynna begalakk og sprøyte for mange år siden, den holdt seg blank og fin i de tre årene jeg hadde bilen.HappyT3 wrote:50 dollar paint job?
-
dieeinemupfel
Ja dette farge mente jeg kan jeg bestille det her i Norge ?HappyT3 wrote:50 dollar paint job?
Har vært hos flere lakkerer og prisene begyner fra 40000-80000 NOK.
Det er billig men jeg syns det er langt og kjøre.hunter wrote:full sandblåsing av hele karrosseriet skulle vel koste rundt 4.000,- etter det jeg ble fortalt av en drivendes dyktig sandblåser... så kommer flytsparket og lakkering... skulle komme på langt under 15.000,-!!! fy f. som folk prøver seg for å loppe folk! Kjør til Haugesund/Karmøy og du får både sandblåsing, flytsparkel og lakking for under 20.000,-
Hilsen Dirk
Hilsen Dirk
-
Tur-Bo
- -

Start om morgenen, kjør opp til Haugesund, sett deg på buss, tog eller fly, og du er hjemme igjen før det har gått 24 timer. Kan være godt timebetalt det !dieeinemupfel wrote:Ja dette farge mente jeg kan jeg bestille det her i Norge ?HappyT3 wrote:50 dollar paint job?
Har vært hos flere lakkerer og prisene begyner fra 40000-80000 NOK.
Det er billig men jeg syns det er langt og kjøre.hunter wrote:full sandblåsing av hele karrosseriet skulle vel koste rundt 4.000,- etter det jeg ble fortalt av en drivendes dyktig sandblåser... så kommer flytsparket og lakkering... skulle komme på langt under 15.000,-!!! fy f. som folk prøver seg for å loppe folk! Kjør til Haugesund/Karmøy og du får både sandblåsing, flytsparkel og lakking for under 20.000,-
Helt enig med deg Trond at det er stor forskjell på bilene og hvor omfattende jobben er. Prisene jeg har er etter å ha pratet med en som driver med sandblåsing til daglig. Han nevnte flere biler han hadde gjort og antydet denne prisen til meg for en T3. Her er selvsagt ikke rustsveising med i prisen. Da leverer han bilen klar til lakkerer, som sprayer på flytsparkel (kan hende det heter noe annet helt profesjonelt men det vet ikke jeg noe om). Dette for å gi den en fin overflate, hvorpå den pusses og så lakkes. Her vestpå er det i hvert fall vanlig å gjøre en jobb skikkelig. Og jeg synes det er unødvendig irriterende språkbruk på deg i et innlegg som dette. Ta deg ei pera seie me her i bynTaj wrote:Hei!
Hilsen Trond
Dirk. Ring han karen som du fikk PM av meg om. Han vet hvor du skal få lakkert og fjernet rust. Garrantert:)
Dette som også kalles fyller?Da leverer han bilen klar til lakkerer, som sprayer på flytsparkel (kan hende det heter noe annet helt profesjonelt men det vet ikke jeg noe om). Dette for å gi den en fin overflate, hvorpå den pusses og så lakkes.
56 Type 1
69 Type 2
81 luftdoka
87 svart Caravelle
89 Syncro halvpanel
90 Caravelle Coach
T3-Society
69 Type 2
81 luftdoka
87 svart Caravelle
89 Syncro halvpanel
90 Caravelle Coach
T3-Society
-
Tur-Bo
- -

Eller sprøytesparkel.Viljar wrote:Dette som også kalles fyller?Da leverer han bilen klar til lakkerer, som sprayer på flytsparkel (kan hende det heter noe annet helt profesjonelt men det vet ikke jeg noe om). Dette for å gi den en fin overflate, hvorpå den pusses og så lakkes.
Ikke meningen å irritere deg, Magne. Jeg driver til daglig med lakk/karosseri og ønsker bare dempe litt av den derre typisk svar/tips og råd trenden som florerer på slike forum, om hvor billig alt sammen egentlig er. Jeg har til dags dato enda ikke sett noen komme med en fornuftig oppskrift som dokumenterer kostnader så lave som det blir antydet. Det jeg reagerer på er at det ofte kastes ut priser som ikke dekker mine innkjøpspriser på det jeg vet det går av materialforbruk. At lakkprodukter av god kvalitet er alt for dyrt, er vi alle enige om men de blir ikke billigere av den grunn.
Tilbake til din påstand/eksempel som er helt typisk. Mitt engasjement i tråden er ikke for å være spydig eller å irritere deg, men for å prøve å få fram litt realisme i slike utsagn du og flere andre kommer med. Hvor ofte hører vi ikke om folk som er missfornøyde og klager over dårlig kvalitet på arbeidet i ettertid? Indirekte har de selv bedt om det, ved å følge lure råd og kjøpe billige løsninger. Kvalitet koster oftest mer, uansett.
Tilbake til trådstarters spørsmål/problem. Bilen din er 25 år gammel. Normalt er det på en slik gjenlevende T3 både rust og bulker av større/mindre omfang. Det er sansynligvis også derfor du ønsker å lakkere bilen din? Allerede ved starten her med demontering, sandblåsing, rustsveising, oppretting og prepparering før lakk, legger vi grunnlaget for relativt store kostnader. Spesielt hvis du skal ut å kjøpe dette arbeidet av proffessjonelle aktører. Selv ved å benytte svartarbeidende amatører vil dette arbeidet medføre et relativt beløp for de timene med arbeid som blir lagt ned her. Pluss materialkostnader!
Så kan jeg med sikkerhet si at du kan regne med opptil, kanskje over 10.000, i rene lakkmateriell kostnader for en full lakkering av en T3 hvis du skal betale vanlige forbrukerpriser. Pluss leie av lakkerer/lakkboks som vil være et must for et bra resultat i en slik betraktning. Denne lakkereren må regne med å jobbe mange timer med finslip før primer, fyller, fyllersliping og maskering før bilen tilslutt kan lakkeres. Ei arbeidsuke kan fort bli snau her hvis man skal oppnå et bra resultat. Så blir spørsmålet igjen om man velger proff eller svartarbeidende mht arbeidskostnader. Pluss evt leie av lokaler/lakkcabin for lakkering. Når så bilen er ferdig lakkert, gjenstår noen timer montering...
Som du skjønner, er det alt for mange faktorer som spiller inn her og synsinger blir helt håpløst. Jeg vet hva dette dreier seg om og har over prøvd å lage et bilde av virkeligheten. Det er ingen bileiere som akter å gjennomføre en slik jobb med bilen sin for framtiden, som ønsker et kjapt og dårlig resultat.
Desverre er ikke gammelbilhobby, kanskje spesielt T3 som er en stor bil, billig å drive med hvis man ikke utfører det meste av reparasjoner og vedlikehold selv. Særlig hvis stor karosserijobb er nødvendig med tilhørende hellakkering. Den 80tusen prisen høres ut som en T3 hater har gitt da, men ellers vil jeg tro at de prisene du har fått er gitt av verksteder som har sett bilen din, og derfor sikkert er realistiske nok. Hvertfall et snitt av disse.
Ble et langt velmenende innlegg dette fra en sann T3/bilentusiast. Håper du og andre får noe ut av dette. Lykke til med T3 prosjektetditt
Hilsen Trond
Tilbake til din påstand/eksempel som er helt typisk. Mitt engasjement i tråden er ikke for å være spydig eller å irritere deg, men for å prøve å få fram litt realisme i slike utsagn du og flere andre kommer med. Hvor ofte hører vi ikke om folk som er missfornøyde og klager over dårlig kvalitet på arbeidet i ettertid? Indirekte har de selv bedt om det, ved å følge lure råd og kjøpe billige løsninger. Kvalitet koster oftest mer, uansett.
Tilbake til trådstarters spørsmål/problem. Bilen din er 25 år gammel. Normalt er det på en slik gjenlevende T3 både rust og bulker av større/mindre omfang. Det er sansynligvis også derfor du ønsker å lakkere bilen din? Allerede ved starten her med demontering, sandblåsing, rustsveising, oppretting og prepparering før lakk, legger vi grunnlaget for relativt store kostnader. Spesielt hvis du skal ut å kjøpe dette arbeidet av proffessjonelle aktører. Selv ved å benytte svartarbeidende amatører vil dette arbeidet medføre et relativt beløp for de timene med arbeid som blir lagt ned her. Pluss materialkostnader!
Så kan jeg med sikkerhet si at du kan regne med opptil, kanskje over 10.000, i rene lakkmateriell kostnader for en full lakkering av en T3 hvis du skal betale vanlige forbrukerpriser. Pluss leie av lakkerer/lakkboks som vil være et must for et bra resultat i en slik betraktning. Denne lakkereren må regne med å jobbe mange timer med finslip før primer, fyller, fyllersliping og maskering før bilen tilslutt kan lakkeres. Ei arbeidsuke kan fort bli snau her hvis man skal oppnå et bra resultat. Så blir spørsmålet igjen om man velger proff eller svartarbeidende mht arbeidskostnader. Pluss evt leie av lokaler/lakkcabin for lakkering. Når så bilen er ferdig lakkert, gjenstår noen timer montering...
Som du skjønner, er det alt for mange faktorer som spiller inn her og synsinger blir helt håpløst. Jeg vet hva dette dreier seg om og har over prøvd å lage et bilde av virkeligheten. Det er ingen bileiere som akter å gjennomføre en slik jobb med bilen sin for framtiden, som ønsker et kjapt og dårlig resultat.
Desverre er ikke gammelbilhobby, kanskje spesielt T3 som er en stor bil, billig å drive med hvis man ikke utfører det meste av reparasjoner og vedlikehold selv. Særlig hvis stor karosserijobb er nødvendig med tilhørende hellakkering. Den 80tusen prisen høres ut som en T3 hater har gitt da, men ellers vil jeg tro at de prisene du har fått er gitt av verksteder som har sett bilen din, og derfor sikkert er realistiske nok. Hvertfall et snitt av disse.
Ble et langt velmenende innlegg dette fra en sann T3/bilentusiast. Håper du og andre får noe ut av dette. Lykke til med T3 prosjektetditt
Hilsen Trond
det kan jo gjøres veldig billig også he he ,, jeg lakkerer bilen min hvert år ,,men så har jeg valgt en stil som kanskje ikke alle ville ha gjort
utgifter til lakkering noen bokser med lady interiør oljemaling og noen finruller og teip
nei det er ikke en russebil ,:-)
utgifter til lakkering noen bokser med lady interiør oljemaling og noen finruller og teip
nei det er ikke en russebil ,:-)
x vw 87 syncro 1,9 tdk m sperre bak 8 seter og monsterhjul.. militær camo
x doka.1,9 tdk
vw 56 raggtopp
tlf 97729656
Bjørn Nilsen.... skedsmokorset
x doka.1,9 tdk
vw 56 raggtopp
tlf 97729656
Bjørn Nilsen.... skedsmokorset
Den er grei Trond. Jeg forstår hvor du vil. Når jeg antydet prisene jeg har blitt opplyst på sandblåsing/lakking er dette selvsagt levert klart til sandblåser. Hvem sandblåser vel bilen sin med alt imontert?! Eller lakkerer... her er det snakk om å plukke ned selv og montere opp igjen etterpå. Som du selv sier i innlegget ditt - det blir dyrt å ha T3 om en ikke kan gjøre noe jobb på den selv.
PS! og rustsveising kommer selvsagt i tillegg!
PS! og rustsveising kommer selvsagt i tillegg!