Korte setebelter...
Korte setebelter...
Hei
Jeg har en T4 lang utgave, 7-seter. Når jeg nå har skiftet ut minstens bilstol med en der han og stolen sikres med bilens originale trepunktssele - så er selen faktisk i snaueste laget. Den som sitter på denne plassen (rett bak fører) kan ikke ha mye kjøtt på beina... Jeg kan alltids sette poden på bakerste benk - men da blir han sittende så langt unna at vi ikke kan kommunisere - så - noen kreative sjeler med en god løsning her? Naboplassen er okkupert av storesøster - der er selen integrert i stolryggen - så der er det ikke noe problem.
Jeg har en T4 lang utgave, 7-seter. Når jeg nå har skiftet ut minstens bilstol med en der han og stolen sikres med bilens originale trepunktssele - så er selen faktisk i snaueste laget. Den som sitter på denne plassen (rett bak fører) kan ikke ha mye kjøtt på beina... Jeg kan alltids sette poden på bakerste benk - men da blir han sittende så langt unna at vi ikke kan kommunisere - så - noen kreative sjeler med en god løsning her? Naboplassen er okkupert av storesøster - der er selen integrert i stolryggen - så der er det ikke noe problem.
-
Caravelle nord
- -

- Car: T3 1.6 TD,90,T3 1.6 TD,86 og T3 1.6 D,83(hugges)
- Phone: 97100033
Re: Korte setebelter...
Hei. Setebeltene har vell en standar lengre?
Men kanske det går ant å flytte sete litt lenger bak,slik man kan på di to setene forran?
Hvis du ikke får det til,vil jeg annbefale deg å bytte inn stolen å kjøpe en stol som du har
prøvd i bilen om den passer før du kjøper.
Men kanske det går ant å flytte sete litt lenger bak,slik man kan på di to setene forran?
Hvis du ikke får det til,vil jeg annbefale deg å bytte inn stolen å kjøpe en stol som du har
prøvd i bilen om den passer før du kjøper.
Stig
http://pulversjaktblogg.blogspot.com/
1990 T3 1.6 TD Westfalia California Hig-Top.
1986 T3 1.6 TD.
1983 T3 1.6 D.
1960 Tempo Taifun 175.
1983 T3 1.6 D.
1960 Tempo Taifun 175.
Det er en toseter benk, jeg ser ikke at jeg klarer å flytte den lenger bak. Barnesetene er av den typen som bygger veldig lite, de står kloss i seteryggen og bygger kanskje fem cm. Når jeg sitter på setet der jeg har plassert minsten så går beltet akkurat rundt meg og jeg kan lene meg fram kun noen få grader... Om det er et belte med standard lengde vites ikke - men det er i alle fall snaut mulig å bruke det for småvokste.
Jeg har et eller annet sted sett belteforlengere - men klarer ikke å finne ut om disse evt er lovlige å bruke.
Jeg har et eller annet sted sett belteforlengere - men klarer ikke å finne ut om disse evt er lovlige å bruke.
-
Caravelle nord
- -

livkari wrote:Det er en toseter benk, jeg ser ikke at jeg klarer å flytte den lenger bak. Barnesetene er av den typen som bygger veldig lite, de står kloss i seteryggen og bygger kanskje fem cm. Når jeg sitter på setet der jeg har plassert minsten så går beltet akkurat rundt meg og jeg kan lene meg fram kun noen få grader... Om det er et belte med standard lengde vites ikke - men det er i alle fall snaut mulig å bruke det for småvokste.
Hei.
Har å sett belteførlængelsa en gang i tia,å e dæm E-mærka så sku æ tru dæm e lovlig(hves dæm enda finnes). E dæm ikke E mærka,så vet æ dæm e ulovlig.
Æ har en nyar bil en dæ,å ingen problem me beltelængda. ei heller kan mitt 2+1 sæter flyttes på. Har en Cindy barnestol å ei på 2.5 år i den,å en Besafe å ei på 7 mnd i den andre stolen..opp te 18 kg. ingen problem i denna bil'n. Men så e det onga. Har prøvd å dra i beltan bak,å dæm går godt rundt livmålet mitt. Æ æ e ikke en liten fyr akkorat. Kan du ha feil med belterullen kanske?
Stig
1986 T3 1.6 TD.
1983 T3 1.6 D.
1960 Tempo Taifun 175.
1983 T3 1.6 D.
1960 Tempo Taifun 175.
For tiden uten VW buss, men....
For tiden uten VW buss, men....
-
Caravelle nord
- -

Ka hves denna bil'n hænnes e en tiliar combi? Å di utgavan blei levert med kortare belta pga sætan va mindre
? Bære en tanke såm slo mæ nu...
Stig
1986 T3 1.6 TD.
1983 T3 1.6 D.
1960 Tempo Taifun 175.
1983 T3 1.6 D.
1960 Tempo Taifun 175.
Aner ikke om bilen har vært kombi, det jeg vet er at den har vært innredet og brukt som handicapbil med spesielt ratt, heis og div annet utstyr - ser ut som en sveitserost i panelene enklete steder....
Kan jo være at beltet ikke lar seg rulle helt ut - endel arbeid ja, får evt utrede det en sommerdag.
Kan jo være at beltet ikke lar seg rulle helt ut - endel arbeid ja, får evt utrede det en sommerdag.
Er det en toseter-benk, kan det være en original VW-sak eller noe annet "smart" noen har puttet inn.livkari wrote:Aner ikke om bilen har vært kombi, det jeg vet er at den har vært innredet og brukt som handicapbil med spesielt ratt, heis og div annet utstyr - ser ut som en sveitserost i panelene enklete steder....
Smell ut et bilde og jeg tror jeg kan hjelpe deg med løsning du og barna kan være fornøyd med.
Og bosted i profilen kan være greit i tilfelle noen her inne har lignende bil eller peiling på hva som kan være til hjelp.
-
chr18
- -

- Car: lang T4 93mod.
- Phone: 90142311
har sett ett eller annet sted noen reklamere for "forlengedebelter til caravelle" kanskje grunnen til dette nettopp er fordi noen biler har blitt levert med korte belter?
christian
Vi hadde samme problem.
Dro til en som bygger om biler til eks funksjonshemmede, han forlengte den som belte festes i.
Han brukte et ca 10 cm metall bit med bolter som han monterte nærmest gulvet så til vajeren til beltelåsen, dermed kom beltelåsen litt høyre opp.
Betalte 200.- for dette.
Dro til en som bygger om biler til eks funksjonshemmede, han forlengte den som belte festes i.
Han brukte et ca 10 cm metall bit med bolter som han monterte nærmest gulvet så til vajeren til beltelåsen, dermed kom beltelåsen litt høyre opp.
Betalte 200.- for dette.
T4 1999 2.5 TDI
-
Bamse Brakar
- Car: T4 lang 2.5 TDI
Jeg har løsningen.
Har div seleforlengere. Bare ta kontakt om du trenger dette fortsatt.
Hans K
Har div seleforlengere. Bare ta kontakt om du trenger dette fortsatt.
Hans K
Brum Brum
T4 lang 2.5 TDI
Opel Astra G 1.4i
Access Warior 450 (gateregistrert leketøy)
T4 lang 2.5 TDI
Opel Astra G 1.4i
Access Warior 450 (gateregistrert leketøy)
I kombien så er belterullene i hattehylla så tvilar på at dette beltet vil fungere med 2 seteren
Caravelle 2.5 TDI GL 97mod kort 9 seter
Nissan Leaf Tekna 2013
Nissan Leaf Tekna 2013