Har ingen funksjon i tempmåler inne i bilen, har loddet over instrument ingen bedring.
Skiftet tempføler på motor, den 4 pola, ingen bedring.
Prøvde et annet instument i fra den andre t4en min. Ingen reaksjon på dette heller. Det eneste som skjedde var at instrument belysningen ble borte på det instrumentet jeg skiftet til. Målte så ladingen og den lå på tett oppunde 15volt.
Spm: Kan ladingen ha tatt knekken på spenningsregulator inne i speedometer? På begge?
Får du denne løs?
Har tenkt å bytte regulator på dynamo men ikke kommet så langt ennå. Mulig dette er årsaken men har mine tvil siden det andre instrumenet jeg prøvde heller ikke reagerte i det hele tatt. Tankmåler fungerer forøvrig utmerket på begge instrumenter.
Ledningsbrudd kan det jo også være til tempføler men har ikke funnet noe koplingsskjema som sier meg hvilke punkter jeg kan finne ledningene igjen på hverken på instrument(bare hvite ledninger her) eller sikringsboks.
Mulig koblingspunket er G2/3 bak på sikringsboks? Men hvem er G2?
Noen som har noen råtips? Evt erfaringer meg samme problematikk.
Tempføler T4 94 mod 2,4d
-
Tunhøvdingen
- Car: T4 1995 syncro 2,4 turbo
- Phone: 91517327
-
Tunhøvdingen
- Car: T4 1995 syncro 2,4 turbo
- Phone: 91517327
Re: Tempføler T4 94 mod 2,4d
Har funnet feilen nå, det var for stor motstand i jordingsledning til føler, både til glødetempføler og tempføler til instrumentet. Den glødet veldig lenge uansett motortemp. La opp ny jording til disse to og da fungerte alt sammen.
På koplingsskjema står det jordingspunkt nr 85 i motorrom. Noen som vet hvor dette jordingspunktet befinner seg?
Det er ikke hovedjordingskabelen til motor ved starteren.
På koplingsskjema står det jordingspunkt nr 85 i motorrom. Noen som vet hvor dette jordingspunktet befinner seg?
Det er ikke hovedjordingskabelen til motor ved starteren.