Hei
cluchen min er gående etter knappt 240.km ,finnes det her erfaring hvordan den byttes på en grei måte ? har tilgang til garagen .hvor skulle jeg handler ?
Peter
cluchbytte
cluchbytte
Bussfeber skal ikke helbredes ,bare vedlikholdes .
T4 California Coach 98 Modell ACV 102 HK TDI
Passat 3B Sedan 99 Modell 1.6 101 HK B
Re: cluchbytte
Hmmm er det ingen her som kan svarer ?
Peter
Peter
nesten samme prosedyre som på en golf... ting er bare litt større også er det torsjonsfjæring...
begynn med å dra fram fronten evt å skru løs det du kommer til som må ut der, hvis du har løftebukk tar du det meste fra undersiden, drivaksler, starter, motorfester, evt clutchpumpe og skruer rundt motor, kan være lurt å ta ut originaljekken fra bilen å jekke motoren framover mellom travers-bunnpanne for å få plass til diffen å passere traversen. lykke til.
begynn med å dra fram fronten evt å skru løs det du kommer til som må ut der, hvis du har løftebukk tar du det meste fra undersiden, drivaksler, starter, motorfester, evt clutchpumpe og skruer rundt motor, kan være lurt å ta ut originaljekken fra bilen å jekke motoren framover mellom travers-bunnpanne for å få plass til diffen å passere traversen. lykke til.
Mulig vi må prøve oss på et slikt prosjekt....
Det står en 1.9tdk borte hoss broderen på andre siden av dalen som trenger ny clutch, vet noen om det finnes "steg for steg" hjelp på nettet? Har en verkstedhåndbok, men den er ikke helt utfyllende.
Hvor kjøper vi deler, og trenger vi mer en clutch plata når vi har alt åpent?
Det står en 1.9tdk borte hoss broderen på andre siden av dalen som trenger ny clutch, vet noen om det finnes "steg for steg" hjelp på nettet? Har en verkstedhåndbok, men den er ikke helt utfyllende.
Hvor kjøper vi deler, og trenger vi mer en clutch plata når vi har alt åpent?
magne
dagens: Ulv i fårikål.
dagens: Ulv i fårikål.
-
Indian
- -

- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
Hei Peter,
Jeg har bra rabatt hos Mekonomen.....ca 25-30%.....
Jeg har bra rabatt hos Mekonomen.....ca 25-30%.....
Hei Indian .
Takk for tilbudet .har blinket ut deler fra orginalleverandøren til VW (LUK ) som kommer med pakkeservice fra old germany.
Hilsen Peter
Takk for tilbudet .har blinket ut deler fra orginalleverandøren til VW (LUK ) som kommer med pakkeservice fra old germany.
Hilsen Peter
-
chr18
- -

- Car: lang T4 93mod.
- Phone: 90142311
en girkassejekk er vell også å anbefale. ellers skrur du vell abre ut allt som måtte sitte på selve kassa, også er det bare å begynne å lete seg frem til alle boltene som skrur kassa fast til mottoren, ut med kassa, og inn med ny clutch, sett det sammen i motsatt rekkefølge.
kassa på min 2,4>D er TUNG, vet ikke hvordan din er, men som jeg skrev først, anbefaler en girkassejekk. ellers fant jeg ut for to år siden at bilxtra var billigst på clutch her i distriktet. men kanskje thorshow kan skaffe dette billigst nå.
kassa på min 2,4>D er TUNG, vet ikke hvordan din er, men som jeg skrev først, anbefaler en girkassejekk. ellers fant jeg ut for to år siden at bilxtra var billigst på clutch her i distriktet. men kanskje thorshow kan skaffe dette billigst nå.
christian