Nordlandstreffet 2010
Moderators: vwcoach, Andrew, Vissvass
Re: Nordlandstreffet 2010
jeg planlegger vertfall å komme, med det oppbudet som det ser ut til å bli so er det vanskelig å la vær!
-
Sunshine
- -

- Car: SOLGT
- Phone: 47886669
Skal ta kontakt med Bjerka caming i løpet av kort tid for å få diverse på plass. KANSKJE vi klarer å få en fin pris på overnatting, enten det gjelder campingbil, telt eller hytte.
Det liggerforeløpig an til ny deltagelse-rekord:) Frankrike, Irland, Danmark og Norge er på banen i år.Sverige og Finlandkanskje ? Tage? Hørt noe ?
I tillegg til oss andre fra Rana/Hemnes dukker det mest sansynlig opp en til Ranværing med nyanskaffet Doka syncro, rød -91 om jeg ikke husker feil. Tror den kan bli fin
Det liggerforeløpig an til ny deltagelse-rekord:) Frankrike, Irland, Danmark og Norge er på banen i år.Sverige og Finlandkanskje ? Tage? Hørt noe ?
I tillegg til oss andre fra Rana/Hemnes dukker det mest sansynlig opp en til Ranværing med nyanskaffet Doka syncro, rød -91 om jeg ikke husker feil. Tror den kan bli fin
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)
Vw Touran 2,0 TDI
Member of team Syncronaut No 8
Kaffebord installert.
HUSK BILBELTET!
Tlf 478 tommy (86669)
Vw Touran 2,0 TDI
Kaffebord installert.
HUSK BILBELTET!
-
TaigAGreEn
- -

- Car: T3 SYNCRO
- Phone: 40492641
Tage Vedal
T3-fan
T3-fan
-
Sunshine
- -

Det bi på det Groveste 
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)
Vw Touran 2,0 TDI
Kaffebord installert.
HUSK BILBELTET!
Tlf 478 tommy (86669)
Vw Touran 2,0 TDI
Kaffebord installert.
HUSK BILBELTET!
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Har lekt mye med ruteplanlegger de siste dagene, for å se hvor ruta bør gå når jeg & familien starter 24. juni og skal være på Bjerka dagen etter.
Startsted Oslo 23., Elverum 24. og derfra og opp blir det en dryg etappe slik at man kan ankomme Bjerka senest 1600 freddan
Alt i nybilen, selvsagt. Nå har svigerinna mi, dvs konas tvillingsøster mumla i skjegget om "Lofoten har jeg lyst å se" og da kona fortalte det kvitterte jeg med at da kan hun kjøpe Tyskerbrakka så kjører vi i flokk opp til både Nordlandstreff og videre ferd nordpå
Men det blir da én bil fra vår krets som freser nordover, i allefall.
Noen som skal via Ytteren og ut Kystriksveien søndag 27. juni og nordover ? Vi freser over til Lofoten fra Bodø da, ifm videre feriering.
mvh,
Yngve S
Startsted Oslo 23., Elverum 24. og derfra og opp blir det en dryg etappe slik at man kan ankomme Bjerka senest 1600 freddan
Alt i nybilen, selvsagt. Nå har svigerinna mi, dvs konas tvillingsøster mumla i skjegget om "Lofoten har jeg lyst å se" og da kona fortalte det kvitterte jeg med at da kan hun kjøpe Tyskerbrakka så kjører vi i flokk opp til både Nordlandstreff og videre ferd nordpå
Men det blir da én bil fra vår krets som freser nordover, i allefall.
Noen som skal via Ytteren og ut Kystriksveien søndag 27. juni og nordover ? Vi freser over til Lofoten fra Bodø da, ifm videre feriering.
mvh,
Yngve S
-
TaigAGreEn
- -

Har lagt treffet på Facebook. Så kan dere melde dere på
Det er litt nytt så neppe særlig mange har kommet til pr i dag 
http://www.facebook.com/event.php?eid=1 ... 750&ref=mf
http://www.facebook.com/event.php?eid=1 ... 750&ref=mf
Tage Vedal
T3-fan
T3-fan
Jøran Solhoff & Siv Wangen
T4 2,4 gl-94 kort
T4 2,4GL -92 Lang
T3 1,9 -87 Halvpanel
T3 112i aut, -89 skrotes?
T3 CL 112i aut,-86 skrotes?
T4 2,4 gl-94 kort
T4 2,4GL -92 Lang
T3 1,9 -87 Halvpanel
T3 112i aut, -89 skrotes?
T3 CL 112i aut,-86 skrotes?
-
TaigAGreEn
- -

For dere som ikke er på facebook: 7 forumister har så langt meldt sin ankomst. Noen flere som har tenkt seg?
Tage Vedal
T3-fan
T3-fan
-
Rudeboy
- -

Siden arbeidsgiver er forutseende nok til å blokkere bl.a Facebook for oss (bra tiltak, dere skulle sett enkelte i detta "firmaet" sin nettavhengighet - har bare fragmenter av sykdommen ift enkelte her), så får jeg ikke sjekka om jeg har meldt opp den veien (før utpå kvelden idag) - vi kommer.
-Forhåpentligvis på fredags eftan, vi kommer teste kveldskjøring nordover via Trysil/Nybergsund og Røros/Selbu før vi kommer ut på E-6 nord for Trondheim. Dette er en kortere trasé enn hhv E-6 og Rv-3 men med mer 60- og 70-soner enn de har.
Overnatting fra 24. til 25. juni blir forhåpentligvis på Verdal, og derfra ser vi for oss (detaljorientert konemor, gitt) å ratte videre rundt 0800 på mårran så får vi se når vi ankommer Bjerka
mvh,
Yngve S
to store og 1 liten i en 2003 Multi med to sykler bakpå
-Forhåpentligvis på fredags eftan, vi kommer teste kveldskjøring nordover via Trysil/Nybergsund og Røros/Selbu før vi kommer ut på E-6 nord for Trondheim. Dette er en kortere trasé enn hhv E-6 og Rv-3 men med mer 60- og 70-soner enn de har.
Overnatting fra 24. til 25. juni blir forhåpentligvis på Verdal, og derfra ser vi for oss (detaljorientert konemor, gitt) å ratte videre rundt 0800 på mårran så får vi se når vi ankommer Bjerka
mvh,
Yngve S
to store og 1 liten i en 2003 Multi med to sykler bakpå
-
Rudeboy
- -

Hytte på Bjerka camping er i boks, bytte av luftmassemåler & hookup av cruise control gjenstår før pakking, fuelling og deretter avmarsj skjer 24. juni kl. 1410 hjemmefra og 1500 fra Oslo.
Jepsi pepsi !
Vi sjåast !
Jepsi pepsi !
Vi sjåast !
-
TaigAGreEn
- -

Bra Yngve 
To og en halv uke igjen til vårt lille treff. Programmet er klart og kommer her.
Syncro sikaen har jeg solgt, kommer på treff med Club joker
Program Arctic Circle Bus Meet 25-26 juni.
Fredag
08.00 - 17.00: Ankomst m/velkomst
17.00 ut dagen: Hygge, delesalg, grilling, musikk.
Lørdag
12.00: Cruising/sightseeing. Vi har fet natur
18.00: Prisutdelinger: fineste/styggeste vwbuss, lengste reise, mest trøblete reise. Enda mer hygge/mat/øl.
20.00: Bussquiz.
Søndag
12.00: Oppstilling, fotografering. Utsjekk. Adjø for denne gang.
To og en halv uke igjen til vårt lille treff. Programmet er klart og kommer her.
Syncro sikaen har jeg solgt, kommer på treff med Club joker
Program Arctic Circle Bus Meet 25-26 juni.
Fredag
08.00 - 17.00: Ankomst m/velkomst
17.00 ut dagen: Hygge, delesalg, grilling, musikk.
Lørdag
12.00: Cruising/sightseeing. Vi har fet natur
18.00: Prisutdelinger: fineste/styggeste vwbuss, lengste reise, mest trøblete reise. Enda mer hygge/mat/øl.
20.00: Bussquiz.
Søndag
12.00: Oppstilling, fotografering. Utsjekk. Adjø for denne gang.
Tage Vedal
T3-fan
T3-fan
-
Rudeboy
- -

HAHAHAHAHAHAHA !
Og jeg kan godt gjenta :
HAHAHAHAHAHAHA !
Konemor slapp stille på time hun hadde 1400, og det betyr at vi er på landeveien innen 0900 den 24. juni - noe som forlenger strekninga vi kommer oss gjennom på torsdag
Tror nok vi tar oss lunch på Elverum rundt lunch, så får vi sikte mot middag på sted X kl. 1700 - 1830, aner jo slett ikke hvor langt man kommer på den tiden jeg
Vi har opp mot elleve timer til disp for anledningen, da er vi passert Teppehandleren i Malm lenge før natta kommer og vi er vel langt ute i bjørneland når vi slår leir. Gleder meg enda mere
Og jeg kan godt gjenta :
HAHAHAHAHAHAHA !
Konemor slapp stille på time hun hadde 1400, og det betyr at vi er på landeveien innen 0900 den 24. juni - noe som forlenger strekninga vi kommer oss gjennom på torsdag
Tror nok vi tar oss lunch på Elverum rundt lunch, så får vi sikte mot middag på sted X kl. 1700 - 1830, aner jo slett ikke hvor langt man kommer på den tiden jeg
Vi har opp mot elleve timer til disp for anledningen, da er vi passert Teppehandleren i Malm lenge før natta kommer og vi er vel langt ute i bjørneland når vi slår leir. Gleder meg enda mere
Med lunsj i Elverum vil jeg tippe på Trondheim rundt 1800-1900. Jeg skal sitte klar med kamera i bussen, har avgang fra Oslo klokka 1100. Førstemann til trondheim 
-
Rudeboy
- -

Kjører bokstavelig talt utenom Bartebyen, sist jeg var der hadde de ikke mindre enn sju bomringer man måtte passere...
Som nevnt opptil flere andre steder forlater vi Rv-3 på Elverum og kjører heller den østlige veiaksen over Trysil og diverse grensetraktsteder oppover, kommer ut på mere sivilisert veinett ved Selbu og finner E-6 i området Stjørdal. Fullstendig utenom Trondheim og griske pengeinnkrevere, med andre ord.
Som nevnt opptil flere andre steder forlater vi Rv-3 på Elverum og kjører heller den østlige veiaksen over Trysil og diverse grensetraktsteder oppover, kommer ut på mere sivilisert veinett ved Selbu og finner E-6 i området Stjørdal. Fullstendig utenom Trondheim og griske pengeinnkrevere, med andre ord.
Uansett så får jeg kanskje ølen du skylder meg når du passerer Steinkjer ene eller andre vegen da 
-
Rudeboy
- -

Hehe, jeg visste ikke at Mølla fremdeles har løyve for tapping av øl ?
Satt endel der udner rekrutten i '92 så om stedet er utdatert må du gjerne komme opp med forslag til løsninger
Satt endel der udner rekrutten i '92 så om stedet er utdatert må du gjerne komme opp med forslag til løsninger
Kan ikke si jeg har hørt om mølla, men vi har jo onkel Oscar, madam Brix og et tvilsomt sted på nordsida...
Rekrutten din er det nok lite igjen av, bare hotell, barneskole, VAG og et par firmaer til der nå...
Om det er andre som trenger en stopp i steinkjer på turen så kan jeg stille med kaffe, parkeringsplass og grill, 2 minutter med bil fra E6...
Rekrutten din er det nok lite igjen av, bare hotell, barneskole, VAG og et par firmaer til der nå...
Om det er andre som trenger en stopp i steinkjer på turen så kan jeg stille med kaffe, parkeringsplass og grill, 2 minutter med bil fra E6...
Vel... Da er planene klare. Vi kommer til Nordlandstreffet.
Reiser fra Oslo S ca kl 14:30 på torsdag. Så ser vi hvor langt vi kommer før kaffen og redbull ikke funker mere. Da blir det litt soving i veikanten før vi tar siste biten opp på fredagen.
Denne gangen skal vi forsøke å gjøre noe vi aldri har klart før: Å ikke ta noen avstikkere eller omveier på veien opp.
Min kjære kartleser gleder seg også til å komme på hjemlige trakter igjen (Ran væring). Jeg må nok enda lenger nord for å føle meg helt hjemme.
Reiser fra Oslo S ca kl 14:30 på torsdag. Så ser vi hvor langt vi kommer før kaffen og redbull ikke funker mere. Da blir det litt soving i veikanten før vi tar siste biten opp på fredagen.
Denne gangen skal vi forsøke å gjøre noe vi aldri har klart før: Å ikke ta noen avstikkere eller omveier på veien opp.
Min kjære kartleser gleder seg også til å komme på hjemlige trakter igjen (Ran væring). Jeg må nok enda lenger nord for å føle meg helt hjemme.
Medlem av: Heimsnekra Campers Landsforbund.
"¿ʞɐǝɹɟ ɐ ǝɹ,noʎ uǝɥʍ 'ʇı ʇ,usı 'ʎlǝuol s,ʇı".
"¿ʞɐǝɹɟ ɐ ǝɹ,noʎ uǝɥʍ 'ʇı ʇ,usı 'ʎlǝuol s,ʇı".
-
Rudeboy
- -

Nå snakker vi fævl !
Bil ferdig på verkstedet, de nevnte en pris initiellt som vi er langt under så detta går seg til.
Får starta med dekkskift i ettermiddag, det er greit temperaturen nordpå ikke er som her men jeg nekter kjøre vinterdekk i månedsskiftet juni/juli så vekk med helårsdekka selv om alufelgene ser penere ut enn stålfelgene med Caravelle-kapsler på.
Skal i jobbintervju imårra, oppå Hamar - får vel testa det som trengs testes ifm drivstofforbruk & alt sånt da. Rett hjem etterpå, pakke bil og hente jentungen så svipper vi innom konemors jobb og legger ivei nordover i.l.a ettermiddagen allerede imårra.
Antar vi sover natt til torsdag på strekningen Tynset - Røros, og natt til fredag et godt stykke nord for både Steinkjer og kanskje også fylkesgrensa, slik at vi kommer til Bjerka på et mye tidligere tidspunkt enn først planlagt.
Så da får jeg begynne turen nordover allerede idag, med å betale ut bilen på verkstedet
Sjåast om noen få dager !
EDIT - NAFs ruteplanlegger lyver når den sier det er tre timer og syv minutter hjemmefra til avkjøringa fra E-6 til Rv-3 mot Elverum, for hjemmefra til Elverumskrysset (i Elverum, ikke det nordpå) er det 1 time og 50 minutters kjøring. No more - men de summerer med at hele turen skal by på 14 timers kjøring, som Tage sa så da stemmer vel start & stoppsted, tenker jeg
Bil ferdig på verkstedet, de nevnte en pris initiellt som vi er langt under så detta går seg til.
Får starta med dekkskift i ettermiddag, det er greit temperaturen nordpå ikke er som her men jeg nekter kjøre vinterdekk i månedsskiftet juni/juli så vekk med helårsdekka selv om alufelgene ser penere ut enn stålfelgene med Caravelle-kapsler på.
Skal i jobbintervju imårra, oppå Hamar - får vel testa det som trengs testes ifm drivstofforbruk & alt sånt da. Rett hjem etterpå, pakke bil og hente jentungen så svipper vi innom konemors jobb og legger ivei nordover i.l.a ettermiddagen allerede imårra.
Antar vi sover natt til torsdag på strekningen Tynset - Røros, og natt til fredag et godt stykke nord for både Steinkjer og kanskje også fylkesgrensa, slik at vi kommer til Bjerka på et mye tidligere tidspunkt enn først planlagt.
Så da får jeg begynne turen nordover allerede idag, med å betale ut bilen på verkstedet
Sjåast om noen få dager !
EDIT - NAFs ruteplanlegger lyver når den sier det er tre timer og syv minutter hjemmefra til avkjøringa fra E-6 til Rv-3 mot Elverum, for hjemmefra til Elverumskrysset (i Elverum, ikke det nordpå) er det 1 time og 50 minutters kjøring. No more - men de summerer med at hele turen skal by på 14 timers kjøring, som Tage sa så da stemmer vel start & stoppsted, tenker jeg
-
TaigAGreEn
- -

Hyggelig, hyggeligT4Jan wrote:Vel... Da er planene klare. Vi kommer til Nordlandstreffet.
For min del er det litt i det blå hvilken bil eg stiller med. I verste fall blir det en rosa opel (grøss). Camperen fikk spasmer i det elektriske i dag (tusen takk til Foxhome for støtte!) og dokaen har ennå ikkje fått ny clutch. Den tia, den tia. Me får sjao. Kanskje det blir live klutsjbytte med øl, dekksparking og frivillige mekkebidrag?
Tage Vedal
T3-fan
T3-fan
Begynner å bli klar til treff 
Camper er innkjøpt i anledning helga. En Caravelle CL, 2.1, aut, hevetak og relativt grei innredning. Litt rust fikk jeg med på kjøpet også
Henta bilen i går kveld så jeg har ikke helt oversikt over alt ennå, men den går som ei kule.
Nå er det begynt å regne - så alt er i rute!
Ses i kveld!!
Camper er innkjøpt i anledning helga. En Caravelle CL, 2.1, aut, hevetak og relativt grei innredning. Litt rust fikk jeg med på kjøpet også
Henta bilen i går kveld så jeg har ikke helt oversikt over alt ennå, men den går som ei kule.
Nå er det begynt å regne - så alt er i rute!
Ses i kveld!!
Foxhome
-87 Bluestar Syncro -76 Rico Camper
-65 1300 -63 1200
-06 Passat
-87 Bluestar Syncro -76 Rico Camper
-65 1300 -63 1200
-06 Passat
-
narle
- -

- Car: 16"highroof syncro
- Phone: 4-8-2-7-2-2-3-2
Lykke til med treffet!En gang skal jeg også komme dit.Er det mange som sier de kommer?
91 Halvpanel Syncro 1,9tdi
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
-
TaigAGreEn
- -

Her er det grått og fint
Bra treffvær!
Eg, Foxhome, Sunshine, OddN, Patrick, RudeYngve og tre til har SAGT at de kommer. De fra utlandet ser vi an. Det er noen som er på vei.
Nordlandstreffet vokser sakte! Vi har fokus på trivsel
Eg, Foxhome, Sunshine, OddN, Patrick, RudeYngve og tre til har SAGT at de kommer. De fra utlandet ser vi an. Det er noen som er på vei.
Nordlandstreffet vokser sakte! Vi har fokus på trivsel
Tage Vedal
T3-fan
T3-fan
-
Sunshine
- -

Litt regn stopper oss ikke
Og gjett om det ble kjekt med kapell på Doka´n
Takk til Tage for donasjonen
GLØM det! Du får det aldri telbake
Stay tuned

Takk til Tage for donasjonen
GLØM det! Du får det aldri telbake
Stay tuned

Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)
Vw Touran 2,0 TDI
Kaffebord installert.
HUSK BILBELTET!
Tlf 478 tommy (86669)
Vw Touran 2,0 TDI
Kaffebord installert.
HUSK BILBELTET!
-
TaigAGreEn
- -

God stemning her på Bjerka 
5 biler og 6 følk som griller og pilser. Livet er lugnt
Flere kommer i mårra. Alle er velkommen.
5 biler og 6 følk som griller og pilser. Livet er lugnt
Flere kommer i mårra. Alle er velkommen.
Tage Vedal
T3-fan
T3-fan