Deler

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
monor
-
-

Deler

Post by monor »

Har kjøpt meg en caravelle, og skulle gjerne kjent til hvor jeg henvender meg for å kjøpe deler til denne. Trenger i første omgang støtfanger bak, speilhus + diverse andre karroserideler. Er det hos importør, eller finnes det andre billigere?
Martin Sandvik
-
-
Car: 2010 Multivan T5
Phone: 40204030

Post by Martin Sandvik »

Støtfanger, se under deler selges, det er en der til salgs.

speil får du kansje sammen med karosseri deler hos veng.no
vwgutt
-
-
Car: T4 , T5 og A6
Phone: 95024169

Re: Deler

Post by vwgutt »

monor wrote:Har kjøpt meg en caravelle, og skulle gjerne kjent til hvor jeg henvender meg for å kjøpe deler til denne. Trenger i første omgang støtfanger bak, speilhus + diverse andre karroserideler. Er det hos importør, eller finnes det andre billigere?
Hvordan støtfanger trenger du da?
Har en org. fra 96 og nyere. er den som sitter på bilde i avataren min.
Jompa
Car: Multivan 03

Deler

Post by Jompa »

Mekonomen har deler, men jeg kjøper det meste hos Bema i Grimstad. De selger bare deler med skikkelig kvalitet - og til trivelige priser (stort sett litt billigere enn Mekonomen....) Dessuten er de flinke på bil!
Jon Bård - også kalt Jompa
-95 Multivan Allstar - med telt og greier...
- og bilen heter naturlig nok Wolfgang
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Kan si to ting om deler, basert på mitt 2.5 årige eierskap av Tyskerbrakka.

Det første er at det svært ofte lønner seg å forhøre seg rundt om, det er jo du som kunde som skal dulles med og degges - og ikke som enkelte forhandlere mener, at du skal sleike skosålen deres bare fordi de er 8)
Du kommer ofte ut med en god pris litt ut i søket ditt, etter min erfaring. -Kan jo hende SYSOP VWBusforum har noe godbiter du vil ha, også ?

Det andre er at ved min bil ble delelageret rett og slett for gammalt og selv VW måtte handle hos Veng - bakfangerhjørnet som jeg erstatta et defekt med, er noe anderledes i formen og det er noe plast som gnisser rett på lakken på min bil. Skal ta ei rasp og file ned plasten så den ikke gnisser om nå Peter så min bil i natt (den ble stjålet for to ukers tid siden).

Ut over det er det bare å bruke tid på å leite opp gode priser, husk at også uorginale deler skal være sertifiserte deler og med det like god spec på som originaldelene jf ett eller annet EU/EØS-direktiv. (Og med det kan ikke f.eks nybilgaranti falle bort om man anvender uoriginale deler i nybilene 8) )

mvh,
Yngve S
Jørre
-
-
Car: T4 Transporter Syncro,
Phone: nittisøttentolvti

Post by Jørre »

Har handlet stort sett alt på mine biler her på forumet.....billig og reale folk. :D
T5 4 Motion 07
T4 Transporter Syncro 03, lang utg
T4 Transporter Syncro 03, kort utg selges, reg som personbil.
T4 2001 med T5 Multivan Highline-seter, solgt, se link :)
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=56&t=10504

Jørn
Post Reply