Solgt - Kakemonsteret - 2003 Multivan Intro 102hk

T4-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1991-2003)
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Re: Kakemonsteret - 2003 Multivan Intro 102hk

Post by Rudeboy »

Fan, da må jeg på ett eller annet vis få sykkelstativet fra Bergen by til Oslo...

-Helst innen juni er over, siden ferieturen starter ultimo juni.

Aner ikke hva det veier men på T4 er det jo ikke spesiellt i veien hengende bakpå - det skal jo henge over skiltet så man slipper sånn skiltplanke og annet vås som følger andre systemer for sykkeltransport bakpå bilen :wink:

Slang en PM til CarlOtto om han kunne ha det med fra Haugesund, om jeg skulle være såpass heldig å få det dit. Så har jeg enda ikke rukket spørre Magne som skal (eller "skulle" ??) til Voss for å hente bil one of these days...
Dermed har jeg på det rent teoretiske plan behov for transport fra Bergen til Voss eller til Haugesund.

Rune II, tar du en snaromvei med lassbilen ?
hunter
-
-

Post by hunter »

side to allerede :mrgreen: :mrgreen: husk masse bilder så tar du fort igjen tråden på tyskerbrakka

Magne har hentet hjem bobla si i dag så han blir opptatt med den i helgen... henting av T3 er planlagt til en helg om 1 eller to uker men har problem med å få med meg copilot (han er russ og feirer) i bilen opp som kan ratte bilen hjem igjen og drive veihjelp når den nyinkjøpte T3 trenger det (var jeg heldig med den setningen? litt sånn yngvesvong over lengden på den uten tegnsetting i hvert fall :mrgreen: ). Alternativt skulle jeg hentet den på tralle, men 406'en til kona trekker ikke lovlig så tungt så det kan jeg ikke... og jeg har ikke tilgang på stor nok bil til dette... skulle lånt multivanen din Yngve og slept hjem Stripå :roll:
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

...sånn som dette :

Image

+

Image

skulle gi umåtelig mye moro !

Bytta pussere tidligere i uka, ser mye bedre ut - og når det er sagt så ser jeg bedre ut, fra førersetet med disse montert 8)
Image
De funka bedre enn forventa, og de Biltemabladene som sto på skulle aldri vært montert på Kakemonsteret - mishandling !

Men den ble glad med de nye pusserbladene montert, da.

...?
Theodor
-
-
Car: VW T4 -99 kort syncro ex-buss nr.1
Phone: 93297430

Post by Theodor »

Gratulerer, fin bil! Digger fargen... :D
Mvh Øystein Theodor

99 2,5 TDI Man, 9s kort Syncro
07 Mazda 5
99 2,5 TDI Man, 5s lang kombi (vraket)

Imageshack vil ikke vise bildene mine lenger, men jeg husker ikke hvilke jeg har postet hvor. PM meg, så skal jeg fikse det om noen ikke synes.
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Har idag fått bekreftelse om at mitt Thule sykkelstativ er påvei til CarlOtto for videre transport til Oslo nærmere helga.

Steike, ser jaggu bra ut - da får jeg med syklene slik at vi kan sykle i Lofoten og Vesterålen, Salten og kanskje enda lengre nord i sommer. Den store planen er å henge på hhv sykkelhengeren (uten tekstiler e.l, sånt noe går inn i bilen), begge hagelenestolene jeg pleier drasse på når jeg drar på tur (puter ligger i bilen) og deretter syklene bakerst 8) Med det antall stropper og reimer jeg sitter på i disse to bilene mine er det ikke sjans for at noe kommer løsne bakpå Kakemonsteret :D
Det største aberet er å finne plass til alle kolli jeg kunne tenkt meg ha med, forteltet er vel det jeg undrer mest på hvor skal stues vekk.

Henter bilen opp til jobb onsdagen, skal hjemom imårra og blir til utpå onsdag før jeg tar bil nr. 1 opp til jobben i Østerdalen. To korte ettermiddager før jeg deretter ratter ned til Oslo for å ta imot CarlOtto og overta stativet og - not to forget - gi ham betaling for strevet 8)

Husker jeg rekti var det vel en Olapakke han skulle ha for strevet :D (NOT!)

EDIT - prodda selger om han fremdeles har sin T4b Caravelle, nå som stativet er solgt. Nevnte Landstreffet så ikke si det skorter på rekrutteringsiveren ! :D
CarlOt2
-
-
Car: T1, 3 og 4 +Golf1

Post by CarlOt2 »

Heisann !

Grattis med fin Multivan. Beste fargen det der :) Vi ses i Oslo.

Carl Otto
67 T1 vare
90 T3 syncro 2,1 dj Doka
91 T3 syncro TD kombi
03 T4 Multivan 2,5TDI syncro
90 Golf I cab!
X 58Boble
X 72T2 doka
X 73T2 vare
X 79T2 Westfalia
X 86T3 varebil
X 87T3 syncro 1,6TDsika
X 90T3 syncro2,1i
X 91T3 syncro2,1i
X 97T4 Multivan2,5TDI
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Som Erjo sier, er innertrekket til skyvedøra løst.

Mener å huske fra samtalene dagen jeg prøvekjørte bilen at de hadde hatt av dekselet for å feilsøke sentrallåsen på skyvedørslåset.
Og dermed trekker jeg slutninga at de ikke har truffet helt der skruene skal tilbake når døra skal settes sammen 8)

En fin justeringssak for en dag med fint vær, noe vel også inspeksjonen av låsen skulle være. Jeg får låsen til å funke, det gjorde de også men sentrallåsen må "hjelpes".

Jeg klarte vinne over Likningsetaten om man skal bedømme etter mottatt likning vs innlevert selvangivelse - men uansett hvor mye av de kronene jeg mener å gjøre krav på, så går de alle i bilen.
Så da får jeg håpe de ikke utsetter utbetalinga til oktober som jeg tror de pleier såsnart noen trekker deres bedømmelser i tvil :lol:

Første som skal skje denna uka er at jeg får den med meg opp fra byen i ettermiddag, og da er bilparken under væpna vakt 8)
Så skal jeg innom TRUFA lørdag og evt. også Ekebergmarkedet. Søndagen er det vel muligheter for kaffe på Grefsenkollen og nesteuka på usle tre arbeidsdager bør bringe mange plussgrader så jeg får gjort noe på utsia av Tyskerbrakka snart :roll:

Sju uker + 1 dag til vi setter i marsj nordover ifm både reisa til Nordlandstreffet og sommerferiens avvikling. Blir stas, ikke bare fordi nybilen skal brukes men fordi det er ferie. Ei uke på Kreta er det ikke noe galt i det heller, og ikke jobbing i hage den gang man det hadde men det er noe eget ved det å kjøre langtur.

Satser på at Cruise controlleren er både skrudd i og kobla opp før den tid 8)
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Begynnte leite litt etter en sånn GPS-sak i dashen for noen uker siden, men jeg må innrømme jeg ikke har funnet én eneste av den typen jeg tenkte på.

Derimot så er jo disse et alternativ, som man også kan styre CD-veksler m.v over :

Image
Denna kan vel lettere styre mobilene til meg & kona enn en simpel JVC som jeg har i både Tyskerbrakka og Kakemonsteret (en sånn skjerm som den her skal definitivt ikke i Tyskerbrakka, nei).

Men da må jeg vel ha noe rammeverk som kan holde boksen, for som Kakemonsterets dash idag ser ut er det kun en stardardstørrelses radio/cd-spiller montert, og denne er vel samme bredde på men dobbel høyde på ? Da passernte bolt on, enda :wink:

Kr. 4.000,- og opp etter hva jeg ser de er prisa til på Finn.no. Angivelig skal det være mye mikkmakk med oppkoblinga, om jeg tolker de svar jeg fikk da jeg forsøkte spørre etter den simplere veiviseren som også monteres midt i dashen foran rattet, mellom speedometeret og turtelleren - men så kan det jo tenkes det er verdt det ekstra strevet også :D

Tenker så det knaker på dette, ser ut som om jeg må legge en sånn en på is til over sommeren for nå begynner utgiftene nærme seg begrensninga eller der grensa går (skal jo på bilferie i to-tre uker nordover og jeg skal etterpå til Nijmegen).
tacticus
Car: T4 1994 2.5 Caravelle Syncro
Phone: 40482800

Post by tacticus »

GPS sak ja, har tilgode å se en orginal løsning til noe merke som kan måle seg med TomTom. Greit nok, den blir ikke integrert i dashbordet på samme måte (ikke uten videre i alle fall), men til så har man en litt annen brukervennlighet og tilleggs funksjoner som i min bruk i alle fall mer enn veier opp for det. Slike småting som varsling av fotobokser, overtredelse av fartsgrense, veiledning rundt bomstasjoner og slikt...
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Ah, men min bil er utstyrt med speedometer og selv om gasspedalen har trinnløs justering kan jeg ikke si jeg sliter såpass i trafikken at jeg må hive meg på bremsen hver gang det er en fotoboks i sikte :wink:

Bomstasjoner er man forberedt på ifm ruteplanlegginga før langturen har starta, godt eksempel her er de på bruene mellom fastlands-Danmark & øya Odense ligger på og øya København ligger på. Forbereder man seg på et minimum veit man prisen der og unngår "overaskelser" ved bommen. (De tar norske kort på begge nevnte bomstrekninger, om jeg husker rekti)

Å montere allverdens løst ræl rundt omkring i fronten av kupéen gir støy på netthinna, sånn sett er det vel bedre med en monitor innfeldt i dashbordet og sjøl om denne avbilda varianten her ligger mer mot kartlesers posisjon enn førerens plass i bilen, så ville jeg tro at jeg kunne kost meg lenge langsetter veien med den montert på et mer permanent basis enn en løs GPS (som jeg & kona jo har i telefonene våre fra før av).

Men den aller "simpleste" GPSen til bussene våre (T4b) med svart/grått (istedet for "svart/hvitt") display som skal kunne monteres mellom speedometeret og turtelleren rett foran nesa til sjåføren, sliter jeg virkelig med å finne på web - bruker neppe tilstrekkelg tid på de rette plassene, tenker jeg :lol:

Som alternativ GPS vil jo minst én telefon være i bruk, min Nokia 6110 Navigator har gratis GPS (som alle GPSer bør være, merk dere det) mens konemor sin "sorry, Ericsson" har abonnementstjeneste for GPS.

-En annen ting om jeg skulle anskaffet en slik stor GPS-boks å innfelt i dashbordet er vel at da mangler jeg vel CD-veksler, og da kommer spørsmålet - skal jeg da velge en DVD-veksler istedet, kan boksen styre slike discer og kan den vise DVD ?

Mye momenter her som jeg ikke kjenner noe til, forsøker lese meg opp hos danskene men det er ikke alltids ting er å lese seg til.
Stein
-
-
Car: T5 2,5TDi 2008
Phone: 99497790

Post by Stein »

Blaupunkt har en liten fin sak som jeg lånte av en kamerat. Kommer ikke på modellnummer eller noe. Men den monterte jeg ved siden av bakspeilet i frontruten. Den var like bred som speilet, og dermed fikk jeg et lite glimt av den hver gang jeg sjekket trafikken bak.
Jeg har brukt den originale versjonen. Den ser stilig ut, men funksjonaliteten var elendig. Når jeg skulle fra sentrum i Hønefoss, og over til et boligfelt på andre siden av riksveien sendte den meg på lang tur oppover mot Fagernes...

Fordelen med løs er at du kan bytte den når du føler for det.

Flott bil, forresten. Blir nesten misunnelig jeg...
Stein Larsen

Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT

TIguan 2013 Bluemotion TDi
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Opplevde en litt morsom ting påvei tilbake til Oslo istad, kom kjørende langs E-6 ved kløfta og passerer en grønn/grå sein 90-talls Allstar med en type tungvektshenger som jeg forbinder med produsenter som f.eks IFOR/Williams e.l.

Idet jeg passerer slår det meg at det kunne jo - på det rent teoretiske plan, selvsagt - være CarlOtto som har kommet over fjellet fra Haugesund. Så jeg sniker meg til å sende en sms mens jeg legger meg inn tre-fire biler foran.

Jaggu fan er det ikke "vår mann i Berlin", den goddeste CarlOtto påvei til Ekebergmarkedet.

Så vi linka opp og jeg har montert sykkelstativ for fire sykler bakpå Kakemonsteret 8) Med 12 arbeidsdager igjen før 1. august kjenner jeg månedsskiftet ikke er nært nok, men det blir helgeturer og anvendelse av bil & tjafs vi har såsnart jeg er ute i ferieavviklinga 8)
hunter
-
-

Post by hunter »

Rudeboy wrote:og jeg har montert sykkelstativ for fire sykler bakpå Kakemonsteret 8)
Bilder mann... bilder!
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

CarlOtto og jeg mente at jeg kunne godt ha passert ham ved Kløfta igår påvei inn mot Oslo. Det var noe litt for tilfeldig at en i en blå T4b Multi skulle passere en annen i en grå/grønn Allstar med tung henger bak, på samme dag, lizzm :wink:

Så jeg slang en sms og sjekka, han ringte tilbake og her er vi iferd med å linke opp.
ImageImageSykkelstativet montert sikkert & godt, under oppsyn av transporteauren fra Haugesund - merk de kledelige plastposene som ligger mellom stativet og billakken :wink:

Sjefen er fornøyd med utsikta bakover selv om konemor mente det å ha sykkelstativet montert skulle kunne stjele utsikta. (Wut !??)
Image

Til sist nok et eksempel på Oslo kommunes fantastiske tilbud til parkering, skammelig at det er på samme nivå som det var i 1936...
Image

Kan ikke se noe annet enn at det blir en fin-fin sommer, om en måned er jeg igang med ferieavviklinga mi 8)
"Endless summer".

mvh,
Yngve S
solrikioo
-
-
Car: Skoda Octavia 2014

Post by solrikioo »

Der har du grunnen til at jeg ikke bor i oslo! Og alltid har vært meget påpasselig med at det følger med p-plass på steder man leier/eier.

:wink:

Grattis med ny bil foressten! :D
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Minimumet må vel være en sånn garasje som Andrew har, tenker jeg - blir lett å finne en stor tomt med et lite småbruk på i bydel St. Hanshaugen som man kan sette opp en slik en på :lol:

Takkar, vi snakkest aldeles plutselig.
CarlOt2
-
-

Post by CarlOt2 »

hunter wrote: Bilder mann... bilder!
Hei !

Her er bilder ja :wink:

Image

Her er "overlevering" av sykkelstativet, like etter at vi traff hverandre tilfeldigvis langs E6'en :shock:

Image

Image

Carl Otto
Peter
-
-
Car: T4 TDI ACV CC
Phone: 90877396

Post by Peter »

Hei Yngve .grattis med nybilen .mye og kakkle om etterhvert .
Peter
Bussfeber skal ikke helbredes ,bare vedlikholdes .
T4 California Coach 98 Modell ACV 102 HK TDI
Passat 3B Sedan 99 Modell 1.6 101 HK B
hunter
-
-

Post by hunter »

er det noen slags avlåsing av sykkelstativet... slik at det ikke bare er for noen å løsne to skruer og ta med seg? på min er det enkelt å ta av (untatt festene da)... så jeg kommer til å lage en låseanordning for å hindre tyveri av stativet... (rattstangdekselet sitter vel så fast at det får holde med alarmen jeg har montert :mrgreen: )
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Du må ha bakluka åpent for å kunne ta av eller sette på stativet, da det skrus fast i bånn av bakluka - en skinne på hver av de to festene, som da settes i spenn ettersom man da skrur til to muttere som drar hver sin skinne langs hver sin bolt inn mot døra.

Dermed må de åpne døra for å få av stativet også. Og det tror jeg ikke de vil. I all beskjedenhet.

Stoler på baklukelåsen, gitt. Det eneste som skal gjøres, er å få lagt noen tynne gummi"matter" mellom bil og stativ slik at ikke metall gnisser mot metall - CarlOtto og meg la plastposer imellom som midlertidig løsning men det er neppe noe å kjøre med ut over sommeren :wink:
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Jeepers, creepers... :(

Sist jeg fyllte brukte bilen 1.28 og noe pr mil. Fyllte idag morges, glad og fornøyd nappa jeg med meg kvitteringa fra pumpa og satte meg inn i nybilen.

jeg har konsentrert meg om å ligge på fartsgrensa, eller i det minste følge køen der jeg har kjørt i flokk. Eneste "feil" jeg har gjort er at jeg gir gass ut av kryss, så det er neste sjekkpunkt på "spare drivstoff"-lista mi.

Forbruket nå er fanmeg på én liter og .33 desiliter pér mil :shock: :shock: :shock:

Kvat i helfitur !

Bestiller plugger og luftfilter til bilen så de er i hende asap, for her må det tiltak til. Kan ikke dra på ferie med en bil som tom bruker såpass med juice, da blir det jaggu dyr moro.

Bilen skal inn til storservice m/mobilitetsgaranti i "desember" ifgl serviceheftet, tenker det blir i september så jeg får den EU-godkjent samtidig. Men jeg kan aldeles ikke vente så lenge med å få bilen i orden :D

Da er dere oppdatert med hvor i verden jeg er mtp å lære å kjenne bilen :roll:

mvh,
Yngve S
Last edited by Rudeboy on 03 Jun 2010, 09:12, edited 1 time in total.
CarlOt2
-
-

Post by CarlOt2 »

Rudeboy wrote:
Forbruket nå er fanmeg på én liter og 33 desiliter pér mil :shock: :shock: :shock:

hææ? Var ikke dette en 2,5 TDI da??

Carl Otto
Vissvass
-
-
Car: 2003 T4 Multivan 2.5 TDI 102
Phone: Call 911-48-777

Post by Vissvass »

Rudeboy wrote: Det eneste som skal gjøres, er å få lagt noen tynne gummi"matter" mellom bil og stativ slik at ikke metall gnisser mot metall - CarlOtto og meg la plastposer imellom som midlertidig løsning men det er neppe noe å kjøre med ut over sommeren :wink:
Jeg monterte samme stativ på min i går. Jeg klippet opp noen biter av en skykkelslange og la imellom. Det funka bra :)
John Magne Aasen
VWbus Drammen
Multivanmafiaen
03 T4 Multivan 2.5 TDI
04 Audi A4 1.8T Cab
http://vwt4multivan.blogspot.com/
92 T4 Transporter 2.0 Kombi (solgt)
94 T4 Caravelle GL 2.4 Kombi lang (solgt)
Stein
-
-
Car: T5 2,5TDi 2008
Phone: 99497790

Post by Stein »

Rudeboy wrote:Jeepers, creepers... :(

Forbruket nå er fanmeg på én liter og 33 desiliter pér mil :shock: :shock: :shock:

Kvat i helfitur !

Bestiller plugger og luftfilter til bilen så de er i hende asap, for her må det tiltak til. Kan ikke dra på ferie med en bil som tom bruker såpass med juice, da blir det jaggu dyr moro.
Sjekk lufttrykket i alle dekkene, ha litt mer i enn hva som står på dørstolpen om du har alufelger. Skift luftfilter, og ikke dra girene helt ut. Jeg går, når jeg kjører manuell, direkte fra 3 til 5 gir, og bruker heller lengre tid på å akselrere opp til ønsket fart.

Jeg kjører automaten min på 0.65 pr mil, så du har noe å hente. (Jeg tipper lufttrykk, luftfilter og kjørestil....)
Stein Larsen

Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT

TIguan 2013 Bluemotion TDi
Martin Sandvik
-
-
Car: 2010 Multivan T5
Phone: 40204030

Post by Martin Sandvik »

Bytt luftmengde måler