Min 94 modell korte kombi med 2,4D skal skiftes ut i løpet av sommeren. Jeg vil ha en 8 seters TDI med minimum 102 hester og som er i grei stand. Det er få å velge i på finn og autodb, og det bringer meg på tanken av å importere fra Tyskland. Siden det er en tung bil med mye CO2 er det forholdsvis mye avgifter ved import.
Har kikket på 2003 modeller med 151 hester - På norske skilt vil en slik komme på rundt 250 k. (Det er ikke store forskjellen i avgift på 151 hester og 102 hester siden CO2 er mindre på 151 (Om tallene i annonsene stemmer da...))
Er det andre som har importert brukt, og har tips til hvordan man kan få inn en grei bil til en grei kost? Eksempel på bil jeg kan tenke meg.
Bruktimport av T4 - ulønnsomt?
-
AlexanderT494
- -

- Car: T4 2000 TDI
- Phone: 97 76 95 56
Re: Bruktimport av T4 - ulønnsomt?
Jeg sjekket når jeg skulle kjøpe min, men jeg skulle ha eldre og billigere bil, men det var helt uatuelt da det ble like mye i avgifter som bilen hadde kostet har, skal du ha nyere og 150hk så kan det lønne seg da det ikke er så mange av de her i landet.. det må du nesten bare bedømme selv..
-
tlauri
- -

- Car: T4 TDI 2001 lang (solgt) Sharan TDI 4motion 2002
Veldig pen bil du har funnet dær, når man ser bilprisene i Norge så er det ikke dyrt med 250.000kr for en 151hk da dette er sjelden vare hær til lands. Første gang jeg ser en T4 med ESP så det blir jo en attraktiv bil på bruktmarkedet å.... 
Tom
Bodø City

Bodø City

I Tyskland er 151hk mer vanlig enn 102hk, så utvalget er enormt, noe du sikkert har sett på mobile 
Søk på "Business" under T4. De er utrolig flotte, og de finnes med flere seterader, selv om de fleste annonsert er 6 setere.
Søk på "Business" under T4. De er utrolig flotte, og de finnes med flere seterader, selv om de fleste annonsert er 6 setere.
Mvh
Pål
Pål
om jeg skulle tatt inn noe fra tyskland, ville jeg gått for en bedre utstyrsmodell slik som feks highline eller multivan. Ganske enkelt for di den da vil skille seg litt ut i mengden av dritkjedelige Caraveller her på berget når den skal selges igjen.....
Om du går for tyskland så skal du huske på at biler der nede ofte ikke kommer med f.eks varme i seter, varme i speil, motorvarmer (e.l). Se etter biler der det står "winterpaketI" eller "winterpaketII". Da vil den kunne være litt mer anvennelig i norge
Lykke til!
Om du går for tyskland så skal du huske på at biler der nede ofte ikke kommer med f.eks varme i seter, varme i speil, motorvarmer (e.l). Se etter biler der det står "winterpaketI" eller "winterpaketII". Da vil den kunne være litt mer anvennelig i norge
Lykke til!
Stian Korneliussen
2004 MULTIVAN HIGHLINE
2004 MULTIVAN HIGHLINE
-
AlexanderT494
- -

Bruktmarkedet er jeg ikke så opptatt av - om jeg handler så er det for å ha bilen. Bra tips om Winterpaket. Er kjørevarmer ekstrautstyr i Tyskland? Dersom det er setevarme, er det da kjørevarmer også?
Hvordan er 151 i forhold til 102 når det gjelder drift og vedlikehold? Ser for meg at det er verre å skaffe deler til 151 her i landet...
sammenlignet akkurat nå to 2002 modeller med henholdsvis 102 og 151 hester. kr 235000 for 102 og kr 240000 for 151 på norkse skilt...
Hvordan er 151 i forhold til 102 når det gjelder drift og vedlikehold? Ser for meg at det er verre å skaffe deler til 151 her i landet...
sammenlignet akkurat nå to 2002 modeller med henholdsvis 102 og 151 hester. kr 235000 for 102 og kr 240000 for 151 på norkse skilt...
Drift og vedlikehold av 150TDI vil være hakket dyrere enn for en 102TDI.
Om det er noen sammenheng mellom kjørevarmer og setevarme vet jeg ikke, men jeg har hørt at det ikke er standard med slikt utstyr i Tyskland - heller ikke i DK...Er noe rart med de landene
Om det er noen sammenheng mellom kjørevarmer og setevarme vet jeg ikke, men jeg har hørt at det ikke er standard med slikt utstyr i Tyskland - heller ikke i DK...Er noe rart med de landene
Stian Korneliussen
2004 MULTIVAN HIGHLINE
2004 MULTIVAN HIGHLINE
-
AlexanderT494
- -

Feiga ut bruktimporten - ble en norsk 102TDI med kombi seter. Så får jeg heller bruke litt penger på seter i steden..
les litt mer om denne kjørevarmeren ,de er standart fra den tid TDI ble introdusert .caravelleman wrote:
jeg har hørt at det ikke er standard med slikt utstyr i Tyskland - heller ikke i DK...Er noe rart med de landene
hilsen Peter
Bussfeber skal ikke helbredes ,bare vedlikholdes .
T4 California Coach 98 Modell ACV 102 HK TDI
Passat 3B Sedan 99 Modell 1.6 101 HK B
T4 California Coach 98 Modell ACV 102 HK TDI
Passat 3B Sedan 99 Modell 1.6 101 HK B