Gåen vannpumpe??2.5tdi

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Even
-
-
Phone: 95011694

Gåen vannpumpe??2.5tdi

Post by Even »

Var på traktorpulling i dag.Når vi kom frem og parkerte,kjente vi en ganske sterk lukt av svidd gummi....Kom frem til at det kom fra traktorene eller noe annet....Når vi skulle reise,var det et vanvittig spetakkel fra motorrommet.Ujevn klakring og banking,og det begynte ganske fort å lukte svidd igjen.Etter å ha vippet ned motordekselet på høyre side,og jeg var under der å kikket,var jeg ikke klokere.Kunne heller ikke helt høre hvor det kom fra.Vippet tilside dekselet til registerreimen,og da så jeg endel løs/brendt gummi på registerreimens utside.

Snakket såvidt med Livar som var der,og han mente på at vannpumpa går på utsiden av regreimen,altså på den flate siden,og ikke den taggete siden.

Kan det være vannpumpa som er gåen??Bilen ble slept til nermeste verksted,så di får se på det til uken.Begynner ikke med å skru på dette selv.Måtte uansett slept bilen 5 mil for å få den hjem,og det er uaktuelt!!
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.

For tiden uten VW buss, men....
royterje
Car: t4 +++++
Phone: 45423537

Re: Gåen vannpumpe??2.5tdi

Post by royterje »

det er tull og vas. pumpa blir drevet av tennene. og det er et reimhjul som er kaputt.
eg skal finne frem et bilde i fra min.

self er dette det som ikke er billigst og må kjøpes nytt til blodpris.

hadde vært fristene og fylt opp hele greia med tek7 og klasket det sammen igjend :P

Image

kaputt hjul med masse gummi som er løsnet.
Image

gummideler som lå inni reg reima og gjore at den hadde hoppet over tenner og bare rot i hele registeret.
1981mod vw lt35 bobil
1981mod vw lt35 bilberbingsbil
1997mod vw transe 2,5tdi
2005mod vw transporter 2,5tdi 4motion lang og blå
1985mod vw golf2 vr6 turbo rslykter recardo intriør og 0 rust
1986mod vw golf2 syncro 1,8l 20v med stor turbo og datasprut
Even
-
-

Post by Even »

Min går heldigvis ennå,fikk stoppet i tide. :wink: Men hvorfor den fæle bankingen??

royterje
Car: t4 +++++
Phone: 45423537

Post by royterje »

har kansje hoppet over en tann på reg reima og den går da men klaker og banker. det reimhjulet er 2 ståldeler som er limt sammen og dem skrangler og dunker i sammen når motoren går rundt og ikke viftereima. jo går jo litt i rundt den også men ikke samme farten og ikke helt gjevnt.
1981mod vw lt35 bobil
1981mod vw lt35 bilberbingsbil
1997mod vw transe 2,5tdi
2005mod vw transporter 2,5tdi 4motion lang og blå
1985mod vw golf2 vr6 turbo rslykter recardo intriør og 0 rust
1986mod vw golf2 syncro 1,8l 20v med stor turbo og datasprut
112wboxer
-
-
Car: Blå 97 2.5tdi gul 2.5tdi høyttak(tidl mesta)

Post by 112wboxer »

På min 2.4 løsnet tannhjulet på vannpumpen og spiste seg igjennom plastdekselet til regreimen :shock: men stoppet heldigvis i strammehjulet til dynamoreimen, fikk lurt tannhjulet på plass og sveist dette fast men kjører litt med hjertet i halsen nå til jeg får bytta alt
Andyboy
-
-

Post by Andyboy »

/Quote det er tull og vas. pumpa blir drevet av tennene. og det er et reimhjul som er kaputt.
eg skal finne frem et bilde i fra min.

self er dette det som ikke er billigst og må kjøpes nytt til blodpris.

hadde vært fristene og fylt opp hele greia med tek7 og klasket det sammen igjend

hørte om en som fylte hjulet med rutelim, nødløsning på billigbil.. gikk i flere år det visst.
Even
-
-

Post by Even »

Var reimhjulet på veiva som var gåent.Får forhåpentligvis fiksa det i morgen.Skifter regreim og vannpumpa med det samme.Så da satser vi på 50.000 nye problemfrie km :lol:

Post Reply