Ulyd varmeapparat
Ulyd varmeapparat
På min Caravelle T5 07-mod er det no komt ein ulyd i form av "tikking". Høres ut som ein ventil åpner og stenger kontinuerlig. Tror både AC og varmeapparat virker som normalt uten at eg har sjekket dette så nøye. Noen som har en idè om kva dette kan vere? Dette er klima versjonen for ordens skyld.
-
Bio-75
- Car: Caravelle T5 - 2005mod - 1,9L - 77kW
Re: Ulyd varmeapparat
Jeg har også denne u-lyden (som du beskriver ovenfor), men den forsvinner når man skrur vifte-styrken nedover... Øker man styrken, kommer lyden igjen!!
-
Tom Bringsvor
- -

- Car: T5, 2007, TDI, Lang
Har i grunnen samme bilen som deg, har webasto med fjernkontroll.Albatross wrote:På min Caravelle T5 07-mod er det no komt ein ulyd i form av "tikking". Høres ut som ein ventil åpner og stenger kontinuerlig. Tror både AC og varmeapparat virker som normalt uten at eg har sjekket dette så nøye. Noen som har en idè om kva dette kan vere? Dette er klima versjonen for ordens skyld.
Webastoen starter automatisk under 5 gr.C og pulseringspumpen til dette systemet tikker ca 1.2 ganger pr. sekund når den pumper diesel fremover, jeg hører ikke denne inne i bilen, men relativt godt når jeg står ute. det er ikke denne du forveksler tro.
VW Transporter, T5,TDI, 4MO, 2007,
-
Bio-75
Har ikke Webasto på min.
Er nok fra vifta (inne i den en eller anne plass).
-
Tom Bringsvor
- -

- Car: T5, 2007, TDI, Lang
Nå svarte ikke jeg deg, men er du sikker på at du ikke har Webasto /EberBio-75 wrote:Har ikke Webasto på min.
De fleste T4 som ble levert til Norge hadde dette (sikkert ikke alle, men).
Trodde at alle Norske hadde dette som standard.
I ditt tilfelle er det nok vifta eller at noe løst vibrerer i takt med den eller noe slikt.
VW Transporter, T5,TDI, 4MO, 2007,
-
Bio-75
Jeg kommenterte bare dette, da det kanskje kunne være til hjelp for andre (uten Webasto). Har ikke Webasto på min, da den er importert fra Tyskland.
Eg har webasto med fjernkontroll også, men tror nok ikkje det er den som kan vere årsaken her. Har funnet ut at denne lyden endrer seg når eg endrer valg av retning på varmluft f.eks justerer luft til gulvdyser eller dashboard dysene. Tok opp dette når eg tok service i Gøteborg i fjor sommer, og han på kundemottak mente dette var eit kjent problem med reguleringsratt (?? husker ikkje eksakt) i viften. Kunne skiftes sa han, men var mye arbeid og om ikkje det var altfor plagsomt anbefalte han å ikkje gjere noke. Siden dette kun er tidvis og eg har funnet min "kur" mot denne har den foreløbigt blitt lagt på is.