Ja, da var Nordlandstreffet over for denne gang!
Taiga og Sunshine skal ha stor takk for opplegget, det var MEGET trivelig!!
En spesiell takk til Tage som i tillegg til å pendle mellom Campingen og hjemmet, også tok seg tid, lørdag formiddag,til å lede an i en skikkelig sightseeing i området!!
Det ble en interessant tur, nedtappede kraft- basseng, gamle gruver (Hvor noen av deltagerne var mest interessert i en gammel T4 Syncro, mens
andre åpna passasjerdøra på en enda eldre T3...med dynamitt i varerommet!!

)
En liten stopp på en lokal S-Marked ble det også tid til. Fredags VG, og bakervarer som var like gamle, var ett høydepunkt her..
Og selvsagt ble det titting på diverse interessante biler fra Volkswagen!
Ett lite bilde:
Her ser vi en større bygning...oppi området hvor vi hadde flere stopp.
I nederste bildekant ser vi såvidt i den røde lua til T4Jan...der han "beundrer" en eldre T4 syncro.
I og med at det er turist-sesong, så krydde det selvsagt med busser av rett merke både på campingen og på E6, naturlig nok.
På ett tidspunkt, så var det nok like mange turister med T4 og T5 på campinga som vi var.
Etter at vi hadde sagt farvel for denne gang, så ble det til at jeg havna bak OddN opp mot Saltfjellet.
Men etter Dunderlandsdalen, viste Odd hvilken eminent sjåfør han er!!
Sånn ca etter Polarsirkel-senteret, kjørte han like greit forbi en VW Phaeton. Og når jeg skulle prøve det samme litt senere fikk jeg beviset for att min bil ikke akkurat er noen fartsbil. Han tyskeren i Phaeton ville ikke slippe meg forbi.
Odd var sikker enten sulten, eller så var det noe annet som gjorde at han fikk det j..la travelt. For jeg så bilen hans uten for en kafé i Saltdalen.
Ellers så hadde jeg enten bak meg, eller så møtte jeg en haug med T4, hvorav 2-3 røde...tom. med Campingvogn, i ett ordentlig driv.
Møtte en MATT sort T2 med VW over hele det sorte trekket over reservehjulet i fronten. COOL bil!
En blå T3 Helpanel, sto på en avkjøring øverst i Saltdalen. Denne hadde ett lite camper-vindu i siden bak fører.
OG på Hamarøya...(EG: Mellom Straumen i Sørfold kommune og Innhavet i Hamaøy kommune.)... der møtte jeg en Tysk Camo-lakkert T3, som hilste!!

(Folka altså!)
Og på fergeleiet på Bognes:
Sjåføren, hans kompis og en dame fra orientalske strøk, var på tur til Nyksund utenfor Myre i Vesterålen. (Eller "Nøkk-suinn", som vi her oppe sier.)
Kompisen/sjefen deres hadde med seg en ganske ny-innkjøpt Syncro, kunne han fortelle.
Selv var han ikke noe flink med biler, men denne hadde han betalt €3000,- for og spandert €400,- på deler og service.
Han fortalte han om treffet, og at vi snakket om å lede flest mulig slike biler av E6 og inn på treff.
Og da sa han at vi var hjertlig velkommen til Nyksund, for en kopp kaffe og prat med sjefen...som er VW-Bussentusiast!!
Så Da er det bare å legge turen innom "Lille-Lofoten", som området rundt Bø og Øksnes kommune kalles.
Og til slutt, en bil står ved krysset mot Vesterålen/Lofoten og Harstad.
Bilder fra selve turen mot ferga har jeg ikke, siden det er nesten umulig å få tatt noen bilder mens man kjører. Man har ikke før oppdaget bilen som kommer imot, så er den forbi.
Igjen, Takk for ett
hyggelig samvær Foxhome, Sunshine og hans bedre halvdel m.fl, TaigAgreEn, T4Jan m/følge, OddN og jentene, Patrick med reisefølge og selvsagt Rudeboy med følge.
(Sistnevnte som ofte var sett i trafikk mellom sin leiehytte og vår treffplass litt lengre bort.)