Hei! Jeg jobber som mekaniker, og her om dagen kom det inn en med en 1984 T3 westfalia med vannlekkasje. Det var avrustet vannrør under bilen, og han ville ikke koste på reparasjon, da bilen hadde kostet han 30.000kr allerede. (Han kjøpte den for en mnd. siden for 15.000, kostet på den 10.000 for å få den gjennom EU, og betalte årsavgift og omreg). Han ville vrake bilen, og lurte på hva det kostet å få fraktet den til huggeri. Da jeg sa jeg ville kjøpe bilen, fikk jeg den for 1000kr!!! For han sparte utgiftene til å få den til høgger'n sa han. Så der ble jeg T3-eier, og vannlekkasjen tok meg en time å fikse, kappet ut den rustede delen, og monterte fleksibel radiatorslange fra Biltema

Og da har jeg en fin T3 med hevbart tak, betalt årsavgift, full tank, EU-godkjent til mai 2012, og fri omregistrering for 1000kr!! Det må være kupp.. Campinginnredningen er tatt ut, er bare sengeløsningen som er igjen.
Motoren er en 1,9 bensiner, som har gått bare 120.000km.
Så over til spørsmålene :
Hvordan er holdbarheten og driftssikkerheten på disse motorene? Noe å legge ut på langtur med?
Den har litt frieksos. Er det av erfaring ett helvete å få opp skruene her? Spesielt på toppene?
Temp. måler virker ikke. Vanlige feil?
Mangler "teltduken" under det hevbare taket. Hvor få tak i?
Den er noe treg i giroverføringene, spesielle plasser å smøre opp?
Ellers er planen å lakkere den matt svart, og la taket være hvitt. Så må vi finne på noe morsomt med innredningen.
Noen forslag her? Tenker da på plassering av bord, etc.
Tok ett bilde i full fart her, veldig møkkete på bildet da.
Jørgen