Spacers bak
Spacers bak
Hei,
Har alltid syntes at det ser litt snodig ut at hjulene foran ligger mer ute i skjermen enn bak på T4'n. Er det noen som har erfaring med bruk av spacers på disse bilene?
Hvor brede kan man bruke uten å måtte skifte bolter?
Hvor brede må til for at det skal bli "likt" som foran?
Er det lovlig å bruke?
Har alltid syntes at det ser litt snodig ut at hjulene foran ligger mer ute i skjermen enn bak på T4'n. Er det noen som har erfaring med bruk av spacers på disse bilene?
Hvor brede kan man bruke uten å måtte skifte bolter?
Hvor brede må til for at det skal bli "likt" som foran?
Er det lovlig å bruke?
Sean
--------------------
2000 VR6
--------------------
2000 VR6
-
solrikioo
- -

- Car: Skoda Octavia 2014
Re: Spacers bak
- Det er ikke lov.
- Kjørte med 15mm spacer på min. Hadde lengre bolter. Da ligger felgen bra i hjulbuen.
Har spacre og bolter liggende i sande.
- Kjørte med 15mm spacer på min. Hadde lengre bolter. Da ligger felgen bra i hjulbuen.
Vær også obs på evt. konflikt med skyvedør...
Er vel egentlig mulig å få til dette ved å ha forskjellig innpress på felgene kanskje?solrikioo wrote:- Det er ikke lov.
Skal du selge delene?
Sean
--------------------
2000 VR6
--------------------
2000 VR6
-
Robben
- -

- Car: T4 2.5 tdi 98 mod
- Phone: 92243575
Jeg hare 20mm spacere på hver side bak. Kjøpte skyvedørsutbygger og spacere av Martin, helt topp.
Husk å kjøpe spacere med bolter det er mye bedre enn å kjøpe lengre bolter
Husk å kjøpe spacere med bolter det er mye bedre enn å kjøpe lengre bolter
jeg kjører med forskjellig innpress på fremme og bak pluss "speisere" bak. Blir bra, og har ikke opplevd noe problem med dette.
Noen sier det ikke er lurt å kjøre forskjellig ET på fremme/bak..... det kan egentlig være det samme, for jeg har ikke opplevd det.
Kjører kun 5mm bak og orginalbolter.
Noen sier det ikke er lurt å kjøre forskjellig ET på fremme/bak..... det kan egentlig være det samme, for jeg har ikke opplevd det.
Kjører kun 5mm bak og orginalbolter.
Stian Korneliussen
2004 MULTIVAN HIGHLINE
2004 MULTIVAN HIGHLINE
-
Tom Bringsvor
- -

- Car: T5, 2007, TDI, Lang
Det er lov med spacere, men de skal være TÜV godkjent.
Dette er spacere som passer som hånd i hanske mot nav og hull i felg.
De beste er vel skrudde enten til bilen eller skrudd på felgen, husk å rengjøre anleggsflatene til bart metall før montering, ingen ubalanse.
Uansett er det ikke lov å endre sporvidde med mer enn 7,5 mm på hver side, maks 15 mm.
Ut over dette blir belastningen i forstillingen forandret, men vel, vel, mange kjører med mye rart på bilen, med sporing, ubalanse og annen slitasje som følger, det råtøffe går ofte på kompromis med comforten, å treffe midt imellom er en kunst.
De beste er vel skrudde enten til bilen eller skrudd på felgen, husk å rengjøre anleggsflatene til bart metall før montering, ingen ubalanse.
Uansett er det ikke lov å endre sporvidde med mer enn 7,5 mm på hver side, maks 15 mm.
Ut over dette blir belastningen i forstillingen forandret, men vel, vel, mange kjører med mye rart på bilen, med sporing, ubalanse og annen slitasje som følger, det råtøffe går ofte på kompromis med comforten, å treffe midt imellom er en kunst.
VW Transporter, T5,TDI, 4MO, 2007,
Det er bak jeg har stusset på, ikke foran. Har bare alltid lurt på hvorfor hjulene ligger inn under bilen bak, mens de foran ligger pent ute i skjermen.Tom Bringsvor wrote:Det er lov med spacere, men de skal være TÜV godkjent.
Kan ikke tenke meg det er bare bare å få spacere som passer 100% til både hjulnav og felg typen? Er heller ikke ute etter noe som vil gi ubalanse..
Sean
--------------------
2000 VR6
--------------------
2000 VR6
-
solrikioo
- -

De 15mm jeg har har kon til felgen, og til navet, så de ligger helt 100 inntil.
Ok, er det samme hvilken felg type man har? Hvor mye skulle du hatt for de da?solrikioo wrote:De 15mm jeg har har kon til felgen, og til navet, så de ligger helt 100 inntil.
Må man forresten ha utbygger til sidedøren for å bruke de?
Sean
--------------------
2000 VR6
--------------------
2000 VR6
-
Martin Sandvik
- -

- Car: 2010 Multivan T5
- Phone: 40204030
Ang skyvedørs kilen så kommer det ann på inpress og bredde på felger.
Bruk mail martin@vwbus.no Jeg svarer ikke PM
https://www.facebook.com/koolart.no
http://www.koolart.no http://www.finn.no/butikk/vwbus/
https://www.facebook.com/koolart.no
http://www.koolart.no http://www.finn.no/butikk/vwbus/
-
solrikioo
- -

Jeg trengte ikke utbygger. Da var felgene mine et 45
Det er samme hvordan type felg du har, så lenge det sitter en sentreringsring på den som er som er like stor som navet på bilen.
Spaceren har samme navstr som på bilen.
Her er et bilde der du ser kanten, den er like stor som navet på begge sider. Så alt kommer inntil.

Det er samme hvordan type felg du har, så lenge det sitter en sentreringsring på den som er som er like stor som navet på bilen.
Spaceren har samme navstr som på bilen.
Her er et bilde der du ser kanten, den er like stor som navet på begge sider. Så alt kommer inntil.

-
Neergård
- -

- Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
- Phone: 917 97 848
Jeg tar meg litt til rette og korrigerer deg her - sporvidde (innpress/ET) kan endres utover 7.5mm på hver side, men må da godkjennes vha f.eks TÜV papirer hos biltilsynet. Dette er en smal sak i de fleste tilfeller.Tom Bringsvor wrote:...
...
Utover dette er det mange gode momenter i siterte innlegg
Frode Neergård
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)