Montering av svingunderstell på T4

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
krissh
-
-
Car: T4 1999 TDI Syncro

Montering av svingunderstell på T4

Post by krissh »

Hei,

Har fått tak i et svingunderstell jeg tenkte å montere på passasjersiden. Noen som vet om det skal stå over eller under "glideskinnene", altså rett mot sokkelen eller rett mot setet?

Og er det noen som vet hvor jeg kan få tak i skruer med konisk hode, slik som det ser ut som jeg trenger? Tror det er M8 og er rundt 15 mm største diameter på konen. Må være kraftige nok, og ikke noe jalla..

Image
Image
tlauri
-
-
Car: T4 TDI 2001 lang (solgt) Sharan TDI 4motion 2002

Re: Montering av svingunderstell på T4

Post by tlauri »

Vil tro at de skal stå mellom glideskinnen og sokkelen.
Hvor fikk du tak i understellet?
Har en kompis som vil ha slik men det er ikke lett og få tak i. :?
Tom
Bodø City
Image
krissh
-
-

Post by krissh »

Takk for svar. Det jeg trodde også, men det passer liksom ikke 100% med skruehullene, det er 3-4 mm forskjøvet. Mulig det går.. Hadde vært mest praktisk å ha det oppå glideskinnene, da jeg kan skyve unna "svingplaten" for å komme til det som er under setet (sub og navi).

Men det ser uansett ut som jeg må ha skruer med konisk hode, noen som vet hvor jeg finner sånt?

Kjøpte det på procamp.no, de forhandler reimo. Kjøpte tydeligvis feil type, tror det er beregnet for uoriginale seter (kanskje recaro eller noe?). Det er også feste for setebelte på det, ser ut som jeg blir nødt til å slipe av den, siden den kommer borti festet som sitter direkte på setet på originalsetene.
tlauri
-
-
Car: T4 TDI 2001 lang (solgt) Sharan TDI 4motion 2002

Post by tlauri »

Wurth har skruer i alle dimensjoner og fasonger :)
Tom
Bodø City
Image
Peter
-
-
Car: T4 TDI ACV CC
Phone: 90877396

Post by Peter »

tlauri wrote:Vil tro at de skal stå mellom glideskinnen og sokkelen.
Hvor fikk du tak i understellet?
Har en kompis som vil ha slik men det er ikke lett og få tak i. :?
se her ,den er med safe og snuseter .http://cgi.ebay.de/VW-Bus-T4-Drehkonsol ... 3a5c61932c

Peter
Bussfeber skal ikke helbredes ,bare vedlikholdes .
T4 California Coach 98 Modell ACV 102 HK TDI
Passat 3B Sedan 99 Modell 1.6 101 HK B
krissh
-
-

Post by krissh »

Var innom ganske mange og tok en del telefoner før jeg fant bolter, men fikk tak i noen fine unbraco-bolter på Zachariassen jernvare i Oslo, virket som de hadde utrolig mye bolter og skuer inne :-) 12.9 hadde de også, de som fulgte med fra vaterlandet så ut som de var 8.8, så da burde det være bra. Dessverre passet ikke svingunderstellet 100%, var kanskje 2 mm avvik på hullet i svingplata og ned i sokkelen i bilen. Så de senka boltene (med svært hode) ble liggende litt skjevt i hullet. Endte med bolter med sylinderhode og stor skive oppå forsenkingen. Opp i setet gikk det greit da glideskinnene har litt å "gå på" sidelengs, men ble litt tyngre å justere setet frem og tilbake.

Litt dumt med beltefestet på svingkonsollen også, men det er vel for uoriginale seter uten beltefeste. Får finne frem en vinkelsliper en dag :-)
Flyveren
-
-
Car: T4 Multivan 03
Phone: nienåtte08290

Post by Flyveren »

Har forsøkt å flytte over svingunderstell fra en T4 93 modell over til en T4 03 modell. Ganske store forskjeller..... :roll:

www.reimo.de har ganske mange forskjellige typer svingbare understell til VW Buss.

Runar
Kalrud
Car: T4 1997

Post by Kalrud »

Jeg har kjøpt svingunderstell til min 97 mod T4 fra http://www.trufa.no/.

De koster flesk, men passer helt utmerket.
Post Reply