Glad gammel danske i T3

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
narle
-
-
Car: 16"highroof syncro
Phone: 4-8-2-7-2-2-3-2

Glad gammel danske i T3

Post by narle »

På tur med barna i helga så lå vi over på Notodden campingplass.Der så jeg en hvit danskregistrert T3 .Etterhvert kom det en Falckbil til for å hjelpe.Jeg gikk ikke bort med det samme,men da det ble brukt hammer og skrutrekker kunne jeg ikke holde meg.Kikket litt på hva de holdt på med og så at de ville ha hele tenningslåsen av.Kontakten var tatt av og tjuvkoblet slik at bilen gikk,men rattlåsen satt fortsatt der.Jeg stoppet Falckmannen og sa at dette behøvde han ikke å gjøre,for jeg har ny elektrisk del med meg.Han gryntet litt,men da jeg hentet delen så ble det bare velstand."Da kan du bruke skrutekker i stedet for ledningstubber"sa Falckmannen."Det går det,men det er fort gjort å sette på låsen der den skal være"sa jeg.Litt grynting og kikking på klokka,men så gikk han til verks mens jeg guidet han litt.Jobben ble utført,dansken ble veldig glad for å slippe å koble ledninger resten av turen.Fikk betalt for delen og fikk noen ølbokser.Dansken og jeg syntes han var veldig heldig som traff på en T3 og attpåtil en med riktig reservedel.Han kom bort om morgenen og tok bilder av Gipsyen og fikk tlf.nr i tilfelle det skulle oppstå mer på ferieturen som nettopp var i gang.
Jeg har alltid med tenningsbryter og lysbryter når jeg ferdes i T3,denne gangen kom det godt med for en gammel danske.
91 Halvpanel Syncro 1,9tdi
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
SVERRESBORG
Car: T3 CLUB JOKER 87 MOD.
Phone: 97591654

Re: Glad gammel danske i T3

Post by SVERRESBORG »

EN RØRENDE HISTORIE, VI VW VENNER ER NOEN SKIKKELIGE
LANDEVEIENS GENTLEMENN.
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Re: Glad gammel danske i T3

Post by Der Postmeister »

Nå, vi er vel noen skikkelige rørehuer som strengt tatt burde drive med frimerker, men vi kan da inniblandt være kjekke å støte på. :wink:
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Post Reply