Hvor skal jeg ta service ?
Hvor skal jeg ta service ?
Snart på tide med 90 000 km service, er det noen som har anbefalinger om hvor det er bra og billig å ta denne i østlandsområdet ?
Re: Hvor skal jeg ta service ?
Det billigste blir vell å ta den selv
Men ville nok utelukket merkeverkstedet
Men ville nok utelukket merkeverkstedet
-
Rikskringkastingen
- -

- Car: T3 Syncro
Hvorfor?Routan wrote: Men ville nok utelukket merkeverkstedet
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
-
Morten S.
- -

- Car: Pr dato ingen VW
- Phone: 40413634
I Andebu, ved Tønsberg ligger firmaet Stålerød Bilteknikk. De er flinke på VW. Det er bl.a. to store institusjoner i området som har flere ti-talls
VW. Mange T4 og T5, og de bruker dette verkstedet. Har selv hatt min VR6 på service der.
Telefon33442880
VW. Mange T4 og T5, og de bruker dette verkstedet. Har selv hatt min VR6 på service der.
Telefon33442880
Det bli jo ikke akkurat billig å ta servicen der?Rikskringkastingen wrote:Hvorfor?Routan wrote: Men ville nok utelukket merkeverkstedet
-
Rikskringkastingen
- -

- Car: T3 Syncro
Kanskje ikke. Men det er ikke sikkert det trenger å bli så mye dyrere heller. Noen Møllerverksteder har innført denne prisgarantien.Routan wrote: Det bli jo ikke akkurat billig å ta servicen der?
Her var det vel snakk om bra og billig. Da forstår jeg det som at det også er snakk om hva man får for pengene, ikke bare hva som er billigst. Dermed mener jeg det blir for drøyt å kategorisk utelukke merkeverkstedet. Kanskje noen også er villige til å betale noen kroner ekstra for Volkswagens mobilitetsgaranti og Møller Bils servicegaranti?
Det er mange andre verksteder som har dyktige folk og tilgang på gode systemer for verkstedlitteratur og feilfinning. Så jeg sier ikke at andre ikke kan utføre servicen skikkelig. Men det er noen feller å gå i, for eksempel når det gjelder oljekvaliteter på T5 med femsylindret motor. Jeg er ikke så sikker på at alle uavhengige verksteder får dette riktig hver gang. Hvis du setter bilen på merkeverksted så vet du at de har alt nødvendig spesialverktøy og tilgang på all verkstedlitteratur og teknisk produktinformasjon fra fabrikken.
Henrik Engen
-
Andreas89
- -

- Car: 2003 2,5 TDI 102 hk Transporter
- Phone: 99428142
Kanskje dyrt med merkeverksted, men da vet man også at det er folk som kjenner bilen og som har tilgang til de rette delene og det rette verktøyet som gjør jobben.
Og som det også nevnes her får man volkswagens mobilitetsgaranti noe som igjen blir en garanti for deg og en garanti for neste eier som igjen vil kunne gi deg en bedre annenhåndsverdi. Det lille ekstra du betaler på merkeverkstedet vil du mest sannsynlig få igjen når du selger bilen, det har aldri vært billig å ha bil på service, uansett hvor man tar det hen...
Her har vi hatt en bil et annet sted, det er også den eneste Caravellen vi har hatt skikkelig trøbbel med. Pga. av småfeil og feil verktøy ble det en dyr service for vår del...
Og som det også nevnes her får man volkswagens mobilitetsgaranti noe som igjen blir en garanti for deg og en garanti for neste eier som igjen vil kunne gi deg en bedre annenhåndsverdi. Det lille ekstra du betaler på merkeverkstedet vil du mest sannsynlig få igjen når du selger bilen, det har aldri vært billig å ha bil på service, uansett hvor man tar det hen...
Her har vi hatt en bil et annet sted, det er også den eneste Caravellen vi har hatt skikkelig trøbbel med. Pga. av småfeil og feil verktøy ble det en dyr service for vår del...
Andreas
2008 3,0 TDI 163 hk Isuzu D-max 4x4 "bruksbilen"
1986 2,4 TD Toyota Hilux 4x4 på 35" "Lekebilen
X 2003 2,5 TDI 102 hk Transporter Lang
X 2006 1,9 TDI 105 hk Caddy (solgt og ikke savnet...)
2008 3,0 TDI 163 hk Isuzu D-max 4x4 "bruksbilen"
1986 2,4 TD Toyota Hilux 4x4 på 35" "Lekebilen
X 2003 2,5 TDI 102 hk Transporter Lang
X 2006 1,9 TDI 105 hk Caddy (solgt og ikke savnet...)
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Med en bil som T5 hadde jeg brukt originalt sålangt det lar seg gjøre. Alt for å ha garantier så lenge som mulig. Du får ikke igjen ei kr ekstra ved salg som noen over nevnte, men du vil treffe slike som meg som ikke ville tatt i den med ildtang hvis du ikke har VW stempel i servicehefta. De styrer jeg glatt unna.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
man skal ikke stole 100% på merkeverksted..
har en kompis som er mekanikker og der har dem bare polakker, tyskere osv med null kompetanse..billig arbeidskraft kaller jeg det,,,
har en kompis som er mekanikker og der har dem bare polakker, tyskere osv med null kompetanse..billig arbeidskraft kaller jeg det,,,
Vel, denne fella klarer merkeverkstedene også fint å gå i. Hadde min 2007 T5 inne hos merkeverksted og den kom ut igjen med 506.01 olje, men bilen min skal ha 507.00 (siden den har DPF). Da jeg stilte spørsmålstegn ved dette fikk jeg beskjed om at de brukte samme olja på alle disse bilene (T5 antar jeg han mente da).Rikskringkastingen wrote:Men det er noen feller å gå i, for eksempel når det gjelder oljekvaliteter på T5 med femsylindret motor. Jeg er ikke så sikker på at alle uavhengige verksteder får dette riktig hver gang. Hvis du setter bilen på merkeverksted så vet du at de har alt nødvendig spesialverktøy og tilgang på all verkstedlitteratur og teknisk produktinformasjon fra fabrikken.
Har en håndfull andre "opplevelser" med merkeverksteder også som ikke akkurat gjør at min tillit til de er noe som helst større enn andre verksteder.
OAK
'07 VW T5 California, 174HK tip.
har dårlig erfarfing med merkeverksted vedr min T5, og det har kostet en del ekstra 1000 , de har gjort meget slett arbeid så nå er det Mekonomen som får jobben
California 2006TDI aut
Multivan 2004TDI solgt
Passat 2000TDI 4motion solgt
Jetta 1,6D solgt
Multivan 2004TDI solgt
Passat 2000TDI 4motion solgt
Jetta 1,6D solgt
noen som har tatt service i Tyskland? f.eks reg. reim bytte.
Jeg tar 150' service (med skifte av magnetclutcher) på en 2004 Multivan i Tyskland. Koster 900 Euro på merkeverksted. Møller tok iallefall 12.000,- NOK......quatro84 wrote:noen som har tatt service i Tyskland? f.eks reg. reim bytte.
-
mekonomen
- -

- Car: 07 T5 130+ TDI 4motion
- Phone: 74148800
Norwest wrote:har dårlig erfarfing med merkeverksted vedr min T5, og det har kostet en del ekstra 1000 , de har gjort meget slett arbeid så nå er det Mekonomen som får jobben
B Almli