Noen som har lust at se på min buss? :D

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
Uniquee
Car: T3 1990

Noen som har lust at se på min buss? :D

Post by Uniquee »

Hei!

Jag är en svensk folkabuss-entusiast som älskar min Transporter T3 från 90. Har lite små problem med diverse ting och skulle egentligen vilja ha någon som kan ta sig en titt på lite av varje.

Egentligen bara en check lite här och där av någon som kan sina saker och kan säga att "Det där och det där borde du ordna"
Är det någon i Oslo området som har den möjligheten för en liten slant kanske? :)
Uniquee
Car: T3 1990

Re: Noen som har lust at se på min buss? :D

Post by Uniquee »

Ett av problemen jag har är att efter jag kopplade in stereo och drog kabler för högtalare häromdagen så går bilen inte igång på tändningen. Jag hade glömt en lampa på bra länge så jag tänkte det kunde behövas lite starthjälp, men det blev inte bättre för det. Han går enkelt igång på rullen och jag har kört 140 mil i helgen, tänkte det kunde vara att batteriet måste laddes opp men det bortslöt jag ganska snabbt då han slår inte ens runt.

Startmotorn?
Kan jag ha kommit åt några kabler som sitter framöver som går upp till tändningen? Jag har inte lyckats sett något iaf. Någon som har haft något liknande problem?
ducce999s
-
-
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0

Re: Noen som har lust at se på min buss? :D

Post by ducce999s »

kan være bakplata på tenningslås. eller at kabelen fra tenningslås til startmotor hoppet av fra startern
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Post Reply