California Event vs Coach

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
salvemeum
Car: BMW
Phone: 84865418499

California Event vs Coach

Post by salvemeum »

Heisann.

Lurer på en slik, 2000-2002 mod, men er det noen som kan si meg hva som er forskjellen på event og coach?

Mvh
SM
Peter
-
-
Car: T4 TDI ACV CC
Phone: 90877396

Re: California Event vs Coach

Post by Peter »

det er i utgangspunkt en CC med litt mer utstyr .er prisen og bilen grei grei løp og kjøp.
Peter
Bussfeber skal ikke helbredes ,bare vedlikholdes .
T4 California Coach 98 Modell ACV 102 HK TDI
Passat 3B Sedan 99 Modell 1.6 101 HK B
salvemeum

Post by salvemeum »

hva vil litt mer utstyr si? jeg har en 2002 mod event på hånd til ca 230 000.. og en 2000 mod coach til samme pris... og ca samme km... men siden jeg ikke vet hva forskjellen er, så vet jeg ikke helt hva jeg skal se på :=)
Peter
-
-
Car: T4 TDI ACV CC
Phone: 90877396

Post by Peter »

se på begge og lag deg ett bilde og kjøp den du liker best .uansett vil du blir fornøyd 8) det er gode biler
Bussfeber skal ikke helbredes ,bare vedlikholdes .
T4 California Coach 98 Modell ACV 102 HK TDI
Passat 3B Sedan 99 Modell 1.6 101 HK B
salvemeum

Post by salvemeum »

Har ikke muligheten til å se begge 2, den ene er på østlandet og den andre er i nordland..

men merkelig, har søkt opp og ned på nett, men finner ikke noe info om hva som er forskjellen på event og coach... aner meg at coach er bedre utstyrt, men med hva det finner jeg ikke, bildene jeg har sett er ganske så like, klarer ialllefall ikke se noe forskjell på dem, dersom det ikke er noe "minimalt" som man ikke legger merke til
shawshank

Post by shawshank »

Hva med Freestyle. Noen som vet noe om denne?
ducce999s
-
-
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0

Post by ducce999s »

event er vel litt mer på en coach

frestyle finner du her
http://www.t4-wiki.de/wiki/California_Freestyle

er det ikke slik også at taket skiller seg, CC med hevetak og event med høytak
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

California Exclusive har høyt tak, om jeg kan bidra til forvirringa her :D
salvemeum

Post by salvemeum »

Både den event og coach saken jeg har sett er hevetak på, og såg en freestyle her jeg bor idag, også med hevetak, blir ikke klok på dette i det hele... var på en vw forhandler her idag og spurte om de visste om hva forskjellen var og de hadde aldri hørt om event engang, men begge selgerene hadde riktignok begynt etter 2004, så de hadde ikke noe spes kjennskap til california utgavene :(

blir ikke klok i det hele, bare forvirra hehe
DoKa72

Post by DoKa72 »

Bare lurer på en ting... kan man sitte i baksete om dette skyves fremover?? Hvordan er trepunktselen festet?
T5 har vel denne integret i sete, men for T4 ser den ut til å være festet i "skap ved taket" langt bak.

- Øystein -
Vissvass
-
-
Car: 2003 T4 Multivan 2.5 TDI 102
Phone: Call 911-48-777

Post by Vissvass »

DoKa72 wrote:Bare lurer på en ting... kan man sitte i baksete om dette skyves fremover?? Hvordan er trepunktselen festet?
T5 har vel denne integret i sete, men for T4 ser den ut til å være festet i "skap ved taket" langt bak.

- Øystein -
Hvordan sete på en T4 California fungerer vet jeg ikke men på en T4 Multivan så er ikke sete egnet til å sitte i når man har skjøvet sete frem. Dette fordi som du sier beltene står igjen bak og det er ingen ting som holder seteryggen oppe.
John Magne Aasen
VWbus Drammen
Multivanmafiaen
03 T4 Multivan 2.5 TDI
04 Audi A4 1.8T Cab
http://vwt4multivan.blogspot.com/
92 T4 Transporter 2.0 Kombi (solgt)
94 T4 Caravelle GL 2.4 Kombi lang (solgt)
t-sand
Car: T4 california

Post by t-sand »

Hei!

Vanlig california coach er en "standard" california campingbil med lite utstyr, mest sansynlig bygget på transporter "plattform".
Ikke Varme seter, AC, etc. Den har heller ikke varme i bodel som std.

Event er rett og slett en mer påkostet utgave med AC, varmeseter, skinn ratt, noen har ABS, chrome front, vinterpakke 2, komplett "lomme" system innvendig og bedre støy isolering.
Denne bilen er muligiens bygget på caravelle "plattform".

Mulig event er en jubileumsutgave..?

Forskjellen på transporter og caravelle er varebil vs personbil.

California coach er en campingbil du kan legge på det utsyret du vil ha selv, og event har stortsett alt utstyr.

Begge utgavene er fantastisk praktiske biler både til tur og daglig bruk.

Mvh

Torbjørn S
2002 calif coach TDI.
2001. V70.
t-sand
Car: T4 california

Post by t-sand »

Seteraden bak kan ikke flyttes fram og brukes samtidig. Beltene står fast bak.

Mvh

Torbjørn.
Hügel
-
-
Phone: 91115773

Post by Hügel »

Alle Californiaer er bygget med Caravelle som basis.
Dette har bl.a. med lydisolasjon å gjøre.
De er også ofte høyere giret enn vanlig.
I hvert fall var min det.

California Coach ble jo bedre og bedre utstyrt etterhvert som årene gikk.
De eldste var ofte basic, men også her kan du finne eksemplarer med en del utstyr.

California Event er en "kampanje-modell" som kom på slutten av levetiden til T4-Californiaene.
Denne var ganske riktig bra utstyrt fra fabrikk.

I tillegg fantes det en California Coach med fast, høyt tak og kort utgave.

Det fantes også en forgjenger til California Exclusive med høyt tak, lang utgave
Den het California Club og hadde fast høyt tak, men med Coach innredning.
Arild Aase

`94 VW California Coach 2,4D (solgt)
`96 VW Golf Cabriolet "Classic Edition"
`05 BMW 525dAT M-Sport
`07 Dethleffs Globebus Integral
bergsa
Car: T4 California 2001
Phone: 91662859

Post by bergsa »

Jeg tror Coach er navnet på den T4-California utgaven som ble solgt ny i Norge. En periode fantes også en utgave som het Joker ( på slutten av 90-tallet, men de ble trolig ikke solgt ny i Norge). Event er en 50-års jubileumsutgave som kom i 2002. Tror ikke de ble solgt nye i Norge. Den heter Coach Event, og er bedre utstyrt enn vanlig Coach. I 2003 kom Freestyle som også var meget godt utstyrt. De ble solgt nye i Norge med vinterpakke 3. Ut fra sammenligning av gamle Transporter, Caravelle og California-brosjyrer ser det ut til at Westfalia brukte Transporterchassie med ulike utstyrsgrader til alle California'er fram til fronten ble endret i -97. Etter det ser det ut til at de har brukt Caravelle-chassie. Nye California ble importert av firmaet "Bil og Fritid" på Sørlandet (Arendal?) frem til 2001/2002. Deretter overtok Møller importen.

Mvh Bergsa
Nå California Coach Event 2002
Tidl Coach 95, Joker 98, Coach 01
Hügel
-
-

Post by Hügel »

bergsa wrote:Jeg tror Coach er navnet på den T4-California utgaven som ble solgt ny i Norge. En periode fantes også en utgave som het Joker ( på slutten av 90-tallet, men de ble trolig ikke solgt ny i Norge). Event er en 50-års jubileumsutgave som kom i 2002. Tror ikke de ble solgt nye i Norge. Den heter Coach Event, og er bedre utstyrt enn vanlig Coach. I 2003 kom Freestyle som også var meget godt utstyrt. De ble solgt nye i Norge med vinterpakke 3. Ut fra sammenligning av gamle Transporter, Caravelle og California-brosjyrer ser det ut til at Westfalia brukte Transporterchassie med ulike utstyrsgrader til alle California'er fram til fronten ble endret i -97. Etter det ser det ut til at de har brukt Caravelle-chassie. Nye California ble importert av firmaet "Bil og Fritid" på Sørlandet (Arendal?) frem til 2001/2002. Deretter overtok Møller importen.

Mvh Bergsa
Nå California Coach Event 2002
Tidl Coach 95, Joker 98, Coach 01
-VW California Coach er "grunnutgaven" av kort California med hevetak.
Den het nok ikke det bare i Norge.....
Joker, som var forgjengeren til California, kom allerede i 80/ 81, her snakker vi om T3.
California-betegnelsen kom ca. 89.

VW California Event het kun det, ikke Coach Event.
Som du sier, er det ganske riktig en jubileumsutgave for "50 år med fritidskjøretøyer".

Se her: (Aus einer Pressemitteilung aus dem Jahr 2001.)

Ausgereifte Technik, Top-Verarbeitung und einige technische Highlights, die nur der Volkswagen Transporter bietet – die Freizeitfahrzeuge und Reisemobile Multivan, California Coach und California Exclusive sind nicht umsonst die Bestseller in ihrem jeweiligen Segment. Mit dem Volkswagen California Event kommt pünktlich zum Caravansalon 2001 ein attraktives Sondermodell auf den
Markt. Es nimmt Bezug auf ein Jubiläum, das Volkswagen Nutzfahrzeuge in diesem Jahr begeht: "50 Jahre Volkswagen Freizeitfahrzeuge".

Mener at disse også ble solgt nye i Norge.
Dette skjedde gjennom Gumpens Auto i Kristiansand.
Møller importerte ikke disse selv før T5 California kom i 2004.
(Denne er ikke bygd av Westfalia lenger, men av VW selv.)

Hvor har du det fra at tidlige T4-Californiaer ble bygd på Transporterbasis, og ikke Caravelle?
Arild Aase

`05 BMW 525dAT M-Sport
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

I følge min tolk (www.translate.google.com som jeg takket være den unge nygifte har lært meg bruke) blir det noe i retning av følgende :

Moden teknologi, Top-behandling og en rekke tekniske høydepunktene som bare tilbyr Volkswagen Transporter - friluftsområdet biler og bobiler Multivan, California og California Coach Exclusive er ikke for ingenting at selgerne i sine respektive segmenter. Volkswagen California hendelsen kommer tiden for Caravan Salon 2001, en attraktiv modell av den spesielle
Market. Det refererer til en jubileum, er Volkswagen Commercial Vehicles feirer i år: "50 år med Volkswagen rekreasjonskjøretøy.

Det er som alle andre internetting ikke helt on grid, men greit nok hva leselighet angår.
Hügel
-
-

Post by Hügel »

.....eller:

Fra en pressemelding fra 2001:

Utprøvd teknikk, topp utførelse og enkelte tekniske høydepunkter, som bare VW Transporter tilbyr--
Fritidskjøretøyene og bobilene Multivan, California Coach og California Exclusive er ikke for ingenting bestselgerne i sine respektive segment.
Med VW California Event kommer det akkurat i tide til "Caravansalon 2001" en attraktiv spesialmodell på markedet.
Den kommer i anledning et jubileum som VW Nyttekjøretøyer markerer i år (2001):

"50 år med VW Fritidskjøretøyer".

Beklager at jeg ikke oversatte..... :oops:
Arild Aase

`05 BMW 525dAT M-Sport
Post Reply