Importere multivan som campingbil
Importere multivan som campingbil
Lurer på hva som må gjøres vis jeg vil importere en multivan som campingbil. Det er jo en vannvittig prisforskjell.... Kan det da oppstå ett problem med seter, antall senger og seter skal vel muligens stemme?
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Re: Importere multivan som campingbil
De kan ikke importeres som Campere. Kravet til høyde innvendig kan ikke disse tilfredstille lenger. Med fast høyt tak kan det gå. Ikke ellers.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
ok, takk for svar. Da må jeg lete videre etter en t5 jeg har råd til;)
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
For å ha den registrert som camper må den ha bl.a høyt tak, vippe-/hevetak er ikke lenger godt nok.
Så da vil vel en femseter gå som personbil i vognkortet om du satser på vippe-/hevetak og avgitfene stort sett være lik en personbilinnredet T5a/b.
Jeg satt hos Møller/Kalbakken i vinter og innhenta pris på en T5a i sisteutgave da jeg hadde Tyskerbrakka inn for skruing. Tok meg tid til å plukke det jeg mener man må ha i en bil om den skal holde standardnivået også om ti til femten års tid.
Da gjennom VAGs norske forhandlernett. Ikke billig.
Spurte om de tok inn T5a eller kom til å ta inn T5b med vippetak/tilsv, og det var såvidt selger kjennte til ikke engang et tema fordi de selger såpass få av bilene (noe som er rart siden Westfalia i 54 år har modifisert Transporterchassis til campere).
Om du går via lovdata.no og kjøretøyforskriften mener jeg du finner kriteriene for registrering som camper i 2010, det var sist regelendring for tre-fire år siden og da ble reglene mer strikt.
Har sett at f.eks http://www.dinbilpartner.no tilbyr T5, mener å ha sett de kunne påta seg å ta inn campers (fra Tyskland, formodentlig). Ring og spør, eller klikk deg rundt og se hos dem så ser du noe av hva import går ut på, hvis du ikke har importert før.
mvh,
Yngve S
EDIT - http://www.sivilombudsmannen.no/toll-og ... 7-233.html
Din Bilpartner tilbyr kun å ta inn Multis, ser jeg.
Så da vil vel en femseter gå som personbil i vognkortet om du satser på vippe-/hevetak og avgitfene stort sett være lik en personbilinnredet T5a/b.
Jeg satt hos Møller/Kalbakken i vinter og innhenta pris på en T5a i sisteutgave da jeg hadde Tyskerbrakka inn for skruing. Tok meg tid til å plukke det jeg mener man må ha i en bil om den skal holde standardnivået også om ti til femten års tid.
Da gjennom VAGs norske forhandlernett. Ikke billig.
Spurte om de tok inn T5a eller kom til å ta inn T5b med vippetak/tilsv, og det var såvidt selger kjennte til ikke engang et tema fordi de selger såpass få av bilene (noe som er rart siden Westfalia i 54 år har modifisert Transporterchassis til campere).
Om du går via lovdata.no og kjøretøyforskriften mener jeg du finner kriteriene for registrering som camper i 2010, det var sist regelendring for tre-fire år siden og da ble reglene mer strikt.
Har sett at f.eks http://www.dinbilpartner.no tilbyr T5, mener å ha sett de kunne påta seg å ta inn campers (fra Tyskland, formodentlig). Ring og spør, eller klikk deg rundt og se hos dem så ser du noe av hva import går ut på, hvis du ikke har importert før.
mvh,
Yngve S
EDIT - http://www.sivilombudsmannen.no/toll-og ... 7-233.html
Din Bilpartner tilbyr kun å ta inn Multis, ser jeg.
-
Der Postmeister
- -

Det er ikke lenger Westfalia som bygger Campere for VW. De lager de visst sjøl. T4 var siste Westfalia.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
Rudeboy
- -

Yep, og det fordi VAG mente de ikke kom til å tjene på å kjøpe de 51% av aksjene i Westfalia i 2003/2004
Så derfor ruller det x antall stygge Vito, Sprinters og annet ræl rundt med Westie-logo på seg idag.
Reimo og de andre tradisjonelle lager enda på VW-chassis, heldigvis.
Hadde jeg drete pææng ville jeg tatt inn en T5b camper og regga den på ren trass som personbil, så kan staten bare ha det så godt, de
Så derfor ruller det x antall stygge Vito, Sprinters og annet ræl rundt med Westie-logo på seg idag.
Reimo og de andre tradisjonelle lager enda på VW-chassis, heldigvis.
Hadde jeg drete pææng ville jeg tatt inn en T5b camper og regga den på ren trass som personbil, så kan staten bare ha det så godt, de
-
Der Postmeister
- -

Og etter det jeg hører er Westfalia konkurs. Så jeg vet ikke jeg. Hvem som har gjort noe lurt eller ikke.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
Rudeboy
- -

Jeg hørte det også, utenfor forumet i våres.
Sjekka da nett og kom til denne :
http://www.westfalia-automotive.de/inde ... d=home&L=1
og siden de tilsynelatende selger så går vel det til lageret er tomt, antar en konkurs stanser produksjonen mens beholdninga må ut ?
Fyfan, nå ble jeg bare trist - websia deres snakker kun om hengerfester/tilsvarende produkter. I våres sjekka jeg ut den selvsamme sajt og da hadde de "restelager" for Westie-ting til bl.a T4... Alt er vekk fra web nå
Neste innlegg inneholder HELDIGVIS korrekt link til der jeg var i våres
JIPPI !
Sjekka da nett og kom til denne :
http://www.westfalia-automotive.de/inde ... d=home&L=1
og siden de tilsynelatende selger så går vel det til lageret er tomt, antar en konkurs stanser produksjonen mens beholdninga må ut ?
Fyfan, nå ble jeg bare trist - websia deres snakker kun om hengerfester/tilsvarende produkter. I våres sjekka jeg ut den selvsamme sajt og da hadde de "restelager" for Westie-ting til bl.a T4... Alt er vekk fra web nå
Neste innlegg inneholder HELDIGVIS korrekt link til der jeg var i våres
Last edited by Rudeboy on 24 Aug 2010, 20:02, edited 1 time in total.
Prøv denne linken i stedet for: http://www.westfalia-van.de/de.html
Den omhandler CVC Camping Van Conversion, som er bobil-avdelingen av Westfalia.
Ser ut til at de er oppe og går igjen.
De er til og med påmeldte på Caravan Salon Düsseldorf, se her:
Westfalia auf dem Caravan Salon Düsseldorf
Schnuppern Sie (Welt)Premieren-Luft: Auf dem Caravan Salon Düsseldorf präsentiert Westfalia erstmalig seine neueste Eigenentwicklung: den Westfalia Columbus auf Fiat Ducato.
Neben dem jüngsten Sprössling der Westfalia-Familie steht auf dem wichtigsten Branchen-Event nahezu die komplette Modell-Vielfalt aus dem Hause Westfalia für Sie bereit: vom kompakten Allrounder Michelangelo über Sven Hedin und Big Nugget bis hin zum „Klassiker“ – dem James Cook, der in diesem Jahr von den Lesern der „promobil“ zum sage und schreibe 20. Mal zum „Reisemobil des Jahres“ gewählt wurde.
Natürlich können Sie auf dem Westfalia-Stand auch sämtliche Modelle auf Herz und Nieren prüfen, die wir gemeinsam mit Opel, Mercedes und Ford entwickelt haben.
Lassen Sie sich vom neuen Look des Ford Nugget überraschen, der mit einem cremefarbenen und Aluminium-gebürstetem Möbeldekor glänzt. Der Viano Marco Polo steht gleich im Doppelpack für Sie bereit. Und – last but not least – sind selbstverständlich auch die aktuellsten Ausführungen des Ford Euroline und des Opel Vivaro Life am Westfalia-Stand vertreten.
Wir freuen uns auf Ihren Besuch in Halle 12, Stand A06-01!
Men, som tidligere nevnt av Postmeister`n:
Noen VW-campere lager de ikke lenger.
De lagde jo inntil nylig "Sven Hedin" på basis av VW LT, og senere Crafter.
Dette har de nå kuttet ut, og "Sven Hedin" blir bygget med MB Sprinter som basis i stedet for.
Den omhandler CVC Camping Van Conversion, som er bobil-avdelingen av Westfalia.
Ser ut til at de er oppe og går igjen.
De er til og med påmeldte på Caravan Salon Düsseldorf, se her:
Westfalia auf dem Caravan Salon Düsseldorf
Schnuppern Sie (Welt)Premieren-Luft: Auf dem Caravan Salon Düsseldorf präsentiert Westfalia erstmalig seine neueste Eigenentwicklung: den Westfalia Columbus auf Fiat Ducato.
Neben dem jüngsten Sprössling der Westfalia-Familie steht auf dem wichtigsten Branchen-Event nahezu die komplette Modell-Vielfalt aus dem Hause Westfalia für Sie bereit: vom kompakten Allrounder Michelangelo über Sven Hedin und Big Nugget bis hin zum „Klassiker“ – dem James Cook, der in diesem Jahr von den Lesern der „promobil“ zum sage und schreibe 20. Mal zum „Reisemobil des Jahres“ gewählt wurde.
Natürlich können Sie auf dem Westfalia-Stand auch sämtliche Modelle auf Herz und Nieren prüfen, die wir gemeinsam mit Opel, Mercedes und Ford entwickelt haben.
Lassen Sie sich vom neuen Look des Ford Nugget überraschen, der mit einem cremefarbenen und Aluminium-gebürstetem Möbeldekor glänzt. Der Viano Marco Polo steht gleich im Doppelpack für Sie bereit. Und – last but not least – sind selbstverständlich auch die aktuellsten Ausführungen des Ford Euroline und des Opel Vivaro Life am Westfalia-Stand vertreten.
Wir freuen uns auf Ihren Besuch in Halle 12, Stand A06-01!
Men, som tidligere nevnt av Postmeister`n:
Noen VW-campere lager de ikke lenger.
De lagde jo inntil nylig "Sven Hedin" på basis av VW LT, og senere Crafter.
Dette har de nå kuttet ut, og "Sven Hedin" blir bygget med MB Sprinter som basis i stedet for.
Arild Aase
`94 VW California Coach 2,4D (solgt)
`96 VW Golf Cabriolet "Classic Edition"
`05 BMW 525dAT M-Sport
`07 Dethleffs Globebus Integral
`94 VW California Coach 2,4D (solgt)
`96 VW Golf Cabriolet "Classic Edition"
`05 BMW 525dAT M-Sport
`07 Dethleffs Globebus Integral
Så en veldig flott T5a på SCC i helga. Det var av den typen som kun "hytta" på T5'en syns. Resten er campingbil. Den var det Solifer som hadde bygd. Lekker sak, for de som har råd.
Mvh
Pål
Pål
-
Rudeboy
- -

Da kan du søke opp "Colorado" og en til en på C, de er basert på T5 "lastebil" med campinghytte bak.
De er vel innafor campingbilreglene pr idag.
De er vel innafor campingbilreglene pr idag.