Tyskerbrakka, med blanke ark & lakkstift tell...

T4-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1991-2003)
zapperx
-
-

Re: Tyskerbrakka, med blanke ark & lakkstift tell...

Post by zapperx »

Fant en sliten delebil til deg i går. Stod ved en brakkerigg et sted på Elverum. Takboks, solskjerm bak, "lexus" blinkere og med flekker akkuratt som din....... vent nå.... det var din...... :lol:
Glenn Andersen
- 2002 T4 California Coach
jakob
-
-
Phone: 46809101

Post by jakob »

:lol:
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K

T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

...hvor er disse "gult kort"-knappene, kjenner på meg det fortjenes for "delebil"-stempelet du ha nå Glenn :wink:
hunter
-
-

Post by hunter »

Gratulerer med 20 siders prosjekttråd :mrgreen: hvor mange flere sider klarer du før kånå seie at nok e nok og at brakkå må selgast? :mrgreen: :mrgreen:
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

-Minus tre sider ?

Hun har sagt det hele tiden, jeg har til ganske nylig sagt uttafor Heimen at jeg skal ha meg en hobby. Men det blir da altså ikke i form av Tyskerbrakka. Den skal vekk, men da ikke før desember grunnet diverse verkstedbesøk på Kakemonsteret og div. PKK'er på begge bilene etc. før Tyskerbrakka er shinet og klar for ny eier.

Så da er det gjentatt. Pris kan jeg vel også gjenta - ferdig skrudd opp kr. 30.000,- og ferdig skrudd opp med tjafs kr. 35.000,-.

Så det så.

EDIT - og når pris er nevnt, kan ikke jeg lastes for at f.eks Rune II mente hans bil var skjit og solgte den som det - jeg sier ikke min er gull eller at den blir det (før full overhaling, mind you) men den er etpar hakk bedre enn de titusenkroners-vrakene som selges rundt om. -Også før den er shinet opp.
erjo
-
-
Phone: 95134175

Post by erjo »

Rudeboy wrote:Den skal vekk, men da ikke før desember grunnet diverse verkstedbesøk på Kakemonsteret og div. PKK'er på begge bilene etc.
Har du ikke fått orden på mulitvanen? Hva er gjort her?
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

-Finnkode 24111780.

Slang ut noen av bildene jeg klarte grave fram fra eierskapet, på tross av to havarerte pc'er og dermed ligger de ute.
Prisen er i skrivende stund ikke endelig, den er noe høy idag siden bilen skal leveres til EU-kontroll imårra og må fikses ifm den prosessen men når den slipper ut av "fengslet" og jeg igjen kan kose med den vil definitivt prisen bli mer og mer verdt også for en kjøper.

Og som jeg sier i annonsa - jeg har plenty tjafs til bilen. Noe er lovet vekk, evt med forbehold og noe er ikke lovet vekk som da går for salg, det også.

Nesten vemodig men jeg får ikke til å eie begge bilene pr idag :roll:
Da er det jo ikke noe spørsmål, og jeg får gjøre det beste ut av dette.
zapperx
-
-

Post by zapperx »

Ikke spesielt lang heller den annonsa :lol: :lol:
Glenn Andersen
- 2002 T4 California Coach
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Næh, men så forsøker jeg ikke skjule ting med bilen heller - jeg mener en ny eier har rett på å få vite hva som har vært med bilen, men det aller meste får han eller hun lese her på forumet :wink:

Kjipt å skulle selge en såpass trofast bil, den har hatt sine negative stunder men det merkes knappast nå.
Stian
-
-
Car: 2004 Multivan

Post by Stian »

Rudeboy wrote:Næh, men så forsøker jeg ikke skjule ting med bilen heller - jeg mener en ny eier har rett på å få vite hva som har vært med bilen, men det aller meste får han eller hun lese her på forumet :wink:

Kjipt å skulle selge en såpass trofast bil, den har hatt sine negative stunder men det merkes knappast nå.
Hehe... jeg må innrømme jeg humret litt ved frokost-kaffien da jeg så deg på finn.no ;) Som det sies så var den ikke så lang som forventet ;) Hehehe.... men du ligger i øvre sjiktet av antall ord jeg hadde giddi å lese hvis jeg skulle kjøpt bil til 25 lapper ;)

Lykke til med salget Spjelkavik. Du får helt sikkert mange telefoner fra ivrige tyrkere som vil herpe bilen i hjemlandet sitt, for så å kalle den VIP når den kommet hjem igjen. :lol: :wink:
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Hater annonser uten bilde og med teksten "Caravelle til salgs" som eneste beskrivelse.

Du trenger ikke bekymre deg for hvor bilen havner, den går ikke til østblokkland eller det nære Østen. Den går til den som a) har vett nok b) kan ta seg av den og c) ikke herper den på noe vis :wink:

EDIT - glemte helt å spørre :

Hva syns dere om prisen ? Jeg skrudde den dit fordi det er et naturlig leie å starte prisen på når bilen er skrudd opp etter PKK, men kanskje før jeg flikker ferdig lakkfiksinga.

Burde jeg selge tjafset til bilen løst eller burde det gå med bilen ? Veit av at Livar ønsker seg så sårt to takstativ, og at Jakob skal ha øyelokka til bilen - så er det vel en kar som skal ha firkantlyktene jeg ikke har sett siden ifjor vinter (hvem F var nå det igjen, da!) men ellers er vel det meste salgbart i løsvekt enten her eller på Finn/eBukta.

mvh,
Yngve S
påvei til verksted med Tyskerbrakka for PKK nu (Kakemonsteret står inne allerede)
Theodor
-
-
Car: VW T4 -99 kort syncro ex-buss nr.1
Phone: 93297430

Post by Theodor »

Og jeg tar gjerne de lufteventilene :D
Til både skyve- og framdører!

On a different note: Jeg anser selgere som utleverer (seg selv) på et såpass høyt nivå som som de jeg helst handler med. Utifra annonsen ville jeg følt meg trygg på at jeg ikke kjøpte katta i sekken. Selvsagt sett bort i fra at jeg har lest alt du har skrevet her, og dermed sikkert kjenner bilen likegodt som deg, du skriver jo ikke så rent lite :lol: Det er dermed ingen skade i å la potensielle kjøpere få vite ståa...
Mvh Øystein Theodor

99 2,5 TDI Man, 9s kort Syncro
07 Mazda 5
99 2,5 TDI Man, 5s lang kombi (vraket)

Imageshack vil ikke vise bildene mine lenger, men jeg husker ikke hvilke jeg har postet hvor. PM meg, så skal jeg fikse det om noen ikke synes.
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Eller du kan plukke opp telefonen og ringe både campingavdelinga til Gumpen i Kristiansand (er det vel) eller Unneberg og spørre om de har.

Jeg kjøpte mine hos førstnevnte. Men de til framdørene blir med videre på Multivanen. De er fine, men jeg ville kanskje forsøkt lage en form for anti-knott-stengsel på dem, en finmasket linduk kunne nok gjort underverker mot insektene som tar seg igjennom nettingen :wink:

Jeg er enig i at jeg ikke kjørte noe haiku-stil i annonsa (heller) men jeg skal fanikke ha noe gnåling fra kjøper etter at bilen er solgt, da har bilen ny eier og ny eier får eie den som den da til enhver tid er. Jeg har vært fornøyd med bilen hele tiden, noen av tingene den har vært innom verksted for syns jeg er unødvendige men stort sett har det vært greit å måtte innom Møller og legge igjen kapital.

-Men trur dere jeg får noe julekort, da !? Nei... :roll:
hunter
-
-

Post by hunter »

Vil tro prisen er noe i øverste sjikt for en slik bil; både med tanke på kjørelengde og årsmodell. På sett og vis er nok russen en større kandidat til å kjøpe en slik bil fremfor hvermannsen. Røsk ut alt av verdifullt tjafs du har satt inn i bilen. Bruk det du kan selv eller selg det på forumet her. Du har jo napp i flere deler allerede.

Jeg personlig ville vel fjernet 3/4 av annonseteksten og heller fokusert på at her får russen en god bil til mange personer. Å slakte selger i ettertid på en gammel, mye kjørt bil skal noe til så jeg tror du kan spare deg frykten for store krav i ettertid uansett hva du forteller eller "glemmer" i farten.
Stian
-
-

Post by Stian »

Ligger ikke prisen på disse bilene på ca. 20 til 30 lapper da? Hvertfall på finn.no, hvis en skal bruke det som målestokk.

Jeg ser for meg at jeg kunne lagt ut min på finn.no til feks 35 til 40, men da sikter jeg høyt. Mtp. at jeg har gjort en god del mer med min (ikke for å disse deg Yngve :) ), syns jeg din pris virker helt ok. Priser du deg helt ut bare fordi bilen "har vært så god opp gjennom åra", så sitter den nok i ditt eie lenger enn du måtte ønske :)
Men Magne har et poeng med russen. Plukk ned stæsj, og la den gå til russen. Sikter du etter en kjøper som skal være like dedikert til bilen som deg, tør jeg påstå at du ruinerer deg på utgifter til finn.no....
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Jeg måler ikke prisen ift andre sine biler men ift hva som er gjort med bilen, mengde nye deler er eneste utslagsgiver :wink:

Skulle jeg latt den gå for det andre lar sine biler gå, kunne jeg levert den til Brødrene London og "hevet" den enorme sum av kr. 1.500,- for strevet. Men da hadde en haug med så godt som ubrukte deler og en knakande god bil gått dunken.

Detta er litt "learning by doing", da. Jeg lærer mens jeg går.
Stian
-
-

Post by Stian »

hmmm.... da har vi nok litt ulikt syn på dette med kjøp/salg av bruktbil. Uansett hvor mye nye deler du døtter inn i den bilen er og blir den en gammal bil. Du kan ikke, slik jeg ser det, heve prisen fordi du har kjøpt ny dynamo, batteri, eksosanlegg eller frontrute.
Skulle jeg kjørt samma opplegg på min gamle, så skulle jeg nok hatt nærmere 100.000.- for den. Det er faktisk det den er verdt for meg, for det er en knakanes god bil - for meg. For andre (les:markedet) er dette en 17år gammal haug av en bil med nesten 300.000 på teller'n. Ja, det er gjort mye med den, men det skal i bunn og grunn ikke ha noe å si på prisen. Jeg snakker nå ikke om de små variablene som feks 10-15.000, men store penger ;)

Uansett - selvom jeg jo mener dette, så håper jeg jo absolutt at du får solgt den til den pris du setter :) Absolutt! Det er aldri feil å prøve å få en god pris - akkurat som at kjøper alltid går for en god pris for egen del :)
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Hehe, som du sier er vi nok uenige der - om jeg skrur opp bilen for (let's say) 20.000,- i rene deler, så går jo prisen noe opp ift det den var før bilen ble skrudd opp.

At bilen er gammal betyr ikke at drivlinje, bremser og styring er det og dermed kan ikke en middels bil med likt utseende være noe målereferanse for hva min bil skal kunne prises etter.
-Men jeg vi jo ikke legge til 20laken flatt til denne tentative prisen jeg satte på bilen om det er så mye jeg må ut med på verkstedet, da. Der er vi (heldigvis) enig :wink:

Det skal med måtehold og fornuft komme endring i pris på en bil som er tipp topp stand og det vil først og fremst merkes ift biler som er vrak som eier håper på å få høyere pris enn vrakpant. De har jo vrak å selge mens en bil som er ship shape slett ikke er vrak :D

Samma det, prisen på Finn er noe kunstig siden jeg ikke veit hva bilen kan gå for men samtidig verdt "noe" i det skiktet fordi den er velholdt og skrudd opp som den er. Etter PKK i enda bedre stand.
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Tilbakemeldinga fra verkstedet er mye bedre enn jeg frykta, jeg syns jo bilen var treig etter å ha stått såpass mye i ro.

To-tre 2'erfeil og etpar enerfeil skal man da være godt fornøyd med når bilen har vært knapt fløtta på siden januar :D

...men vår mann i Berlin kunne ikke opplyse om hva som måtte gjøres, eller hvilke punkter som skulle tas - eller pris, han var eneste mann på jobben og da han ringte meg var han ute på jordet :shock:
Jordbrukskommune, dette, da :lol:

Får bedre svar om mandan på Tyskerbrakka 8)

EDIT - finner det ironisk at den bilen jeg trodde var ok har bruksforbud med 3'erfeil på bremsene og denna her som jeg fryktet ville få kjøreforbud, slipper unna med 2'erfeil som skal fikses innen utløpet av januar (med mindre bilen står på verksted i januar, da er utløpsfristen februars utløp) :lol:
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Fikk tilbud om å selge interiøret på bilen, som om det er en delebil - Glenn Harald, det er din skyld :D

(De kunne sikkert kjøpt den for 25k og splitta den sjøl, men kafan - jeg tipsa dem om at dersom de trenger rene deler er enten forumet eller delepushere veien å gå)

Burde kreve fem laken for de siste to setene jeg har, fem laken for treseteren bakerst, fem for toseteren i midten, og fem for passasjersetet & skyvedørssetet for så å selge bilen som 1-seters personbil...

-NOT ! :roll:

EDIT - riktignok var firmaets nettside så som så, men de har da snasne ting...
(de som spurte etter interiøret på Tyskerbrakka, mener jeg - får slenge en tilfeldig link til dem en vakker dag sånn aldeles uskyldig)
hunter
-
-

Post by hunter »

i april i år kjøpte jeg russebil for en gjeng som sto i beit for bil... kjøpte en 91-modell original 8-seters som var kjørt ca halvparten av din... soltak var det også i den samt en masse annet stasj... ble eu-godkjent når eksosen ble tettet (fikk med ny eksos i prisen men måtte handle et rør for å få alt 100%)... gløderele var også kaputt... fikk da bil inkl årsavgift for 10.000,- norske kroner... uansett hvor mange bærekuler, drivledd eller andre kostbare utbedringer en bil får så styrer ikke det prisen... jeg tror ikke du får solgt bilen til 25.000,- om du ikke selger den til russen fri for stasj og muntre historier om fortid/nåtid/fremtid... slik er virkeligheten her hvor jeg bor... tror nok den er lik der du bor også...

EDIT: og du er vel heldig om du får 1000-lapp for hver seterekke... 5000 for et sete nr 8 eller 9 er fantasi - hvem vil nå ha det i det hele tatt?
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

www.bakseter.no = fantasi, det går jeg med på.

Og jeg sier ikke at jeg skal skru opp bilen "i null" som de som restaurerer biler gjør (men det også ville vært gøy!) som ville vært iht beskrivelsen din, Magne, men detta går på helheta.

100 % ny bil, 100% feilfri bil men 19 år gammal er to forskjellige ting. Å legge på prisen for alt man gjør, vil jo gi innkjøpsprisen ved nybilstatus :wink:
Der er utopien jeg ikke følger. Bilen er verdt så og så mye før fiksing, og etter fiksing litt mer. Ikke mye, men litt til.

Og det er definitivt ikke noen fantasi :D

Men, men. Detta er som jeg har nevnt før, litt learning by doing - jeg lærer mens dagene går og bilen blir til igjen.

mvh,
Yngve S
AlexanderT494
-
-
Car: T4 2000 TDI
Phone: 97 76 95 56

Post by AlexanderT494 »

Bilen er verdt akkurat det noen er villige til å betale for den (selv om bruksverdien kan være større for eier...). Jeg solgte min korte kombi 2.4D for ett par måneder siden til en pris jeg var fornøyd med - Trikset er å være tålmodig, plutselig dukker det opp noen som absolutt skal ha din bil....
94 2,4D Kombi - Solgt
00 2,5TDI Ombygd kombi til 8-seter med T5-seter - Solgt
tranphomer
-
-
Car: T3 1980 2.7l
Phone: 91665891

Post by tranphomer »

Eller gir jeg nummeret ditt til noen av de som vil ha bil av meg. Da kan du legge til noe mer i annonsen. BILEN ER RØD OG DU TRENGER IKKE MALE :D:D:D:D:D:D:D

Torkel ;)
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Åj.

Fikk, etter purring selvsagt, tilbakemelding fra verkstedet.

Noe er galt med frontruta, og det har skjedd etter innlevering - ved innlevering var eneste "feil" en tynn film av smuss på innsia... :shock:
Så de tilbyr likegreit den ruta med antenner og oppvarming, til nesten 8.800,- :roll:
Jerait, skal ruta byttes fordi noen har herpa den etter at bilen ble levert inn så skal det være samme type rute som står i. Og man har da forsikring mot hærværk, må vite! ...men når det kan ha skjedd med bilen i deres varetekt, hva da ?

Skifte av bærekuler, øvre, og bru to sider til kr. 6.531,37 ? Jatakk, det høres greit ut for paret, det :D
(Rimeligere enn de noen gang har foreslått tidligere, gitt - og detta for begge sider, istedenfor ene sia - nesten så jeg burde bestille fem-seks stk med én gang)
Nedre bærekule, høyre side til under 2.200,- ? Tja, hvorfor ikke ta begge sider om bærekuler & bruer skal tas allikkavæl ?
Glødesikringa sitter i en "klamme" i batterirommet, men det festet som skal holde sikringa er så som så - uavklart pris.
Skifte vakumpumpe pga dårlig bremsekraft - 7.500,- -Mener den ble tatt på PKK for to år siden, den skal da vare mer enn to år, vel !??
Skifte bremseskiver & klosser foran, slitasje - 4.800,- Tja, de er slitte.

Sum uten rute og vakumpumpe : 15.700,- før VACN slår til igjen, rundt 13.400,- for det jeg kaller storjobb. Det med frontruta var jaevlig rare greier, aner ikke hva det gjelder for som jeg skriver var ruta hel og fin ved innlevering av bilen på onsdagen...
Tyve laken med vakumpumpa inklusive...

-Jeg tror "noe" av dette får være til neste eier, så tar jeg det jeg visste/skjønnte måtte komme en dag, og så får resten være til ny eier. Man kan jo også sette inn bilen andre steder for PKK :wink: Det er jo lenge igjen til 31. januar 2011 som er siste frist for innlevering til godkjent verksted for oppskruing, da.

Men jeg veit konemor mener det vil være ok å skru opp alt, om ikke til det forslaget Møller vil at det skal koste med radiofrontrute så i allefall endel tusen kronur :?
Som vi alle vet, det får jeg jo ikke igjen. Men det kan rettferdiggjøre pris på bilen, som jeg sier.

Fikk jaggu puls av dette, gitt. Worst case får jeg kjøre bort for å se hva som har skjedd med frontruta, den var vel det som ga størst pulshopp her 8)

EDIT - fikk "feil" på ruta pga nedsatt syn, som han kallte det. Vel, som jeg skriver så er det smuss på innsia av ruta men ikke værre enn at jeg tar turen til verkstedet og drar fram støvkluten, evt med såpe & vann og vasker den for dem :roll:
Kr. 8.800,- for ei nedstøva frontrute, det blir akktuellt :lol:
Locked