Jeg skal skifte olje på min Caravelle. Vanligvis har jeg satt dette bort til verksted, men har gjort dette selv på andre biler uten problem. Derfor tenker jeg at det er mulig å gjøre det på Caravellen også. Så slipper jeg de dyre servicene...
I forbindelse med skifte av olje og oljefilter ble jeg fortalt av forrige eier at jeg må skifte nivåmåler for olje i forbindelse med oljeskift. Jeg vet ikke helt hva denne delen er, hvordan den ser ut eller hvor den skal hen. Jeg forstår imidlertid at det er praktisk å bytte denne samtidig som jeg skal skifte olje på bilen:-)
Jeg håper noen har tips om hvordan man bytter denne delen. I tillegg så er det fint om jeg kan få beskjed hvis det er noe jeg ikke bør gjøre selv. Hvis det er veldig komplisert så er jeg fullstendig uinteressert i å gjøre det selv kan du si
Forøvrig så er jeg interessert i å lære meg å gjøre mest mulig med bilen selv. Da tenker jeg at en håndbok for Caravelle må være tingen. En bok som viser framgangsmåte for å bytte diverse deler. Er det noen som kan ha tips om en slik håndbok også?
Tusen takk for alle svar
Mvh Odd Inge