Hei godtfolk!
Jeg og et par kamerater har kjøpt oss en russebil her forleden dag, Caravelle '93.
Da vi ved en tilfeldighet sjekket teppet under gummimattene, var det kliss vått.
Det regnte fælt natt til den dagen vi var å hentet, så jeg lurer på om det er et typisk sted vannet kan ha kommet inn? Hva selger har gjort før vi hentet den har vi ingen idé om.
Det er et rustkjeks og 4 hull over et område på 20x30 cm i gulvet bak førersetet, men det kan ikke ha gjort hele teppet inni helt vått(!)
Og fungerer det greit nok med bare Owatrol som rusthemmer i lasterommet?
Fronten til varmeapparatet fungerer heller ikke før vi trykker vifteknappen (1,2,[frontrute],4) inn. Er det snakk om reléfeil, eller er det bare bryteren som har gjort sitt etter nermere 300k på telleren?
Og til slutt fungerer ikke turtallsnåla. Har ingen anelse om det kan være instrumentpanelet, kobling til girkasse/akselen(?), eller wire..? Noe som er typisk for T4 jeg burde sjekke ut først?
Takk på forhånd!
Brage Gundersen
Div russebil
-
BrageGundersen
- Car: T4 1993
Div russebil
1993 T4 Caravelle utstyrt - Skiensrussen 2011
1994 T4 Caravelle n/a utstyr
1984 T3 Caravelle Syncro Autohome Camper
-
Vissvass
- -

- Car: 2003 T4 Multivan 2.5 TDI 102
- Phone: Call 911-48-777
Re: Div russebil
BrageGundersen wrote:
Fronten til varmeapparatet fungerer heller ikke før vi trykker vifteknappen (1,2,[frontrute],4) inn. Er det snakk om reléfeil, eller er det bare bryteren som har gjort sitt?
Takk på forhånd!
Brage Gundersen
Dette er nok bryteren som er utslitt. Den er enkel å bytte.
John Magne Aasen
VWbus Drammen
Multivanmafiaen
03 T4 Multivan 2.5 TDI
04 Audi A4 1.8T Cab
http://vwt4multivan.blogspot.com/
92 T4 Transporter 2.0 Kombi (solgt)
94 T4 Caravelle GL 2.4 Kombi lang (solgt)
VWbus Drammen
Multivanmafiaen
03 T4 Multivan 2.5 TDI
04 Audi A4 1.8T Cab
http://vwt4multivan.blogspot.com/
92 T4 Transporter 2.0 Kombi (solgt)
94 T4 Caravelle GL 2.4 Kombi lang (solgt)
-
BrageGundersen
Takk du! Det var det jeg håpet på og trodde. Hadde blitt litt mer knoting å ordnet reléet 
-
Indian
- -

- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
Mulig at vannet renner inn ved frontruta. Rust mellom lim og stålet.
owatrol funker fint på rust,men 3 strøk er å anbefale.Mal gjerne over med bengalakk etterpå.
Turtelleren er koblet til dynamoen,så feilen kan være i dynamoen eller ledningen som sitter/skal sitte i dynamoen.
Turtelleren er koblet til dynamoen,så feilen kan være i dynamoen eller ledningen som sitter/skal sitte i dynamoen.
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.
For tiden uten VW buss, men....
Kjører du bilen med rusthull i gulvet,kommer det vann inn!!!Hadde en golf2 tidligere.Den var det svømmebasseng bak førersetene.Vannet kom inn i hjulbuen.
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.
-
BrageGundersen
Takk folk!
Jeg undersøkte med faren min og han fortalte at T4'n vi har hadde ett problem med turtallsmåleren i instrumentpanelet. Han ville undersøkt der først.
Skal ikke se bort fra at det kommer en del vann opp fra gulvet, nei. Men likevel var den SØKK våt i hele bilen, lasterom og kupé. Skal ikke se bort fra at selger har brukt steamer eller noe slikt.
Da blir det å prøve ut Owatrol! Bengalakk har vi som sagt fått sponset, så det burde vel holde med tre strøk Owatrol og to strøk med bengalakk.
Tenkte å bruke Owatrol på deler av taket siden det ser ut til å ha vært litt rust der tidligere. Liten anelse at det kan ha kommet litt vann gjennom kittet. - Om dette er mulig..?
Bilen er alt i alt langt fra dårlig, men den dagen vi selger den skal det være en bil vi kan selge med god samvittighet. En bil som kjøper(ene) ikke trenger å jobbe så all verdens med for å få i bra stand. Siden det kanskje er snakk om laminatgulv burde grunnarbeidet med dørken/gulvet bli gjort ganske bra så de neste, eller neste der igjen slipper å ta dette opp.
Jeg undersøkte med faren min og han fortalte at T4'n vi har hadde ett problem med turtallsmåleren i instrumentpanelet. Han ville undersøkt der først.
Skal ikke se bort fra at det kommer en del vann opp fra gulvet, nei. Men likevel var den SØKK våt i hele bilen, lasterom og kupé. Skal ikke se bort fra at selger har brukt steamer eller noe slikt.
Da blir det å prøve ut Owatrol! Bengalakk har vi som sagt fått sponset, så det burde vel holde med tre strøk Owatrol og to strøk med bengalakk.
Tenkte å bruke Owatrol på deler av taket siden det ser ut til å ha vært litt rust der tidligere. Liten anelse at det kan ha kommet litt vann gjennom kittet. - Om dette er mulig..?
Bilen er alt i alt langt fra dårlig, men den dagen vi selger den skal det være en bil vi kan selge med god samvittighet. En bil som kjøper(ene) ikke trenger å jobbe så all verdens med for å få i bra stand. Siden det kanskje er snakk om laminatgulv burde grunnarbeidet med dørken/gulvet bli gjort ganske bra så de neste, eller neste der igjen slipper å ta dette opp.