Tristar Prosjektet ruller videre
Re: Tristar Prosjektet ruller videre
Tror det blir patentbånd på bensintanken. Helt uaktuelt å plukke ned girkasse og motor nå.
Har unnagjort to problemfrie dager bak rattet. Motor virker slapp i forhold til hva jeg kan huske fra 112i 2wd. Og det blir mye opp og ned mellom 4- og 5-gir.
Turtallet er håpløst for lengre landeveiskjøring, etter min vurdering.
80km/t = 2800rpm
100km/t = 3100rpm
Vurderer nye dekk. 235/75-15 eller noe i nærheten. Er det noen som er gode på regning som vet ca hva turtallet vil bli i 100km/t med såpass mye større hjul enn orginalt?
Har unnagjort to problemfrie dager bak rattet. Motor virker slapp i forhold til hva jeg kan huske fra 112i 2wd. Og det blir mye opp og ned mellom 4- og 5-gir.
Turtallet er håpløst for lengre landeveiskjøring, etter min vurdering.
80km/t = 2800rpm
100km/t = 3100rpm
Vurderer nye dekk. 235/75-15 eller noe i nærheten. Er det noen som er gode på regning som vet ca hva turtallet vil bli i 100km/t med såpass mye større hjul enn orginalt?
Mvh
Pål
Pål
kalkulator her: http://locost7.info/gearcalc.php
Rullediameter her : http://www.tangen.nu/dekktabell.jpg
så må du finne ut koden på kassa du kan finne utveksling på R/P og 4.gir
Rullediameter her : http://www.tangen.nu/dekktabell.jpg
så må du finne ut koden på kassa du kan finne utveksling på R/P og 4.gir
Jørn Tangen
Supert. Da får jeg sjekke kassenummer neste gang jeg ligger på ryggen å glor under der. Hvor på kassa står det?
Skal prøve å få plukket av denne dingsen til sperra en dag. Må få den til å fungere snart.
Skal prøve å få plukket av denne dingsen til sperra en dag. Må få den til å fungere snart.
Mvh
Pål
Pål
står på venstre side(sett bakfra)
så på ett skrått felt
skrått foran og under uttak for drivaksel
er det banket inn ett nummer
under masse møkk
ellers kan du jo gamble på att den har org kasse
så da skal det stå på den hvite klistrelappen under dashbordet på venstre side under sikringsboksen
der stå det motorkoder og koder for xtra utstyr.
så på ett skrått felt
skrått foran og under uttak for drivaksel
er det banket inn ett nummer
under masse møkk
ellers kan du jo gamble på att den har org kasse
så da skal det stå på den hvite klistrelappen under dashbordet på venstre side under sikringsboksen
der stå det motorkoder og koder for xtra utstyr.
Jørn Tangen
Ryggelysbryteren og rett ned, på en skrå flate som er ca 30 grader vinkel fra bakkeplan. Nedre hjørnet av kassa på en måte.
Christian
SmaaKaaten! - 1988 Caravelle C 2.1L DJ "luftkjøltlook" og korta inn "litt".
1982 Transporter Doka 2.0L CU
SmaaKaaten! - 1988 Caravelle C 2.1L DJ "luftkjøltlook" og korta inn "litt".
1982 Transporter Doka 2.0L CU
Chevy350 wrote:Ryggelysbryteren og rett ned, på en skrå flate som er ca 30 grader vinkel fra bakkeplan. Nedre hjørnet av kassa på en måte.
Ok, takker. Da får jeg se etter.
Mvh
Pål
Pål
Hvis en moderator vil, så kan godt denne tråden flyttes til prosjekter 
Mvh
Pål
Pål
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Trudde det lå der alt... Flytta nå.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Prosjektet ruller videre, siden ingen var interessert i å kjøpe. Så nå har jeg bestilt litt rustsveisedeler og fått start på delebilen som det meste av drivlinje skal plukkes fra. Sliter med å få tak i rustsveisedelene rundt cargolukene under planet og panelene over begge hjulbuene bak, de med luftegitter til motorkjøling.
Mvh
Pål
Pål
Liten update; Delebilen er kjørt, for egen maskin, til Tur-Bo, for transplantasjon av motor, fremdiff og div annet. El-speiler komplett med ledningsnett og bryter er kjøpt inn. Ny Sørafrikagrill kjøpt fra Martin. Kjøp av Coach fanger foran er avtalt. Penta felger ligger klare til lakk, diverse rustsveisedeler er anskaffet, men mangler fortsatt platene med lufterillene under planet, over hjulbuene bak. Disse er ikke å få nye, så jeg må finne en delebil å kappe de ut av.
Trenger masse deler. Deriblandt grått teppe fra Coach. Mitt er så fillete rundt setekassene foran. Kunne også tenkt meg "Coach" fanger bak, laget for DOKA.
Dette blir nok aldri en strøken bil, men det hadde vært moro å fått den i pen bruksstand. Noe som vil koste mye tid og penger, er jeg redd.
Hadde ikke dette vært en Tri Star, ville nok ingen reddet den.
Trenger masse deler. Deriblandt grått teppe fra Coach. Mitt er så fillete rundt setekassene foran. Kunne også tenkt meg "Coach" fanger bak, laget for DOKA.
Dette blir nok aldri en strøken bil, men det hadde vært moro å fått den i pen bruksstand. Noe som vil koste mye tid og penger, er jeg redd.
Hadde ikke dette vært en Tri Star, ville nok ingen reddet den.
Last edited by Pål_B on 04 Sep 2010, 00:34, edited 1 time in total.
Mvh
Pål
Pål
På Penta felgene vurderer jeg Yokohama Geolandar A/T, i dimensjonen 225/70-15. Noen som har bedre forslag? Vil nødig modifiserer hjulbuene foran. Og slik jeg har fortstått, så må det gjøres for å kjøre 235/75-15, eller?

Mvh
Pål
Pål
-
TaigAGreEn
- -

- Car: T3 SYNCRO
- Phone: 40492641
Som alt av utstyr på T3 så kunne/måtte man krysse av for dette i ekstrautstyrslista. Har sett et par helt enkle dokaer med fire dører.Pål_B wrote:BTW: 4 dører er ikke unikt for Tristar. Det har åpenbart vært andre, mer simple, modeller som også har vært levert med det. Har funnet flere 16" med fire dører.
Annet ekstrautstyr man måtte krysse av for: servostyring, diffsperre framme, el.speil, sentrallås etc.
Ikke alle Tristarer hadde servo, el.speil, sentrallås, etc.
Tage Vedal
T3-fan
T3-fan
Min Tri Star har ikke el.speil eller sentrallås, men servo og 2 sperrer. Utover det tror jeg den er helt std.TaigAGreEn wrote:Som alt av utstyr på T3 så kunne/måtte man krysse av for dette i ekstrautstyrslista. Har sett et par helt enkle dokaer med fire dører.Pål_B wrote:BTW: 4 dører er ikke unikt for Tristar. Det har åpenbart vært andre, mer simple, modeller som også har vært levert med det. Har funnet flere 16" med fire dører.
Annet ekstrautstyr man måtte krysse av for: servostyring, diffsperre framme, el.speil, sentrallås etc.
Ikke alle Tristarer hadde servo, el.speil, sentrallås, etc.
Sentrallås til DOKA tipper jeg ikke er lett å få tak i??
Mvh
Pål
Pål
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
Veeel... jeg har sentrallås på min sika..
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Jeg vil tro det må la seg gjøre å bruke driver fra fremdørene, evt et par universale til bakdørene.Rapidspeed wrote:Veeel... jeg har sentrallås på min sika..
Dere får hyle ut om dere har et sett å selge
Mvh
Pål
Pål
Da fikk jeg kjøpt meg 1stk høye el-speil + NOS konvekst speilglass for €30 ink frakt. Det er jeg happy med 
Mvh
Pål
Pål
Vurderer å kjøpe et kit med 30 raders oljekjøler, inkludert trykk og temp instrument til min DJ motor. Det følger også med adapter til å feste mellom orginal oljekjøler og filteret.
Er det noen som har en egnet termostat å anbefale? Jeg tror jeg kommer til å henge den oppunder ved girkassa, for å slippe å dra slanger helt frem.
Er det noen som har en egnet termostat å anbefale? Jeg tror jeg kommer til å henge den oppunder ved girkassa, for å slippe å dra slanger helt frem.
Mvh
Pål
Pål
Hvis du kjøper oljekjølerkit fra Busschmiede får du med sandwich-plate (adapter) med termostat, så da slipper du å tenke på det. Ellers har www.burtonpower.com termostater for slangekobling, tipper du finner det i Norge også (Gundersen Motorsport?)
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
Får ta oljekjøler etter hvert. En ting av gangen, som det heter 
Fikk nytt speil fra ebay i posten i dag. Og gjett om jeg ble lang i maska. Det kom kun et hjemmelaget konvekst speilglass, ingen komplett speile.
Jeg brukte babelfish og oversatte annonsen før jeg bød på delene. Og overskriften i annonsen lyder som følger: VW T3 Bulli Außenspiegel + Gewölbtes Glas.
Skulle bety at det var en T3 speil + et glass, det. Hverfall ihht min oppfattning.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... K:MEWNX:IT
Har skrevet til selger og klaget, og kommer til å ta dette videre med ebay, hvis ikke det løser seg.
Hva syns dere, har jeg lest annonsen helt feil og er jeg helt på jorde, eller har jeg rett??
Fikk nytt speil fra ebay i posten i dag. Og gjett om jeg ble lang i maska. Det kom kun et hjemmelaget konvekst speilglass, ingen komplett speile.
Jeg brukte babelfish og oversatte annonsen før jeg bød på delene. Og overskriften i annonsen lyder som følger: VW T3 Bulli Außenspiegel + Gewölbtes Glas.
Skulle bety at det var en T3 speil + et glass, det. Hverfall ihht min oppfattning.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... K:MEWNX:IT
Har skrevet til selger og klaget, og kommer til å ta dette videre med ebay, hvis ikke det løser seg.
Hva syns dere, har jeg lest annonsen helt feil og er jeg helt på jorde, eller har jeg rett??
Mvh
Pål
Pål
Prøvde på en oversettelse på babelfish, og ut i fra det kan det se ut som han har opplyst om at det er kun glasset, og ikke original innfesting....? http://babelfish.yahoo.com/translate_ur ... =Translate
Pål Strand
han selger kun glasset... så da har du nok misforstått litt... synd
Hvorfor da skrive "speil + glass"?? Går ikke an å tolke det feil, etter min mening. Men men, gjort er gjort. Trengte glasset.
Mvh
Pål
Pål
Liten update. Bilen står nå hos Tur-Bo og får ny decoupler og motor + diverse annet, tatt fra delebilen min.

I mellomtiden pusser jeg felger. Har slipt de grundig ned, opp til 400 korning. Nå skal samboeren til en kompis lakke de i en eller annen sølvfarge. Hu er billakkerer hos Møller.

Felgene er 7x15 ET13. Kjøpte de fra en som hadde hatt de på en T3 2WD. Har ikke bilen min her for å prøve de på, så jeg håper de passer. Noen som har en formening om de passer på??
Trenger også senterkopper, hvis noen har et sett liggende?
"Nye" dekk, fra Andrew, er også skaffet. 235/75-15.

Om dekkene tar i plasthulbuene foran, så tenkte jeg å sette 2WD fjerer på den foran, og sånne heve-pukker, som Martin selger, bak.

I mellomtiden pusser jeg felger. Har slipt de grundig ned, opp til 400 korning. Nå skal samboeren til en kompis lakke de i en eller annen sølvfarge. Hu er billakkerer hos Møller.

Felgene er 7x15 ET13. Kjøpte de fra en som hadde hatt de på en T3 2WD. Har ikke bilen min her for å prøve de på, så jeg håper de passer. Noen som har en formening om de passer på??
Trenger også senterkopper, hvis noen har et sett liggende?
"Nye" dekk, fra Andrew, er også skaffet. 235/75-15.

Om dekkene tar i plasthulbuene foran, så tenkte jeg å sette 2WD fjerer på den foran, og sånne heve-pukker, som Martin selger, bak.
Mvh
Pål
Pål
-
TaigAGreEn
- -

- Car: T3 SYNCRO
- Phone: 40492641
Fin felg/dekk-kombo det der. Kjenner ikkje til de dekka spesielt, men kan nesten garantere kontakt med tristarbuen din.... Med mindre du kjører på flat vei uten å svinge
Med ET 13 kommer dette noget langt ut, hadde vært større sjangs for problemfri kjøring med ET omlag 35.
Du KAN jo bøye bakre del av skjermbuen litt ut MED gummibuen på. Har sett at det kan funke. Men du kan også få trøbbel med at hjulet ikkje er sentrert i hjulbuen, det kan justeres i bilens lengderetning.
Lykke til
Med ET 13 kommer dette noget langt ut, hadde vært større sjangs for problemfri kjøring med ET omlag 35.
Du KAN jo bøye bakre del av skjermbuen litt ut MED gummibuen på. Har sett at det kan funke. Men du kan også få trøbbel med at hjulet ikkje er sentrert i hjulbuen, det kan justeres i bilens lengderetning.
Lykke til
Tage Vedal
T3-fan
T3-fan
Kanskje jeg får teste felgene på bilen før jeg gidder å lakkere de. Kjipt om de ikke passer. Har brukt ca 3 timer på hver felg, for å pusse de til en, for meg, akseptabel finish. Har fortsatt sparkling av noen småsår igjen.
Mvh
Pål
Pål