BusCamp 2010; Spørsmål og svar

Opplysninger/infor ang Treff og Møter som er relevant for Type 2

Moderators: vwcoach, Andrew, Vissvass

subwoofer
-
-
Phone: 9entre3989en

Re: BusCamp 2010; Spørsmål og svar

Post by subwoofer »

Tar med mekkedressen, så går det fint. Mest bekymret for kona, hun frøys på telttur i Sverige på sommeren... :D
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon

Diesel er fint å vaske deler i...
erjo
-
-
Phone: 95134175

Post by erjo »

Da har jeg rigga meg til på campingen på Sandviken i Tinn Austbyde. Har snakket med flere, blant annet Postmesteren, Mr. Vwbus, Rudeboy og Zapper-X. Folk er i godt humør og regnet legger da ingen demper på dette! Snarere tvert imot, vi blir vel mer standhaftige.

Så for de som ikke har tenkt å dra på grunn av været: Bare kkom, her det det mye folk!

Det regner, joda, men det er veldig mange biler. Rudeboy hadde talt hele 35 så langt (ca. 19.00). Så dette må da bli rekord! Det sies at det skal bli bedre vær i morra, så vi håper på det.

Kanskje vi kan bli 50 biler som blokkerer hele Rjukan sentrum?

Uansett: Ingen skal frata oss buss-folk gleden ved å være sammen. Ikke en gang værgudene.

Jeg støtter ellers Krossobane-tur. Det gjorde vi i fjor i flott høstvær. Håper det går slik denne gangen også.

Turen opp på høyfjellet med tunnellbanen er nok i dyreste laget. Stiller du her med en voksen og tre unger blir det for dyrt.

Men å møtes, det er jo kjempeartig i seg selv.

Ses i kveld, lørdag og søndag!
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
jo--and
-
-
Car: T4 2.5 tdi 98, kort
Phone: 98-48-65-62

Post by jo--and »

Gleder oss til bilder og håper "Tinntreffet" kommer på en mer passende helg neste år. I år klaffet det dårlig for min del :(
John Andersen
Vi er lykkelige eiere av
VW T4 2,5 tdi 6 seter kombi -98 mod
Bmw 320 I automat - 98 mod,
(som kjøres av min bedre halvdel)
erjo
-
-

Post by erjo »

jo--and wrote:Gleder oss til bilder og håper "Tinntreffet" kommer på en mer passende helg neste år. I år klaffet det dårlig for min del :(
Du vet jo dette skjer siste helga i september hvert år. Så det er bare å krysse av i almanakken og styre unna jobb, skaffe barnevakt (om nødvendig), overbevise kjæreste om hvor hviktig dette er, finne storbyferie en annen helg, eller planlegge slik at ting ikke kolliderer med siste helga i september, - og så må du jo fikse opp noe å kjøre med!

Det har vært hele 45 biler (VW-busser) inne på treffet i dag! Veldig god stemning. Bilder? Ja, når noen får tid.

Vi ses neste år, sa vel?
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
hansstef
-
-
Car: T3 -86 SYNCRO GL 1.9TDK
Phone: 9-1-8-8-0-9-3-7

Post by hansstef »

Takk for denne gang alle sammen! :D
Hans Sæle
hunter
-
-

Post by hunter »

Vel hjemme fra treff. Var en halvmeter fra å kjøre på en elg, men heldigvis gikk det bra. Takk for ei fin helg! Her er gjengen som kjørte i kolonne mot Haugesund.
Image
Martin Sandvik
-
-
Car: 2010 Multivan T5
Phone: 40204030

Post by Martin Sandvik »

hunter wrote:Vel hjemme fra treff. Var en halvmeter fra å kjøre på en elg, men heldigvis gikk det bra. Takk for ei fin helg! Her er gjengen som kjørte i kolonne mot Haugesund.
Image

Tusen takk for at du ordnet gris, det ble akkurat som i gamle dager der vi alle var samlet. Tusen takk. Håper ikke utlegget blir for stort
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

jo--and wrote:Gleder oss til bilder og håper "Tinntreffet" kommer på en mer passende helg neste år. I år klaffet det dårlig for min del :(
Driver og stanger huet i veggen eller om du vil ha det i litt lengre klartekst - jeg sliter med Microsoft som ikke aksepterer mitt valg av nettleser. Får knapt til å laste opp bilder og tempoet er som på 90-tallet.

Om noen føler for det, så ligger de på Facebook-profilen min (Rune II har allerede "delt albumet" og det er helt okay) - om det lastes ned så sikre at jeg har fått til å sladde reg.nr, og om dere føler for det si hvem som tok dem. Ellers fritt fram 8)

Haaaaater Windows og microsoft... :roll:

Men treffet var ellers meget bra - sjøl om undertegnede måtte holde seg en del mer enn planlagt i campinghytta da, det skal oda Johanne få igjen med at hun skal være vognfører for Far når hun er 18 til 22 år og jeg skal på treffene da :lol:
Det er godt mulig de blir igjen hjemme neste år, jeg vil si det hadde vært for kaldt å ha med en 20 mnd gammel jentunge i bil uten fyring over tid, når det striregnet og var hustrig som F på fredag - i høyden lå jo snøen selv da vi dro idag (skyggesiden av terrenget helt øverst). -Jeg må få fiksa det derre med ekstrabatteri i bilen fort som føy 8)
Som Erik skriver, talte jeg til 35 allerede freddan, det var vel summen vi ifjor kom til totalt - jeg hørte, uten å ha fått bekrefta det noe steds hen, at vi passerte 40 (45 ??) deltakende biler. Imponnerende !

Ha ei fin-fin helg, det som er igjen, og dere som er på veien fremdeles skjenker jeg en varm tanke til dere er hjemme igjen.

mvh,
Yngve S

Link til Facebook, du må være "venn" med meg for å få sett billedserien på 72 fotos. Sleng meg ei melding om du finner meg, svarer som regel ja.

http://www.facebook.com/album.php?aid=2 ... 775&ref=mf
Husern
-
-
Car: 1988 t3 westfalia
Phone: 90960942

Post by Husern »

Takker alle for en kjempefin helg :D

Første gangen jeg er på dette treffet.
En ting er helt sikkert. Jeg kommer til neste år også. :D

Hilsen
Raymond Huser

1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
Frode Gundersen
-
-
Car: 02 T4 2,5 TDI
Phone: 98444384

Post by Frode Gundersen »

Husern wrote:Takker alle for en kjempefin helg :D

Første gangen jeg er på dette treffet.
En ting er helt sikkert. Jeg kommer til neste år også. :D

Hilsen
heilt enig, innmari hyggelig!!
kommer neste år vi også..
Frode
1999 T4 2.5 TDI *solgt
2002 T4 2.5 TDI Lang
hunter
-
-

Post by hunter »

Martin Sandvik wrote:Tusen takk for at du ordnet gris, det ble akkurat som i gamle dager der vi alle var samlet. Tusen takk. Håper ikke utlegget blir for stort
Bare hyggelig. Jeg synes også vi fikk en fin samling av folket lørdagskvelden. Det var første gang jeg grillet hel gris så jeg har erfart og lært mye av dette også. Takk til alle som hjalp til med å få dette til og takk til alle som bidro med en skjerv i kassen så utleggene kom ned på et greit nivå.

Så får vi ta i en ny tråd om dette er noe vi skal fortsette med og hvordan det skal løses rent praktisk...
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

...hvor ble det av den kassen vi skulle fylle på, sa du ?? :?
Andrew
-
-

Post by Andrew »

Kassen står hos meg, det er fortsatt anledning for de som vil å gi et bidrag til dekning av Magnes utgifter. Kontonummeret er 2400.13.80512. mvh, Andrew
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
Andrew
-
-

Post by Andrew »

Som dere ser, er tråden angående neste års BusCamp opprettet under 'BusCamp 2011- den 'offentlige'!, da gjenstår det etter å ha lest alle de fine tilbakemeldinger å takke hjertelig for årets deltakelse. Rekord mange biler/personer kom, og mange nye bekjentskaper ble stiftet. Dugnadshjelp var heller aldri langt unna, og balansen mellom fellesopplegg og fritid forhåpentligvis falt naturlig for de fleste. Årets høydepunkt var helt klart måltidet på lørdagen og mange honnørord har vanket til årets grillsjef, Magne. Flott samlende tiltak som smakte! Campingplassen så meget ryddig ut etter at alle hadde dratt. Gill og jeg dro fra plassen kl.15.30 på søndag, da sto det en enslig hvit Westy poptop igjen i fantastisk sommervær! Jeg har foreløpig ikke hørt noe fra plasseieren så får vi tro at 'no news is good news' og at han er fornøyd med oss nok en gang. TAKK FOR I ÅR OG VELKOMMEN IGJEN! :D
Andrew
Andrew Wilder 90198654
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Kom vi fram til noe endelig tall på hvor mange biler som var med i år ?

Jeg talte 35 biler på et tidspunkt jeg vil karakterisere som "tidlig fredags eftas" fordi det enda var lyst (mørkt rundt 1800), og det var vel minst 2-3 biler til som rulla inn på plassen før det ble riktig mørkt. Flere kom etter at jeg tusla tilbake til hytta fredagskvelden og enkelte var innom på dagstur lørdag, etter hva jeg så.
hansstef
-
-
Car: T3 -86 SYNCRO GL 1.9TDK
Phone: 9-1-8-8-0-9-3-7

Post by hansstef »

Rudeboy wrote:Kom vi fram til noe endelig tall på hvor mange biler som var med i år ?

Jeg talte 35 biler på et tidspunkt jeg vil karakterisere som "tidlig fredags eftas" fordi det enda var lyst (mørkt rundt 1800), og det var vel minst 2-3 biler til som rulla inn på plassen før det ble riktig mørkt. Flere kom etter at jeg tusla tilbake til hytta fredagskvelden og enkelte var innom på dagstur lørdag, etter hva jeg så.
Estimat fra Erjo var vel 45, stemmer ikke det?
Hans Sæle
Andrew
-
-

Post by Andrew »

Jo,stemmer.
Andrew Wilder 90198654
erjo
-
-

Post by erjo »

hansstef wrote:
Rudeboy wrote:Kom vi fram til noe endelig tall på hvor mange biler som var med i år ?

Estimat fra Erjo var vel 45, stemmer ikke det?
Jeg gjorde en opptelling på lørdagen før kolonnekjøringen til Rjukan og kom til 45. Om det var helt korrekt, vet jeg ikke 100 prosent. Plus/minus en bil; uansett er det jo veldig bra!
Medlem avVWBUS Mjøsa
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Vel, jeg veit Martin ikke var eneste med T5 men jeg husker ikke engang om den sølvfarga var T5a eller T5b :lol:

45 er et godt tall - før i tia kom musikken i 45, gitt :wink:

Rent persånligische så venter jeg bare på Vintertreffet nå, har turkit liggende og bare vente på å bli bært ut i bilen (som er tom, skal vel forsøke holde den slik framover).
Stian
-
-
Car: 2004 Multivan

Post by Stian »

Det var en ny T5 innom på lørdagen.
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Sølvfarga og lørdag = den jeg ikke huska alderen på.

Men nå var det tatt opp (sukk, igjen...) tidspunkt for treff neste år i den tråden som skulle være fri for pjatt, tråden som Andrew lagde.

-Why ? Tidspunktet er perfekt, vi får på vinterskoa og sett om boltene sitter, vi får enkelte år kombinert treffet med skolens høstferie og vi får et fantastisk høstvær i et fantastisk naturskjønt område av landet.

Finn på egne treff om tidspunktet ikke "passer" :lol:

Såpass seint på høsten er det kun et par evenement som går av stabelen utenom landstreffet vårt, mens tidligere på høsten/sen-sommeren er det allverdens med ting som skjer. Andre treff i inn- og utland, skolen starter og enkelte jobber starter fast 1. aug hvert år. Ikke bare, bare å skulle finne tidspunkter for sånt noe så i min ringe forstand har treffet allerede sin tid på høsten, det. Ferdig med det :wink:

Men Andrew nevnte et annet moment som kan være mere verdt å fokusere litt på, bruke etpar kalorier på å drodle rundt.

-Hvordan får vi, eller for den saks skyld - hvordan får campingen mer strøm dvs flere kurser med 230V så vi kan koble oss på ?
Idag er det to punkt med hver sine to kontakter.

På disse fire 10A automatsikringene (de står ved de to svakt belyste lyktestolpene langs grøfta mellom "vår" del av campingen og der han vil ha campingbilene.

-Som jeg kjenner Vintertreffene så finnes det mobile og med det - midlertidige - koblingsskap som gir x antall kontakter/sikringskurser.
Jeg sier ikke en kurs til hver bil men kanskje en bedre fordeling en 30 biler på 4x10A :D

Det fordrer at noen betaler for det, og som det er pr idag så leier vi jo plass til bilene som det er - burde vi forhandle fram at Sandviken Camping stiller med strøm til langt flere biler enn de som til nå har kobla seg opp ?
Ikke nødvendigvis så himla mange flere biler, men at flere av de som er der har strøm.

Brainstorming på detta med mer strøm, får de ikke til å grave ei kabelgate og legge en stolpe mellom den eldre tømmerhytta og der partyteltet pleier stå, en ved lysthuset og en inni trærne ved den "siste" hytta på brinken - vel, da burde vi i allefall kunne få dem til å tilby midlertidig strøm.

De bilene som ikke trenger strøm slipper vel dette, men skulle jeg kjøre bort aleine neste år vil jeg tenkt meg å hatt 230V til bilen så jeg slapp å tappe allverdens fra batterier og slik at jeg kunne satt på svak varme i bilen pluss ei lampe.

Blir dette mye tekst nå ?

Tygg over dette med strøm til flere steder ute på gressflekkene vi er på, og hvorfor vi ikke skulle kunne fremme et "krav" om å få flere koblingspunkter på området vi bruker leie.

Ut over det vet jeg at mr. Newbie har flere tanker om neste års treff og at hans umiddelbare suksess i år ikke gikk ham til hodet :D
...selv om jeg må si lista er lagt rimelig høyt for hvordan kvalitet vi nå forventer av deg, Andrew, med tanke på neste treff :lol:
Post Reply