Vurderer sterkt å bytte til wbx etter at reg reima på td'n røyk
td ut, wbx inn?
td ut, wbx inn?
Noen som kan avkrefte eller bekrefte om ledningsnettet er likt på bensin og diesel frem til "boksen" i motor-rommet?
Har jo alltid vært tilhenger av td'n fremfor wbx'n... men nå er det nokk
-
Syncronaut
- -

Re: td ut, wbx inn?
Nei, det kan jeg ikke! Jeg skal se hva jeg finner ut...Bjørnar wrote:Noen som kan avkrefte eller bekrefte om ledningsnettet er likt på bensin og diesel frem til "boksen" i motor-rommet?
Hør hør, endelig snakker mannen fornuft! Tenk at det måtte et havari til for å innse dette! -Skulle tro du jobbet i Statens Vegvesen!Bjørnar wrote:Vurderer sterkt å bytte til wbx etter at reg reima på td'n røyk...
Gorm
Re: td ut, wbx inn?
Det ser ut til å være ganske likt. Fargene på ledningen er like også. De sitter på samme nummerete plasser på både TD og bensin.Bjørnar wrote:Noen som kan avkrefte eller bekrefte om ledningsnettet er likt på bensin og diesel frem til "boksen" i motor-rommet?
Vurderer sterkt å bytte til wbx etter at reg reima på td'n røykHar jo alltid vært tilhenger av td'n fremfor wbx'n... men nå er det nokk
Forskjellen ser ut til å være glødeledningen.
Thomas
PS har en TD motor dersom du ikke ønsker nye problemer nye andre problemer med WBX.
Langhus / Hønefoss
Thomas
Thomas
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
gå for diesel igjennn... sparer deg for mye drittjobb... og problemene med wbx er flere... pluss at du kan ikke bruke dieselkassa.....
forbruket er natt og dag... om du ikke har en velfylt lommebok eller elsker å skru så gå for diesel igjen...
forbruket er natt og dag... om du ikke har en velfylt lommebok eller elsker å skru så gå for diesel igjen...
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Jan..
nå er det jo slik at jeg har en såkalt "kjip C" . Tanken med denne var jo å kunne dra på treff/tur ol. men å ligge i 90 på E6 er jo rett og slett ubehagelig over tid, da det er begrenset med lydisolering i "ostklokka" Hvis det blir aktuelt å montere wbx så blir det å skaffe en stygg coach og flytte over motor, gir og matter+++
Det må da være mulig å få en wbx fri for vannlekasjer hvis man går over alle slanger/rør/pakninger og passer på kjølevann?
Noen her med coach td, hvordan er det med støy i dem?
Det må da være mulig å få en wbx fri for vannlekasjer hvis man går over alle slanger/rør/pakninger og passer på kjølevann?
Noen her med coach td, hvordan er det med støy i dem?
-
Rapidspeed
- -

jeg har coach 1.6 td. og hadde du ikke bodd så langt unna så skulle du fått prøvd og blitt overbevist... er kjempefornøyd... er klar over at forskjellen mellom c og coach er vesentlig... når du får i støydemping er det ikke noe å utsette på det... kjører ukentlig porsgrunn drammen og det er en deilig bil...
DESSUTEN drar jeg campingvogn med den til tider, vogna veier 1300 kilo og fortsatt ligger forbruket på UNDER literen på mila... blir bare mer og mer begeistret for coachen... kunne IKKE tenke meg å bytte til WBX.. den går nok bedre ja, men i bunn og grunn vinner dieselen både på driftssikkerhet og økonomi...
DESSUTEN drar jeg campingvogn med den til tider, vogna veier 1300 kilo og fortsatt ligger forbruket på UNDER literen på mila... blir bare mer og mer begeistret for coachen... kunne IKKE tenke meg å bytte til WBX.. den går nok bedre ja, men i bunn og grunn vinner dieselen både på driftssikkerhet og økonomi...
-19 Tesla model 3 LR
Jan..
Jan..
å jeg som prøver å overbevise meg selv om at wbx'n er mindre ukurant enn td'n.... du gjør det ikke enklererapidspeed wrote:jeg har coach 1.6 td. og hadde du ikke bodd så langt unna så skulle du fått prøvd og blitt overbevist... er kjempefornøyd... er klar over at forskjellen mellom c og coach er vesentlig... når du får i støydemping er det ikke noe å utsette på det... kjører ukentlig porsgrunn drammen og det er en deilig bil...
-
Rapidspeed
- -

He He du skulle bare visst... når jeg kjøpte bilen kunne ikke kjerringa fatte hva jeg skulle med en sånn bil OGSÅ diesel attpåtil... Men se hvem som kun skal kjøre coach nå.. og er kjempefornøyd med diesel... for oss blir nok diesel fremtida... denna bilen har fullstendig overbevist oss...
dessuten om noe skulle skje med motoren da... prøv å finne deg en WBX på huggeren... sjanseløst... er gåent det som står igjen... skal du ha diesel.. kan du velge blant flere modeller bl.a det vi har da caravelle/transporter golf2 og passat...
Dessuten hvor mange passater har ikke gått som drosje med denne motoren med både 600 700 og 800.000 på km telleren......
har kjørt drosje selv siden -98 så jeg har rattet noen av dem...
Var ihvertfall ikke i tvil når jeg lette etter coach...
og Bjørnar he he reg.reim må byttes innimellom for å hindre at de sliter... he he..
dessuten om noe skulle skje med motoren da... prøv å finne deg en WBX på huggeren... sjanseløst... er gåent det som står igjen... skal du ha diesel.. kan du velge blant flere modeller bl.a det vi har da caravelle/transporter golf2 og passat...
Dessuten hvor mange passater har ikke gått som drosje med denne motoren med både 600 700 og 800.000 på km telleren......
har kjørt drosje selv siden -98 så jeg har rattet noen av dem...
Var ihvertfall ikke i tvil når jeg lette etter coach...
og Bjørnar he he reg.reim må byttes innimellom for å hindre at de sliter... he he..
-19 Tesla model 3 LR
Jan..
Jan..
Greit, det er kanskje bare det teoretiske som har overbevist meg om at 1.6 er dassrapidspeed wrote:jeg har coach 1.6 td. og hadde du ikke bodd så langt unna så skulle du fått prøvd og blitt overbevist... er kjempefornøyd... er klar over at forskjellen mellom c og coach er vesentlig... når du får i støydemping er det ikke noe å utsette på det... kjører ukentlig porsgrunn drammen og det er en deilig bil...
Tja, skal oppov er til hytta omtrent hver helg i fremtida, så... ehm, kjører igjennom porsgrunn
1987 Westy Hightop
-
Rapidspeed
- -

-
Syncronaut
- -

Dette blir vel som å avgjøre "hvilken finger skal jeg skjære meg i".
Begge motorene har sine klare svakheter, men med godt stell er de begge brukbare. Personlig favoritt er 112i'en. Den forrige T3en min hadde vært en 1,6td og der satte jeg en 1,9 wbx forgasser rett inn. Ledningsnettet er ikke helt likt men "nært nok" Innmaten i releboksen er forskjellig. Men mener å huske at du kan bruke de ledningene som er der. Og så må du flytte batteriet frem under setet, med det ekstra ledningsopplegget det medfører. Har du en delebil med wbx er det plankekjøring, hvis ikke er det bare å være nøye med å få med alle delene du trenger. Forbruket er heller ikke avskrekkende, fra 0,9 på fin langkjøring til 1,5 om vinteren i byen er iallefall det min 112i med automat ligger på. Verd hver ei krone for å slippe kaklinga ifra et dieseldyr 
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
finn00
- -

- Car: Citroen Xantia Activa
- Phone: 95467375
Tror nok jeg sette pengene på en støydempet td. Kjører en coach td med dårlig eksospotte men jeg synes ikke den bråker for gærnt kontra wbx. Romler litt rundt 90 men da er det jo bare å dra opp i 100
Hvis du kjører noen km i året betaler du jo fort inn noen registerskift på verksted bare i sparte bensinutgifter
Er jo greit at wbx'n er rimelig på langkjøring men de fleste kjører vel i hoevdsak til og fra jobb og butikk så da blir regnestykket et ganske annet
Men men. Når alt kommer til alt er det smak og behag. Mvh Finn
Fransk liten tøs, leter etter buss...
-
finn00
- -

Hehe. Jobber med å finne penger til tdi
Fant en 2,5 V6 tdi i sverige.. Det hadde vært no' det
Men alt koster. Bilen står desverre ikke høyt nok på prioriteringslista til kona. Hus og gjeld maser hun om. Merkelige greier. Hehe... Flere som kjenner problemstillingen? Men med tid og plunder kommer det nok.
-
Rapidspeed
- -

-
narle
- -

- Car: 16"highroof syncro
- Phone: 4-8-2-7-2-2-3-2
Det er vel noen av oss som har det.Fungerer mye bedre enn 1,6td.sklepp wrote:men det som er rart er jo at ingen av dieselgutta har 1.9tdk..
91 Halvpanel Syncro 1,9tdi
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
Ja, den motoren er vel bedre enn 2.1, har kanskje mere dreiemoment?narle wrote:Det er vel noen av oss som har det.Fungerer mye bedre enn 1,6td.sklepp wrote:men det som er rart er jo at ingen av dieselgutta har 1.9tdk..
EDIT: Når man ser på egenvekta til bilen, så er nok kanskje heller ikke 1.6td så galt.
http://home.no.net/aod/forum/caravelle/ ... calDoc.pdf
1987 Westy Hightop
Ja, 1,9td er selvsagt en helt annen sak, I Passaten og i Golfen flytter det seg som bare det...... Men det var det med støyen da.
Går sikkert an å isolere bort det meste. Og så får du en masse liter bensin for det en 1,9tdk koster..... Ikke lett å velge. I mitt tilfelle var det automatgearet som gjorde utslaget. Berlinertaxier med diesel og automat er ikke akkurat daglig kost her i landet, selv om postverket hadde noen.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
-
finn00
- -

Hmm
Mener du å fortelle at T3'n faktisk kom med kombinasjonen disel OG automat? Har bare lest om en som hadde laget en 1,9 td med automat. Det var vel i USA hvis jeg husker rett. Noen som har peiling på dette? Har en drøm om td(i) og automat i coach'n