-Imårra skal jeg levere inn Kakemonsteret til bilskade for å få bedømt en lakkskade som fulgte med bilen.
I gjennomføringa fra motorrom til "friluft" der vinduspusserne er skrudd på et stag, har det på venstresia av bilen kommet rustbobler og sånt oppstår ikke av seg selv.
Greit nok, Kongsberg som bilen ble kjørt på da jeg kjøpte den og Oslo som den opprinnelig kom fra, og kom til, er salt-helv*te på vinterstid. Men det skal da være gjort noe med lakk og stål i disse høla for å motvirke saltangrep, fra fabrikken !?
Åkkesom finner jeg jo ut av det når "dommen" kommer. Jeg har i tillegg en avskalling av lakk på skyvedøras fremre endre hjørne, antatt steinsprang og en skade etter den plastreima som holder tanklokket - forrige eier(e) har hengt det låsbare tanklokket på den luka man åpner for å komme til når man skal fylle drivstoff
Og om de stedene ikke koster allverdens så har jeg jaggu etpar steder på panseret jeg gjerne skulle ha fått fiksa opp, også.
Tar av sykkelstativet slik at jeg kjører bilen "bare back" framover og jeg får vel da en 100% rett drivstoffmåling ved neste tankfylling, og framover. Skal bli moro å se om det er noe endring fra 0.76 som det ligger på nå som sykkelstativet er på bakluka og jeg ikke ligger i 100 på motorveiene
Har også fått haiet til meg en deal med coding av cruise control (omsider) så en vakker dag får jeg bytte hendler på venstresia av rattet også.
Det store spørsmålet der er om jeg skal modifisere CC'n til å ha minnefunksjon med én gang, eller om jeg skal avvente det og kjøre med original funksjon på CC først en tid.
Ett faktum er uomtvistelig, og det er at jeg må ha nye sommerdekk til våren. Så kommer frågandet om jeg da skal ha opprinnelige 15" eller om jeg skal øke på til 17" og prøve noe nytt
Til våren har jeg jo både 50mm senk og RSL-spoiler å montere på bilen.
Spoileren skal jeg bore opp fire høl til parkeringssensorer, og koble opp ifm ryggekameraet jeg har - må bytte sladrespeilet da for skjermen som fulgte med ryggekameraet er integrert i speilet

Kan til og med se DVD på den enorme 4.3" skjermen i speilet
Sambandsmiddel har man også skaffet, for å avlaste GSM der GSM ikke har stor dekning - og fordi vi skal til Island om et og et halvt'ish år på ferie. Har "glassantenne" som jeg så for meg bruke mens vi ratter rundt de gode veiene der oppe, og en jordplanantenne som jeg ser for meg bruke ved stans/rast som gir bedre rekkevidde.
MFD ligger også klart til den dagen jeg får tak i litt pææng og kan montere cd-veksleren under passasjersetet, og koble til ryggekameraet til den & sladrespeilet.
Men disse tingene blir ikke gjort før "ENO" - ikke idag