skyvevindu venstre side

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
OddN
-
-

skyvevindu venstre side

Post by OddN »

Mener å ha lest en plass her at skyvevinduet på høyre side på en tidlig T3 er like langt som vinduet på venstre side på en nyere. Vel vel, jeg har i allefall funnet et tidlig høyrevindu og målebandet sier at lengde og høyde er likt. Har plukket det i biter og sånn som jeg kan se er alle delene mulig å snu, bortsett fra den nedre listen med låsehakkene. Skal prøve å speilvende alt og se om det går å få sammen igjen. Noen som har gjort dette før?? Vil ha skyvevinduer rundt om :)
bjornas
-
-

Skyvevindu

Post by bjornas »

Vet ikke svaret på spørsmålet ditt - men jeg har ett til deg: Er det vanskelig å skifte ut sidevinduer med et skyvevindu?
Hilsen Bjørn O. Aspelund
OddN
-
-

Post by OddN »

Vanskelig- nei, men litt teknikk. Det er fort gjort å knuse vinduet når du tar det ut, hvis du ikke er forsiktig. Et par flate skrutrekkere som ikke er for spisse, som du lirker under pakninga, jeg bruker å begynne i et hjørne, så er det bare å ta et stykke av gangen å lirke pakninga ut. Hvis du ikke skal ha gummipakninga tar du bare en tapetkniv istedetfor. Men når du har teknikken er det like raskt med skrutrekkerne. Å sette inn går lettest med et tau eller en ledning i pakninga og godt med zalo. (noen anbefaler silikonspray, jeg vet ikke?) Teknikk det og. Enkelt når du har gjort det noen ganger. Men vær obs på at det fins flere størrelser på sidevinduene, vet ikke når de forandret på det...anyone?
Andrew
-
-

Post by Andrew »

Bare vær obs på at et skyvevindu fra en venstre sidedør er kortere enn et fast sidevindu.....
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Og det er fantastisk hva de glassa tålere! Har sparke ut mange slike ruter uten problem! Uansett, det lønner seg å ta det når det er godt og varmt, gjerne i sola, for da blir pakningen så myk & fin! :D
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
oyvinla
-
-

Post by oyvinla »

jeg vet at på min 80 mod. var venstre skyvevindu like stort som skyvevindu på skyvedøra. har nå montert venstre skyvevindu fra denne på en 90 mod syncro. utifra dette vil det jo si at 80 mod. skyvedørsvindu passer på venstre side på alle.
OddN
-
-

Post by OddN »

Flott, det er akkurat det jeg skal prøve på. Har plukket vinduet i biter for å prøve å få åpningen foran på venstresiden også. Har også et skyvevindu for bakerste vindu venstreside som jeg skal montere. dette har og åpningen foran, men jeg har sett masse bilder hvor dette vinduet hadde åpning bakerst?? Tror jeg hopper over skyvevindu på høyre bakerst, har lest om etpar gilljotinepisoder med skyvedøra. Ungene stikker hodet ut av vinduet samtidig som noen åpner døra......huff!
oyvinla
-
-

Post by oyvinla »

aaargh!!! sykt bilde i hodet! så det finns skyvevinduer på de bakerste også? jeg har istede klistret svart folie på innsiden og skrudd fast plate. blir som en panel inni. ganske kjekt når bilen skal brukes til mye turer som vil medføre soving i bilen.
OddN
-
-

Post by OddN »

Jepp, greit med lufting når vi skal overnatte tre stykker i bilen :) Det bakerste var riktignok klart glass så jeg kjøpte noe grønn solfilm, men den ble jo mye mørkere enn de orginale grønne vinduene, så jeg vet ikke helt hva jeg gjør.... Privatlivet er sikret ved hjelp av gardiner. Fikk prøvekjørt sovesofaen på Ekeberg og Øvrevoll for noen uker siden, Fungerte perfekt! Nå mangler det bare skyvevindu i bakluka, hehe. Hadde det på en Toyota Pickup for mange år siden...... Nei forresten, det blir i meste laget :D
amubus
-
-

Post by amubus »

tror at skyvevinduet i skyvedøra ble mindre enn i venstresiden i 84 eller 85, så på en 88mod passer dem ikke om hverandre. Det er heller ikke mulig å bygge dem om fra høyre til venstre uten å kjøpe den skinnen som låser vinduet. De er speilvendt.
Roy alias Amubus
-01 t4 vw PROFILE // BUS, ex ambulanse - Multivan Wannabe
-86 t3 Caravelle
-70 t2 Rico camper
-64 t1 Militærambulanse
Member of RESCUELINERS
Member of Vw Militaria Norway
Image
OddN
-
-

Post by OddN »

Har funnet ut det samme. Har et før 84 vindu så det skal passe. Men mener du at den skinna er mulig å kjøpe løs hos vw? Jeg hadde egentlig tenkt å sette saga i den jeg har...
Resten av delene er montert speilvendt nå så det ser bra ut :)
amubus
-
-

Post by amubus »

eg kjøpte den ny hos vw, men det er endel år siden.
Roy alias Amubus
-01 t4 vw PROFILE // BUS, ex ambulanse - Multivan Wannabe
-86 t3 Caravelle
-70 t2 Rico camper
-64 t1 Militærambulanse
Member of RESCUELINERS
Member of Vw Militaria Norway
Image
Post Reply