http://translate.google.com/translate?j ... 45f5565b20
Jeg har fått tilbud fra AutoEx i Trondheim, og det syntes jeg var dyrt:
Priser:
Med tidsur: 8900-,
Med R+ fjernkontroll: 12900,-

Her finner du moneringsannvisninger og koblingskjemaer for de fleste Eberspächer og Webasto varmere.Bussman wrote:Hei! Er det noen som har monteringsannvisning/koblingsskjema for denne typen oppgraderingskit?
Bussman.

husker du hvor dette var og når ??esol wrote:Betalte 8200 med r+.
Det var hos originalt eber verksted.

Yepp, du kan ha koblet feil retning når du klippet sort/gul kabel inn på viftebryter. Meiner den sorte fra "eber" skulle inn på gul/sort kabel fra sikring og sort med violett skal inn på sort/gul kabel inn på vifta. Her kan du koble deg inn på rett bak viftebryter.Bjørn1 wrote:monterte dette igår. varmeren gikk på morran idag, og motoren var varm:) Men kupevifta gikk ikke? viftebryter stod på 1. kupevifta virker som normalt når jeg kjører. noen forslag?

Den nærmest kneet er av/på for varmeapparat bak hos meg.Rudeboy wrote:Hvor mange knapper har du under rattene på dashbordet, da ?
På Multien min har jeg tre - den nærmest kneet mitt er for å de-/"aktivisere" Eber'n, den i midten for å slå på A/C og den til høyre for å de-/aktivisere "inneluft" i bilen.
Noen har kun én avlang knapp for innelufta, andre hhv A/C- og inneluftknapp og noen (som meg) da tre brytere på samma rekka.
Ta bilde av dashen så ser vi jaffal hva du har

Hos meg, og sikkert hos Rudeboy også, er den til å aktivere bakre varmeapparat.Vissvass wrote:Den nærmest kneet er av/på for varmeapparat bak hos meg.

Her er de 3 knappene som jeg har. Den til venstre slår man av og på varemapperate bak med. Den i midten er Aircondition og den siste er resirkulering av luft.Rudeboy wrote:Elendig formulering - når Eberspächeren min går, må jeg trykke på knapp ved kne for å få effekt av Ebern i bilen - står vifta påslått bak, vil den da først starte og gå etter at knappen ved kneet er påslått.
Samme kne-knapp vil da aktivisere varme under dashbordet om dashbordets bryter for vifta framme står påslått![]()
Bedre nå ?

Har de brukt den knappen for å sett på varmeapparatet bak til Eberen din Yngve ?Rudeboy wrote:Det er avbilda av Vissvass, det ved mitt høyre kne