Golf 2 MFA i Coach

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
OddN
-
-

Golf 2 MFA i Coach

Post by OddN »

Fikk en ide herom dagen da jeg gikk forbi en Golf 2 på høgginga. Den hadde MFA og den så ut som den kunne passe istedet for klokka i en Caravelle. Hmm, orginal utetempmåler og oljetempmåler hadde vært kjekt. kilometer og gjennomsnittsfart burde også la seg gjøre med en impulsdobler (Må vel hente frem noen gamle elektronikk kunnskaper her :) ) Men forbruksmåleren er jeg mere usikker på. Den har et viserinstrument som viser momentanforbruk og MFAen skal vise snittforbruk. Etter hva jeg kunne finne ut får instrumentet vacuum ifra motoren og to signaler, et muligens til en gearindikator? og et til en magnetventil som må ha strøm for at instrumentet skal virke? Noen som har gjort noe sånt før, eventuelt som har koblingsskjema til dette ?? Det kom ifra en -85 Golf 2 GTI 1,8 112 hester. Jeg burde vel egentlig være fornøyd med å få tempmålerene til å virke, men forbruksmåler hadde jo vært artig :D
OddN
-
-

Post by OddN »

Har nå fått koblingsskjema, ser ut til at det blir vanskelig å få noe fornuftig ut av forbruksmåleren, da denne også skal ha info om hvilket gear som brukes. :) (Har automat) Men de andre funksjonene ser greie ut. Er det noen som vet om en enkel plass på wxbx'en å plassere en oljetempføler? Kan selvfølgelig gjenge opp i tappepluggen, men hadde håpet at det var noen annen plass? Kanskje jeg heller skulle sette den i automatolja?? Kan være greit å vite hvor varm den og er. Kommer uansett tilbake til hvordan dette går.
oyvinla
-
-

Post by oyvinla »

kan du ikke sette ett T-stykke der hvor oljetrykkmåleren står, slik at du kan ha oljetrykk og temp på samme hullet? trur du får slike T-koblinger på bla. biltema
OddN
-
-

Post by OddN »

Joo, har tenkt på det, men er usikker på hvor rett målinga blir hvis følern kommer på "utsiden" av motoren. Det er jo ikke akkurat sirkulasjon i en slik "T" og så kommer fartsvinden.... På golfen stod den i oljekjøleradapteret mellom blokk og filter.
112wboxer
-
-
Car: Blå 97 2.5tdi gul 2.5tdi høyttak(tidl mesta)

Post by 112wboxer »

holder på å sjekke litt, lurer på om det går an å bruke oljekjøleradapter
til gamle type4 motoren, fra hotshop, trøgstad, dette er en adapter mellom filter og blokk for ekstern oljekjøler og istedenfor oljekjøler
bruker man bare en kort slange, på denne setter man så oljetempføler
gjorde dette på en trimmet type4 uten kjøler, bare med slange og temp,
og hadde da skikkelig gjennomstrømning av olje, dette virker men spørs
om dette passer på wboxeren
Syncronaut
-
-

Post by Syncronaut »

Kanskje du finner noe av verdi her:
http://www.t3-infos.de/t3-infos_a.html#mfa
Gorm
Post Reply