Heisann!
Har en Caravelle C camper 1.6 TDi 1986 model med permanent høyt tak som stadig slår seg vrang. (motoren er orginal men ble bytta på 90 tallet av tidligere eier grunnet produksjonsfeil)
Dieselpumpa (mest sannsynlig) røyk i dag i Drammen på vei hjem til Oslo. Grunnen til at jeg tror det er pumpa er at bilen har mistet kraft og død først ved 10-20 liter resterende i tanken, så ved halv tank og nå ved full tank. Jeg fikk dytta den inn på en besnsinstasjon hvor en mekaniker så på det og vi testa det meste.
Filtret er fult men det kommer kun små drypp inn til motor og er mye luft i slangene.
Tenker kjøpe en ny pumpe men da dette er min første kasse tenkte jeg jeg skulle spørre litt:)
1. fant div deler i hedemark på finndel.no (pris ca 2500 kr for brukt pumpe). Hvordan vet jeg om pumpa passer eller ikke? Hva bør jeg spørre om? Er jo en omfattende operasjon å bytte pumpe så hvordan sjekker jeg om den "nye" virker før jeg setter den i?
Noen anbefalinger til hvor jeg eventuelt bør dra for å bytte? (billig prioriteres sterkt) har verken verktøy eller vilje til å prøve å gjøre jobben selv utendørs i drammen et sted nå...
Hjelp?
Defekt dieselpumpe 86 caravelle C 1.6 tdi camper
-
narle
- -

- Car: 16"highroof syncro
- Phone: 4-8-2-7-2-2-3-2
Re: Defekt dieselpumpe 86 caravelle C 1.6 tdi camper
Pumpe skal du få mye billigere av meg.Den vil garantert passe og jeg vet at den fungerer som den skal.Jeg kan bytte pumpe,men du er så langt unna at det blir vel ikke noe av.Synes det er rart at pumpa bare kutter ut sånn.
91 Halvpanel Syncro 1,9tdi
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
Er det mye luft i slangene til pumpa er det mer sannsynlig at du har en lekkasje hvor lufta slipper inn. Dette gjør at motoren fort dør..
Oddbjørn Hølland
-VW Caravelle Coach 1,9TDI -90
-VW Doka Syncro 112i -89
-VW Caravelle Coach 1,9TDI -90
-VW Doka Syncro 112i -89
-
VantheMan
- Car: Caravelle C 1986 1,9D
- Phone: 95901437
Takk for hurtig svar! 
Ja håper jo fortsatt på det beste, vil jo ikke bytte pumpe om jeg ikke må... Skal taue den til et verksted i Hokksund i morra så kan de ta en litt mer grundig sjekk en jeg får gjort med min begrensa kunnskap ute i kulda i Drammen.
Høres bra ut med billigere pumpe som fungerer og passer narle, skal ta kontakt om gutta på verkstedet kommer fram til at jeg må bytte:)
Ja håper jo fortsatt på det beste, vil jo ikke bytte pumpe om jeg ikke må... Skal taue den til et verksted i Hokksund i morra så kan de ta en litt mer grundig sjekk en jeg får gjort med min begrensa kunnskap ute i kulda i Drammen.
Høres bra ut med billigere pumpe som fungerer og passer narle, skal ta kontakt om gutta på verkstedet kommer fram til at jeg må bytte:)
Hadde lignede oppførsel på en av mine. Der var det sprekk i den hvite plastventilen som sitter på oljefilteret. (returventil?)
Noen liker Man U - jeg liker T3
89 Syncro 112. Ikke så veldig kjip C, men står å venter på en ny vår
Trodde jeg var ferdig med T4 for en stund nå - men jaggu kjøpe jeg ikke en T4 Multi.
83 Golf MK1 Rabbit GTI - ufrivillig senka moro
89 Syncro 112. Ikke så veldig kjip C, men står å venter på en ny vår
Trodde jeg var ferdig med T4 for en stund nå - men jaggu kjøpe jeg ikke en T4 Multi.
83 Golf MK1 Rabbit GTI - ufrivillig senka moro
-
Bugman
- -

- Car: DJ, JX 2wd og Syncro
- Phone: 911 to-seks 8-ni-5
Og hvordan er tilstanden på selve filteret? Kan jo være at dette er tett osv.Avo wrote:Hadde lignede oppførsel på en av mine. Der var det sprekk i den hvite plastventilen som sitter på oljefilteret. (returventil?)
Den plastdingsen kan nok letes opp på huggerier, men tror nok VAG/Møller har nye og fine eksemplarer.
Roar Nyrud
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
dieselfilteret sikkert..Avo wrote:Hadde lignede oppførsel på en av mine. Der var det sprekk i den hvite plastventilen som sitter på oljefilteret. (returventil?)
men han har -86mod og originalt har ikke den den ventilen.der går returen direkte tilbake til tanken..
dette problemet har jeg hatt.. og vil si jeg har løsningen til deg med 95% sikkerhet..
om du vil ha den..
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1