Fin bil egentlig..

Håper å returnere den, men selgeren viser lite lyst til å gi meg pengene tilbake.. Bilen måtte på henger siden den ikkje har strøm, og det er ein eller annen overledning som trekker all strømmen ut av den.Rudeboy wrote:Så du returnerer varen ?
Fin trekkvogn, forresten - ikke sånn fisle-Prado men ånkli LC (skulle hatt meg en sånn en som bil nummer to, om jeg fikk det som jeg ville)
Kort spm om finn-temaet på forrige side, driver selgeren med salg av flere biler med samme framgangsmåte mtp kvaliteten han leverer ??

Legg til H foran og etter Eris så får du navnet hans.... Så kan du jo lure på om han er "norsk"..Indian wrote:Eris med hemmelig nummer.All grunn til å ikke kjøpe bil fra mannen. Er han etnisk norsk eller norsk statsborger?
ein pris på bil er noe kjøper og selger blir enige om og varierer på mange faktorer! prøvekjørte du ikke bilen før kjøp? gikk du ikke gjennom bilen med lupe før du kjøpte den? var du ikke fornøyd da du kjørte hjem med bilen?bhn wrote:Nokon som har ein formeining om riktig pris på caravelle 98 modell, syncro 102 hk, 9 seter, 400000km, ny lakk til taket(uten kvittering), ser ok ut utenpå, men ganske slitt og skitten innvendig? Eu ok forrige mnd. ??
Eg tenker 70000, men veit ikkje ka folk synes?

Så det blir Herish og norsk statsborger.....det er mange av dem i finn.no som selger biler. Jeg har sett på noen Golfer i Østfold og de fleste av dem er sosial klienter med inntekt på si....bhn wrote:Legg til H foran og etter Eris så får du navnet hans.... Så kan du jo lure på om han er "norsk"..Indian wrote:Eris med hemmelig nummer.All grunn til å ikke kjøpe bil fra mannen. Er han etnisk norsk eller norsk statsborger?
Støtter dessverre oppunder inntrykket mitt av hans landsmenn..
Hadde ein uggen følelse for både mannen og bilen, synd at eg ikkje hørte på magefølelsen og vettet.... Ser på meg som ganske bilkyndig, og har eid, skrudd og solgt mange biler så her burde eg virkelig visst bedre.
hunter wrote:ein pris på bil er noe kjøper og selger blir enige om og varierer på mange faktorer! prøvekjørte du ikke bilen før kjøp? gikk du ikke gjennom bilen med lupe før du kjøpte den? var du ikke fornøyd da du kjørte hjem med bilen?bhn wrote:Nokon som har ein formeining om riktig pris på caravelle 98 modell, syncro 102 hk, 9 seter, 400000km, ny lakk til taket(uten kvittering), ser ok ut utenpå, men ganske slitt og skitten innvendig? Eu ok forrige mnd. ??
priser på slike biler ligger mellom 100 og 150 tusen. jeg kan forstå skuffelse av å oppdage avvik i etterkant, men mener dette er noe som kan skje med alle og kjøper har også en stor plikt å undersøke bilen før kjøp.
hvordan vet du at forrige eier og eier før det snakker mer sant om pris og km-stand? kan ikke forstå at du kan få hevet kjøpet med det først, men den kortslutningen kan du kanskje krangle igjennom feilretting og reprasjon på... og en grei forklaring på km-standen bør du få... men trolig lite sannsynlig at du vil få hevet kjøpet av den grunn... kan hende du får noen kroner i avslag om du er sta...
få bilen fikset med den elektrofeilen og prøv å glede deg over en flott bil!
bhn wrote:Nokon som har ein formeining om riktig pris på caravelle 98 modell, syncro 102 hk, 9 seter, 400000km, ny lakk til taket(uten kvittering), ser ok ut utenpå, men ganske slitt og skitten innvendig? Eu ok forrige mnd. ??

Hei.kheleneh wrote:Så kom vi tilfeldigvis over dette innlegget da,dagen etter å ha handlet vår caravelle med det som uten tvil er den samme selgeren![]()
Gikk på biltilsynet forberedt på det verste,men alt så heldigvis ut til å være i orden fra deres side. Fikk da navnet på den forrige eier og har nå snakket med ham.
Traff blink ja: Da han solgte bilen for ca. 2 måneder siden hadde den gått 397 000km., når vi kjøpte den nå var den gått 311 000!!!
Nå har vi heldigvis ikke gjort den største investeringen da,så har kommet fram til at vi antageligvis ikke har gjort det dårligste kjøpet likevel. Har heller ikke lyst til å ha noe mer med denne selgeren å gjøre,men syns så absolutt han burde blitt stoppet. Ser ut til at han iallefall har to caraveller liggende på Finn nå også.

Er vel bare å ta en telefon til NAV... Med dokumentasjon fra diverse anmeldelser burde saken være ganske grei skuring...Indian wrote:"prisen kan diskutere. " Fra Erish til Rebin.... NAV sover når sosialklienter har bra betalt bi jobb og hever sosialtrygden, får betalt husleie og strøm.....tannlege osv