Har visst blitt svindla gitt...

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
bhn
Car: T4 2.5 TDI Syncro

Re: Har visst blitt svindla gitt...

Post by bhn »

Caravellen på plass på henger, så får vi sjå kva som skjer..

Image

Fin bil egentlig..
Image
- Caravelle Syncro 2.5 TDI 102hk
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Så du returnerer varen ?

Fin trekkvogn, forresten - ikke sånn fisle-Prado men ånkli LC (skulle hatt meg en sånn en som bil nummer to, om jeg fikk det som jeg ville)

Kort spm om finn-temaet på forrige side, driver selgeren med salg av flere biler med samme framgangsmåte mtp kvaliteten han leverer ??

EIT - Lexus er bare en bedre utstyrt Yota :wink:
Last edited by Rudeboy on 18 Nov 2010, 08:34, edited 1 time in total.
bhn

Post by bhn »

Rudeboy wrote:Så du returnerer varen ?

Fin trekkvogn, forresten - ikke sånn fisle-Prado men ånkli LC (skulle hatt meg en sånn en som bil nummer to, om jeg fikk det som jeg ville)

Kort spm om finn-temaet på forrige side, driver selgeren med salg av flere biler med samme framgangsmåte mtp kvaliteten han leverer ??
Håper å returnere den, men selgeren viser lite lyst til å gi meg pengene tilbake.. Bilen måtte på henger siden den ikkje har strøm, og det er ein eller annen overledning som trekker all strømmen ut av den.

Selger har iallefall ein annen bil på finn, men i følge biltilsynet hadde han et utal (MANGE) biler han hadde kjøpt / solgt. I tillegg hadde han mange dommer, bøter osv for det meste. Kordan kvaliteten er på disse skal eg ikkje sei noko om.

Angående trekkvogn, så er det ingen LC... Er Lexus LX 470 V8.. :D som dessverre ikkje er min...
Eirik400
-
-

Post by Eirik400 »

Lexus er jo luksusutgaven av Toyota..
Er det han mener med "flott LC"..

Håper det ordner seg for deg !
Eirik
2000 Transporter 2.5 TDI 88hk
Indian
-
-
Car: Multivan 2002 2,5 TDI
Phone: 46426546

Post by Indian »

Eris med hemmelig nummer. :lol: All grunn til å ikke kjøpe bil fra mannen. Er han etnisk norsk eller norsk statsborger?
bhn

Post by bhn »

Indian wrote:Eris med hemmelig nummer. :lol: All grunn til å ikke kjøpe bil fra mannen. Er han etnisk norsk eller norsk statsborger?
Legg til H foran og etter Eris så får du navnet hans.... Så kan du jo lure på om han er "norsk"..
Støtter dessverre oppunder inntrykket mitt av hans landsmenn..

Hadde ein uggen følelse for både mannen og bilen, synd at eg ikkje hørte på magefølelsen og vettet.... Ser på meg som ganske bilkyndig, og har eid, skrudd og solgt mange biler så her burde eg virkelig visst bedre.
hunter
-
-

Post by hunter »

bhn wrote:Nokon som har ein formeining om riktig pris på caravelle 98 modell, syncro 102 hk, 9 seter, 400000km, ny lakk til taket(uten kvittering), ser ok ut utenpå, men ganske slitt og skitten innvendig? Eu ok forrige mnd. ??
Eg tenker 70000, men veit ikkje ka folk synes?
ein pris på bil er noe kjøper og selger blir enige om og varierer på mange faktorer! prøvekjørte du ikke bilen før kjøp? gikk du ikke gjennom bilen med lupe før du kjøpte den? var du ikke fornøyd da du kjørte hjem med bilen?

priser på slike biler ligger mellom 100 og 150 tusen. jeg kan forstå skuffelse av å oppdage avvik i etterkant, men mener dette er noe som kan skje med alle og kjøper har også en stor plikt å undersøke bilen før kjøp.

hvordan vet du at forrige eier og eier før det snakker mer sant om pris og km-stand? kan ikke forstå at du kan få hevet kjøpet med det først, men den kortslutningen kan du kanskje krangle igjennom feilretting og reprasjon på... og en grei forklaring på km-standen bør du få... men trolig lite sannsynlig at du vil få hevet kjøpet av den grunn... kan hende du får noen kroner i avslag om du er sta...

få bilen fikset med den elektrofeilen og prøv å glede deg over en flott bil!
Indian
-
-

Post by Indian »

bhn wrote:
Indian wrote:Eris med hemmelig nummer. :lol: All grunn til å ikke kjøpe bil fra mannen. Er han etnisk norsk eller norsk statsborger?
Legg til H foran og etter Eris så får du navnet hans.... Så kan du jo lure på om han er "norsk"..
Støtter dessverre oppunder inntrykket mitt av hans landsmenn..

Hadde ein uggen følelse for både mannen og bilen, synd at eg ikkje hørte på magefølelsen og vettet.... Ser på meg som ganske bilkyndig, og har eid, skrudd og solgt mange biler så her burde eg virkelig visst bedre.
Så det blir Herish og norsk statsborger.....det er mange av dem i finn.no som selger biler. Jeg har sett på noen Golfer i Østfold og de fleste av dem er sosial klienter med inntekt på si....
Jeg så på en Golf i Askim, full av flekker fra sprayboks og mannen ga seg ikke og påsto at han dekket over noen riper med sprayboks. Riper på alle fire hjulbuer og rundt frontruta kjøpte jeg ikke.
Så snakket han om felgene, om jeg visste at de kostet 2000 kroner.:)
ivers1
-
-
Car: T5.1 TDi 4Motion

Post by ivers1 »

hunter wrote:
bhn wrote:Nokon som har ein formeining om riktig pris på caravelle 98 modell, syncro 102 hk, 9 seter, 400000km, ny lakk til taket(uten kvittering), ser ok ut utenpå, men ganske slitt og skitten innvendig? Eu ok forrige mnd. ??
ein pris på bil er noe kjøper og selger blir enige om og varierer på mange faktorer! prøvekjørte du ikke bilen før kjøp? gikk du ikke gjennom bilen med lupe før du kjøpte den? var du ikke fornøyd da du kjørte hjem med bilen?

priser på slike biler ligger mellom 100 og 150 tusen. jeg kan forstå skuffelse av å oppdage avvik i etterkant, men mener dette er noe som kan skje med alle og kjøper har også en stor plikt å undersøke bilen før kjøp.

hvordan vet du at forrige eier og eier før det snakker mer sant om pris og km-stand? kan ikke forstå at du kan få hevet kjøpet med det først, men den kortslutningen kan du kanskje krangle igjennom feilretting og reprasjon på... og en grei forklaring på km-standen bør du få... men trolig lite sannsynlig at du vil få hevet kjøpet av den grunn... kan hende du får noen kroner i avslag om du er sta...

få bilen fikset med den elektrofeilen og prøv å glede deg over en flott bil!

Jeg syns ikke vi skal gjøre at aksepten for sånne kjeltringer øker..
Hvis man kan bevise at km standen er skrudd ned 120k bør man kreve ett vesentlig avslag i pris og selvfølgelig få de andre feilene utbedret også.
Selger har også ett ansvar ved salg om at opplysningene er korrekte og hvis han bevisst har tuklet med km standen så er det svindel.
Nå er det vel stort sett tilstanden på disse bilene som avgjør prisen, men da er det jo bare enda mer idiotisk å sjanse på å tukle med km stand. Det er vel blitt gjort for å lettere finne kjøper..
Hvis man skal bruke bilselgerenes regnemåte vil vel 120k km utgjøre 60k kr..
Min mening er at hvis man prøver seg på svindel bør straffen svi..
98 Transporter 2.5 TDi
x96 Caravelle VR6 kort
x96 Caravelle VR6 lang
Even
-
-
Phone: 95011694

Post by Even »

Min bil var gått 380' da jeg kjøpte den,med siste service tatt på møller på 360 (eller noe deromkring.) Alle servicer tatt hos møller Oslo siden bilen var ny.

10 seter,eber,cruisekontroll,armlen forran.Den betalte jeg 70 eller 75 tusen for.Så 70 tusen KUN visst den er med servicehefte.Dieselpumpe er skiftet i mitt eie,og mellomaksel,tannreim,vannpumpe og reimhjulet på veiven.Ellers kun normal service.Knakende god bil dette med nå 478' på telleren.Ikke vær redd for høy km,så lenge servicer er tatt!!
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.

For tiden uten VW buss, men....
kheleneh
Car: T4

Post by kheleneh »

Så kom vi tilfeldigvis over dette innlegget da,dagen etter å ha handlet vår caravelle med det som uten tvil er den samme selgeren :(
Gikk på biltilsynet forberedt på det verste,men alt så heldigvis ut til å være i orden fra deres side. Fikk da navnet på den forrige eier og har nå snakket med ham.
Traff blink ja: Da han solgte bilen for ca. 2 måneder siden hadde den gått 397 000km., når vi kjøpte den nå var den gått 311 000!!!
Nå har vi heldigvis ikke gjort den største investeringen da,så har kommet fram til at vi antageligvis ikke har gjort det dårligste kjøpet likevel. Har heller ikke lyst til å ha noe mer med denne selgeren å gjøre,men syns så absolutt han burde blitt stoppet. Ser ut til at han iallefall har to caraveller liggende på Finn nå også.
ivers1
-
-
Car: T5.1 TDi 4Motion

Post by ivers1 »

Jeg skjønner ikke hvorfor han tar risikoen på å skru ned km standen på disse bilene, ihvertfall ikke så lite..
Prisene på disse bilene ser ut til å være mer styrt av tilstand enn kjørelengde.

Jeg foreslår at begge leverer anmeldelser på han.. selv om en anmeldelse sikkert ikke blir etterforsket så kan det jo hende at gjentatte anmeldelser vil føre til ett visst ubehag ihvertfall.
98 Transporter 2.5 TDi
x96 Caravelle VR6 kort
x96 Caravelle VR6 lang
112wboxer
-
-
Car: Blå 97 2.5tdi gul 2.5tdi høyttak(tidl mesta)

Post by 112wboxer »

Er det rimelig lett å manipulere kmstand på disse bilene og andre biler?
best å være på vakt når man kjøper..
Andreas89
-
-
Car: 2003 2,5 TDI 102 hk Transporter
Phone: 99428142

Post by Andreas89 »

Nok en gang en fordel å kjøpe en bil som har fulgt alle servicer på merkeverksted. Kontakt nærmeste merkeforhandler å sjekk historikken. Så kan man sjekke om at oppgitt km-stand er stemmer overens, med historikken på bilen, f. eks. siste service. Du kan ikke være 100% sikker, men bedre enn å ikke ha peiling på om bilen har gått 150 000, 250 000 eller 400 000 km...
Andreas

2008 3,0 TDI 163 hk Isuzu D-max 4x4 "bruksbilen"
1986 2,4 TD Toyota Hilux 4x4 på 35" "Lekebilen
X 2003 2,5 TDI 102 hk Transporter Lang
X 2006 1,9 TDI 105 hk Caddy (solgt og ikke savnet...)
bhn

Post by bhn »

kheleneh wrote:Så kom vi tilfeldigvis over dette innlegget da,dagen etter å ha handlet vår caravelle med det som uten tvil er den samme selgeren :(
Gikk på biltilsynet forberedt på det verste,men alt så heldigvis ut til å være i orden fra deres side. Fikk da navnet på den forrige eier og har nå snakket med ham.
Traff blink ja: Da han solgte bilen for ca. 2 måneder siden hadde den gått 397 000km., når vi kjøpte den nå var den gått 311 000!!!
Nå har vi heldigvis ikke gjort den største investeringen da,så har kommet fram til at vi antageligvis ikke har gjort det dårligste kjøpet likevel. Har heller ikke lyst til å ha noe mer med denne selgeren å gjøre,men syns så absolutt han burde blitt stoppet. Ser ut til at han iallefall har to caraveller liggende på Finn nå også.
Hei.
Har vært i kontakt med Politiet om denne saken, og det ser ut som om vi bare er enda en i rekka. Han hadde MASSE saker på seg, så er nok berre å anmelde han. Bør forøvrig sjekke bilen din grundig, da han holder det meste skjult. Min hadde feil med Sentrallås, defekt eber, manglende service, nylakk og diverse reparasjoner uten kvittering osv

Ut i fra samtaler med forrige eier opererer han ved at dei oppsøker eiere og kjøper bilene kontant. Lakker og fikser div, uten kvittering, justere ned km stand og selger dyrt. Bilene blir også kjørt uten omreg. Når eg tok kontakt med selger var han plutselig på reise og ikkje tilbake før om 4 uker. Tydeligvis ikkje rett siden han solgte bil til deg...
Indian
-
-

Post by Indian »

Ser ut som om den grønne caravellen er solgt. Mannen hadde 0 i inntekt i fjor.....
bhn

Post by bhn »

Ser ut som helten har ny bil til salgs:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=25344979

Mannen har visst bytta nummer og navn i annonse, men i følge biltilsynet er det vår "venn" Herish som er ute igjen!!!!
Indian
-
-

Post by Indian »

"prisen kan diskutere. " Fra Erish til Rebin.... NAV sover når sosialklienter har bra betalt bi jobb og hever sosialtrygden, får betalt husleie og strøm.....tannlege osv
bhn

Post by bhn »

Skal ikkje lønne seg å jobba vettu..

Holder på å prøve å få tak i tidligere eier på bilen han selger no, for å høre kva km stand var når han solgte den. Kanskje politiet tar saken meir seiøst dersom eg har 3 biler som eg er sikker på at han har jukset med.
Indian
-
-

Post by Indian »

KF 64748 eies av han Erish.
tlauri
-
-
Car: T4 TDI 2001 lang (solgt) Sharan TDI 4motion 2002

Post by tlauri »

Send klage til finn.no hvis denne bilen også er jukset med
Tom
Bodø City
Image
Indian
-
-

Post by Indian »

Jeg har sjekket noen annonser i Finn og finner mange som bruker kun et navn. Som oftest er det hemmelig nummer.
Jeg sjekket ut bilene til Malin og Lena men telefon nummeret gikk til en Ahmed Siad.....
magn(e)um
-
-

Post by magn(e)um »

Indian wrote:"prisen kan diskutere. " Fra Erish til Rebin.... NAV sover når sosialklienter har bra betalt bi jobb og hever sosialtrygden, får betalt husleie og strøm.....tannlege osv
Er vel bare å ta en telefon til NAV... Med dokumentasjon fra diverse anmeldelser burde saken være ganske grei skuring...

Om noen tjener på å gjøre det er en annen sak.
magne

dagens: Ulv i fårikål.
Indian
-
-

Post by Indian »

NAV har jo tilgang på politiets database. :lol:
runet
Car: T4 Allstar
Phone: 99715195

Post by runet »

Det er fullt av kjeltringer, og kjøp og salg av bruktbil er snart norges største hobby.
Jeg solgte min 92 Alfa 33 qv for 35000kr og med km 142000 i august.
Den står til salgs nå på mobile.de med 42000km og masse løgn i annonsen. Som at den alltid har stått i garasje. Jeg fant den i skogen og kosta på den ca 70000 siden jeg er en tullebukk og entusiast. Prisen er nå 12000€ og selger er min kjøper. Frekt som faan.
Han bruker til og med mine bilder. Han må gjerne prøve på 12000€, men ikke på basis av løgn.
Stakkars jævel som kommer lang vei til Norge, eller får den sendt med posten.....
Har fått en kar til å spørre på bilen, men ikke fått svar enda. Om han gir feil opplysninger der også, blir det anmeldelse. Å anmelde nå blir bare unnskyldt med skrivefeil...
Jeg oppfordrer absolutt til nulltoleranse på sånne idioter.
Locked