webasto i t5

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
asbjørn
Car: caravelle 174 tip tronic. konebil touran 7s 2011
Phone: 95146029

webasto i t5

Post by asbjørn »

hei har kjøpt startur med ledningssett til webasto er det noen som har noen tips hvor webastoen er
montert på bilen ( på møller kongsvinger sier de både under bilen samt foran på høyre side.)
Er det noen tips i.f.m. montering? har climatronic...
sinkMe
-
-

Re: webasto i t5

Post by sinkMe »

Du må nok under bilen ja. Jeg hadde ikke løftebukk tilgjengelig og vil absolutt anbefale å ha det. Du må demontere dekslene under webastoen. Webastoen må løses fra festene sånn at du kommer til kontakten oppå. Ganske trangt å komme til hvis ikke. Kontakten må av for å plugge inn en ny stikk fra ledningsnettet som fulgte med oppgradringssettet ditt. Du må også koble og kappe et par ledninger til webasto vannpumpen i samme slengen. Hvis det er originalt oppgraderingssett du kjøpte, står det ganske godt forklart. I mitt tilfelle på tysk...

Jeg har ikke klimatronic, så å koble til varmeapparat ledningene var ganske rett fram. Rele og sikringsholder skal monteres under dashbord deksel på venstre side, en ledning trekkes fram til batteri gjennom eksisterende hull med gummigjennomføring på torpedo. Ledningene til varmeren trekkes under gulvamatte/lydisolerngsmatte, under førerstol og gjennom eksisterende gummigjennomføring i gulv. Går å gjøre dette uten å ta ut førerstol, men det er litt trangt.

Lykke til :)
2008 T5 130tdi ct 4motion
lexis
Car: t5 2,5 tdi 174
Phone: 47446793

Post by lexis »

asbjørn: hva betalte du for fjernstyringen til webastoen,og hvor kjøpte du det?
dette frister veeeldig nå som gradestokken kryper ned mot 15 blå :(
asbjørn

Post by asbjørn »

asbjørn wrote:hei har kjøpt startur med ledningssett til webasto er det noen som har noen tips hvor webastoen er
montert på bilen ( på møller kongsvinger sier de både under bilen samt foran på høyre side.)
Er det noen tips i.f.m. montering? har climatronic...
takk for svar, kikket på bruksanvisningen som var med settet (såklart på tysk). Den så grei ut men ettersom jeg kunne forstå skulle gul ledning inn på kontakten på brenner. firkantet kontakt inn på klokketimer. rød på +. svart på -. men ingen kapping. så kommer ett nytt spørsmål: jeg mente att det var nødvendig med en styreledning opp mot climatronicen, men det som er tilovers er en flat kontakt med 3 ledninger som vistnok er til utbygging for telestart.
asbjørn

Post by asbjørn »

lexis wrote:asbjørn: hva betalte du for fjernstyringen til webastoen,og hvor kjøpte du det?
dette frister veeeldig nå som gradestokken kryper ned mot 15 blå :(

hei du jeg betalte vel ca 5 lapper hos møller her lokalt på kongsvinger.
det er bare å bestille, snart jul...jeg monterte dette på en t4 jeg hadde før, en ting å si du blir hekta ...ren luksus

lykke til
Post Reply