Hjullager fremme
Hjullager fremme
Har vibrasjon og støy (romling) fra ett av forhjulene og regner med at lageret er gåent. Finner ikke ut hvilken side det er, heller ikke ved å kjenne på hjulet om der er slark. Begge virker tight og fin. Imidlertidig forsvinner nesten romlingen når jeg kjører venstresvinger... Kan det være at det er venstrehjulet - som når jeg svinger mot venstre, får mindre marktrykk, og at lyden forsvinner av den grunn? Noen som har noe tips?
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Og det var selvfølgelig feil tenkt... Da er det bare å forberede seg på å bytte høyre hjullager
Hekkans jobb å få løst øvre arm/torsjonsfjæring. Måtte omtrent dele mutteren for å få den av! Men greit gikk det å få det montert igjen.
Forresten hørte jeg med et verksted hvor mye jeg skulle trekke til senterbolten som presser sammen lageret. Der sa dem at det var bare å trekke til - minst 200 Nm. Noen kommentarer på det???
Forresten hørte jeg med et verksted hvor mye jeg skulle trekke til senterbolten som presser sammen lageret. Der sa dem at det var bare å trekke til - minst 200 Nm. Noen kommentarer på det???
-
Stein
- -

- Car: T5 2,5TDi 2008
- Phone: 99497790
På opel omega 88mod skal hjullageret trekkes til 320NM, problemet var at jeg ikke hadde momentnøkkel til slike nivå. Dro til det jeg maktet, og passet på at hjulet fortsatt gikk rundt. Lageret er vel konisk slik at det "struper" seg selv. Kjenner når du drar til for mye...
MEn det er helt sikkert noen her som vet akkurat hvor mye det skal trekkes til.
:
Stein
MEn det er helt sikkert noen her som vet akkurat hvor mye det skal trekkes til.
Stein
Stein Larsen
Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT
TIguan 2013 Bluemotion TDi
Fattig, gammel og sliten. Lever med hjernesvulst.
Caravelle 1993 T4, 2.4 D, 10 seter SOLGT
Caravelle 1999 T4, 2.5TDI AUT 10 seter SOLGT
Caravelle 2008 T5 4Motion, 130HK manuell, 8 seter SOLGT
TIguan 2013 Bluemotion TDi