Fleksibilitet i sen T4 Multivan

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Magnean

Fleksibilitet i sen T4 Multivan

Post by Magnean »

Hei godtfolk!

Jeg bor et stykke fra de Multivanene som er til salgs, og lurer derfor på om noen kan opplyse meg før jeg drar på lengre handlerurer. Modellen jeg lurer på er den "norske" campingvarianten av Multivan som ble solgt helt på tampen (2001-2003 eller noe sånt) 5-seter. Jeg har forstått det slik at baksetebenken kan skyves forover, men er et slik at den kan skyves forover og fortsatt brukes som benk? Eller blir den da pakket sammen, lagt ned ryggen eller på annet vis ubrukelig å sitte i.
Vissvass
-
-
Car: 2003 T4 Multivan 2.5 TDI 102
Phone: Call 911-48-777

Re: Fleksibilitet i sen T4 Multivan

Post by Vissvass »

Feste/lås og bilbelte for seteryggen står igjen så da er sete ikke beregnet til å sitte i. Når man skyver frem sete så er det for å lage seng/laste plass.
John Magne Aasen
VWbus Drammen
Multivanmafiaen
03 T4 Multivan 2.5 TDI
04 Audi A4 1.8T Cab
http://vwt4multivan.blogspot.com/
92 T4 Transporter 2.0 Kombi (solgt)
94 T4 Caravelle GL 2.4 Kombi lang (solgt)
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Det er to må¨ter å skyve dette setet på.

Enten for å legge det flatt for å f.eks bruke det som seng, i kombinasjon med "surfbrettet" bak og diverse madrasser.

Eller man kan vippe det opp og fram for å få adgang til større del av bagasjerommet, slik at om man flytter unna denne plata jeg kaller surfbrett kan ha med en komfyr/vaskemaskin eller andre større ting.

Husk at så lenge Multivan INTRO er registrert som femseters og femsengers camper (iht 2003-reglene) så kan du ikke ta ut skapene i bilen. Dersom du omregistrerer den til personbil, kan du ta ut skapene og f.eks ettermontere de originale Multivansetene som skal festes til samme skinneopplegget som skapene er festet i og på det viset ha en sjuseters personbil som du etter eget forgodtbefinnende da kan anvende som en camper for opp mot fem på overnattingstur eller sju som personbil :wink:

Dette er behørig nevnt på forumet før :D
Magnean

Post by Magnean »

Takker for svar. Ja, dette er helt sikkert beskrevet i forumet allerede, men når men er på reise og surfer på mobil og er litt ivrig etter svar, så dristet jeg meg til å spørre. Forøvrig artig å komme innom forumet der tyskerbrakka hører hjemme, etter å ha lest om den på lrforum i flere år...

Nytt spørsmål: Hvor dypt er bagasjerommet med baksetebenken i bruk? Avstand seterygg - bakluke.
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Magnean wrote:Takker for svar. Ja, dette er helt sikkert beskrevet i forumet allerede, men når men er på reise og surfer på mobil og er litt ivrig etter svar, så dristet jeg meg til å spørre. Forøvrig artig å komme innom forumet der tyskerbrakka hører hjemme, etter å ha lest om den på lrforum i flere år...

Nytt spørsmål: Hvor dypt er bagasjerommet med baksetebenken i bruk? Avstand seterygg - bakluke.

Hehe, jeg får vel si takk for sist :D

Kan måle dybden fra bakluka til bakseteryggen imårra, ØKH bar bestemt vi skal på shopping på Alna... :lol:
Magnean

Post by Magnean »

Dersom det er stor forskjell i dybden ved gulvet og lenger opp er dette selvsagt interresant. Jeg tenker på plass til F.eks barnevogn.
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Kan sikkert få lempa rundt på barnevogna baki der i.l.a helga også, vi pleier ha den slått sammen i midten av bilen - enkelt & greit når vi er framme å nappe den ut mens jentungen følger med på aktiviteten :wink:
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

De har ikke allverden plass bak setet, men ei enkel vogn sammenslått går kanskje. Vi hadde minibuss først, og etter en mellomspill med en slik kvasicamper disse Multivanene er, gikk vi tilbake til minibuss.

To hovedgrunner:

vi har 3 unger. I midten bak er det kun magebelte og jeg fant ingen fornuftig løsning på 3 punktsele som samtidig bibeholdt campingmulighetene og stueplass der bak.

De 3 små satt så langt bak at vi følte vi trengte intercom for å få kontakt med de og skapa sto alltid i veien for tilgjengelighet bakover.

Nå har vi større unger og bedre plass(buss nr 5) slik at de og kan ha med seg venner og evt familie hvis vi skulle trenge det.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Magnean

Post by Magnean »

Takker for informativ tilbakemelding. Plan A var egentlig California T4 eller T5 litt avhengig av hva som dukket opp. Men med unge nr3 på vei må det skrinlegges. T4 Multivan er da et alternativ som gir fleksibilitet og plass til 5 eller 7 hvis man får tak i setene og omregistrerer. T5 Multivan er selvsagt et alternativ, men den ser ut til å langt overgå mitt budsjett. Muligheten for å sove i bilen er en fin bonus som vil bli brukt tidvis, men ser for meg telt/fortelt som grei løsning. Muligheten med bord i bilen er meget bra og nyttig for oss.
Er som sagt i tvil. Jeg vil ha fleksibiliteten med baksetebenken i California, jeg vil ha kokeblussene og kjøleskapet til California men jeg vil ha plass til 5... Joda, T5 California kan strengt tatt konfigureres med 5 seter ved å registrere som personbil og sette et enkeltsete i skinnene mellom benken og framstolen. Men, dette blir trolig en dyr løsning, samtidig som man da har en stol i veien når man skal sette opp bordet eller lage seng. Gode forslag til Turbil/hverdagsbil mottas med takk.
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Hehe, kjøkkenfett i interiøret på bilen ? Nei takk.

Mitt tips blir en sjuseters Multi så kan du sette den som best "kjører alene" bakerst med en DVD-skjerm på ei nakkepute i nærheta. Da får du mulighet til å la noen sengeplasser materialisere seg ved stans og samtidig ha med endel bagasje (under og mellom setene framover).

Kjøleskap som sitter sikkert under kjøring finner du på markedet, ei stropp her og en løsning for lokket så kan du t.o.m krasje uten at innholdet begynner fly rundt i kupéen.

Får sjekka tjafset imårra eftas :wink:
Der Postmeister
-
-

det finnes originale kjølebokser som passer 7 seters innredning, Yngve. :wink:
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
erjo
-
-
Phone: 95134175

Post by erjo »

Der Postmeister wrote:det finnes originale kjølebokser som passer 7 seters innredning, Yngve. :wink:
Det gjelder også for 5 seters T4 multivan, Rune. Jeg vil ikke ha det. Om jeg har bilen om to år, så skal jeg kaste ut begge skapene "baki der". Det er mer hensiktsmessig.
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Der Postmeister
-
-

Multivan er 7 setere. De norske har bare to skap istedenfor plass 6 & 7.

De gamle Allstar er og 7 setere. De har bare bygd om liggeplata bak til to enkle stoler, byttet om plass på 6 & 7 og forandret litt på disses understell, samt montert sete nr 10 i mellom 6 & 7.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
krheldal
-
-

Post by krheldal »

For å dra denne fram igjen...

Fant man ut hvor stor plass det er mellom seterygg og bakluke?
Får man plass til en oppslått barnevogn stående på tvers baki der?
Kristian

11 Multivan 2,0 TDI
97 Caravelle 2,5 TDI (Vurderes solgt)
06 Volvo V50
VTR
Car: T4 Multi 03
Phone: 91302474

Post by VTR »

Hei
Det er 73 cm i bunn og bak til luka,54 cm ved toppen av seteryggen og bak til nedkant av vindu
Post Reply