Hvor skal turtelleren kobles på?
Noen som har gjort dette som kan komme med "bruksanvisning"?
Noen som har en liggende forresten?

har du røyka sokker eller? regner ikke med at dette er seriøst skrevet..Chrizzle wrote:Du må ha en turteller som passer til 4 sylindret motor. Da går det 4 ledninger fra turtelleren som skal til hver sin plug ledning. Så må du koble turtelleren til batteriet også.
Men mener at det skal gå og bruke ett T3 speedo med turteller så skal det fungere.

Hi,hi,tenkte det samme je og!Rapidspeed wrote:har du røyka sokker eller? regner ikke med at dette er seriøst skrevet..Chrizzle wrote:Du må ha en turteller som passer til 4 sylindret motor. Da går det 4 ledninger fra turtelleren som skal til hver sin plug ledning. Så må du koble turtelleren til batteriet også.
Men mener at det skal gå og bruke ett T3 speedo med turteller så skal det fungere.

Så vidt jeg vet er det plugg and play så lenge det er etter 1985 mod bil det er snakk om. Vet ikke om det er mulig å bytte ut bare klokka fra panelet med en turteller. Er nok ikke særlig mye dyrere å kjøpe hele panelet.tailspin wrote:Er det mye pes å montere turteller i stedet for den klokka i dashbordet som ikke går?
Hvor skal turtelleren kobles på?
Noen som har gjort dette som kan komme med "bruksanvisning"?
Noen som har en liggende forresten?

Må da være mye viktigere å ha en turteller for hvert gear !Totto wrote:Hadde jo hvert kjekt å finne ut om alle sylinderene gikk like fort!
{;-)
Tur-Bo wrote:Må da være mye viktigere å ha en turteller for hvert gear !Totto wrote:Hadde jo hvert kjekt å finne ut om alle sylinderene gikk like fort!
{;-)
Faktisk ikke.Rapidspeed wrote:har du røyka sokker eller? regner ikke med at dette er seriøst skrevet..Chrizzle wrote:Du må ha en turteller som passer til 4 sylindret motor. Da går det 4 ledninger fra turtelleren som skal til hver sin plug ledning. Så må du koble turtelleren til batteriet også.

må du joggu rulle inn... har du ikke greie på det bør du heller tie stille.. finnes ikke en turteller i verden som kobles på pluggledningene... det er forskjell på å skru bil og å leke med lego.. det svaret må være noe av det dummeste jeg har sett...Chrizzle wrote:Faktisk ikke.Rapidspeed wrote:har du røyka sokker eller? regner ikke med at dette er seriøst skrevet..Chrizzle wrote:Du må ha en turteller som passer til 4 sylindret motor. Da går det 4 ledninger fra turtelleren som skal til hver sin plug ledning. Så må du koble turtelleren til batteriet også.
Funker og koble universal turtellere på den måten.
Går sikkert og koble de til ledningsnettet også.

Rart jeg har hatt det på 2 av syklene mine da...må du joggu rulle inn... har du ikke greie på det bør du heller tie stille.. finnes ikke en turteller i verden som kobles på pluggledningene... det er forskjell på å skru bil og å leke med lego.. det svaret må være noe av det dummeste jeg har sett...

Kan hende jeg forstår, da er det 1 coil til hver sylinder.Chrizzle wrote:Rart jeg har hatt det på 2 av syklene mine da...må du joggu rulle inn... har du ikke greie på det bør du heller tie stille.. finnes ikke en turteller i verden som kobles på pluggledningene... det er forskjell på å skru bil og å leke med lego.. det svaret må være noe av det dummeste jeg har sett...

Syncroeier wrote:Jeg satte inn turteller i forrige bil, da fant jeg en ledning som gikk inn på hovedpluggen til instrumentene som var til turteller. Den lå der selv om det var klokke i bilen. Jeg koblet thorsov tellern på der og til + og jord, og vips så var den igang(når jeg startet motor vel å merke)
flexprinten er helt forskjellig bakpå instrument med turteller, i forhold til klokke, vil du ha orginalspeedoen så er det den du må flytte over i det nye instrumentpanelet, ikke turtelleren.

mener det er ledning nr 9 eller 11.. i koblingskontakten bak instrumentet... og om ikke jeg er blitt helt senil så er den grønn..tailspin wrote:Syncroeier wrote:Jeg satte inn turteller i forrige bil, da fant jeg en ledning som gikk inn på hovedpluggen til instrumentene som var til turteller. Den lå der selv om det var klokke i bilen. Jeg koblet thorsov tellern på der og til + og jord, og vips så var den igang(når jeg startet motor vel å merke)
flexprinten er helt forskjellig bakpå instrument med turteller, i forhold til klokke, vil du ha orginalspeedoen så er det den du må flytte over i det nye instrumentpanelet, ikke turtelleren.
Husker du hvilken ledning dette var? Farge, nummer, navn e.l.?
Blir uoriginal turteller på meg foreløpig. Er jo greit å bruke det av kabling som er lagt opp fra før.
Det kan herved bekreftes... altså at ledningen skal være grønn, og at du dermed ikke er senilRapidspeed wrote:og om ikke jeg er blitt helt senil så er den grønn..