Lekasje i plastdings 112i
Lekasje i plastdings 112i
Ikke beste subject kanskje, men stemmer likevel.
På min 89' Syncro 112i har jeg en lei kjølevannslekasje.
Er en plastdings plassert ved torpedoveggen på høyre side (sett i kjørerettning) med to store slanger inn/ut på hver side.
Denne er tett om sommeren, men lekker i kulda - i fjr fant jeg aldri lekasjen, men nå i å tok jeg en tur under bilen i 20 blå og så tydelig at det var der det kom fra.
Hvilken funksjon har denne, annet enn å koble sammen rør ?
Noen som vet om den selges ny? - eventuelt har bilder fra ETKA som kan fortelle meg litt mer om funksjonen?
/Avo
På min 89' Syncro 112i har jeg en lei kjølevannslekasje.
Er en plastdings plassert ved torpedoveggen på høyre side (sett i kjørerettning) med to store slanger inn/ut på hver side.
Denne er tett om sommeren, men lekker i kulda - i fjr fant jeg aldri lekasjen, men nå i å tok jeg en tur under bilen i 20 blå og så tydelig at det var der det kom fra.
Hvilken funksjon har denne, annet enn å koble sammen rør ?
Noen som vet om den selges ny? - eventuelt har bilder fra ETKA som kan fortelle meg litt mer om funksjonen?
/Avo
Noen liker Man U - jeg liker T3
89 Syncro 112. Ikke så veldig kjip C, men står å venter på en ny vår
Trodde jeg var ferdig med T4 for en stund nå - men jaggu kjøpe jeg ikke en T4 Multi.
83 Golf MK1 Rabbit GTI - ufrivillig senka moro
Trodde jeg var ferdig med T4 for en stund nå - men jaggu kjøpe jeg ikke en T4 Multi.
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Re: Lekasje i plastdings 112i
se her på bilde 7 og 8 så har du kjølesystemet
http://www.loam.org/vw/Vanagon/VanagonP ... 86Vanagon/
og deler får du her
http://www.brickwerks.co.uk/shop?page=s ... ory_id=118
http://www.loam.org/vw/Vanagon/VanagonP ... 86Vanagon/
og deler får du her
http://www.brickwerks.co.uk/shop?page=s ... ory_id=118
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Takk.
Noen som vet om det er forskjell på syncro og 2wd på disse bitene?
Noen som vet om det er forskjell på syncro og 2wd på disse bitene?
-
TaigAGreEn
- -

- Car: T3 SYNCRO
- Phone: 40492641
Fikk følgende svar fra Brickwerks:
It would appear not.
251 121 442 A seems to be the correct item.
Not something we have, I just checked with Classic parts, they do not have it either, sorry.
Maybe try Mike [Busman] in Belgium, SyncroNutz in Scotland, SyncroSpares in Devon.
Simon.
Tage Vedal
T3-fan
T3-fan
Takk for hjelpen!
Må se å få fikset dette.
Meeen - julebord i kveld, hangover i morgen, så kanskje en titt under bilen i snøføyka på lørdag.
Underlig nok synes jeg biten ser feil ut på bildet, så her må det dobbeltsjekkes før jeg bestiller noe.
Ser jo ut som et passivt skjøtestykke på tegningene, så om ikke annet bør det jo gå ann å finne noen rørbiter i passe dimmensjoner og fyre opp sveiseaperaturet.
Må se å få fikset dette.
Meeen - julebord i kveld, hangover i morgen, så kanskje en titt under bilen i snøføyka på lørdag.
Underlig nok synes jeg biten ser feil ut på bildet, så her må det dobbeltsjekkes før jeg bestiller noe.
Ser jo ut som et passivt skjøtestykke på tegningene, så om ikke annet bør det jo gå ann å finne noen rørbiter i passe dimmensjoner og fyre opp sveiseaperaturet.
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
Som du sier så er det et stort t-kobling og går å få løst med rør og sjels hvis du har de rette bitene
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
Den delen til syncro finnes ikke lengre tror jeg, men jeg mener en av de amerikanske sjappene lager en kopi i rustfritt stål. Du kan prøve å søke på samba, mener de kaller den "cooling tower".
-
Tur-Bo
- -

- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
Det kan være jeg har en sånn liggende hvis du er intressert.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
2000 t4 syncro .89 MB 300 tdt 4matic., 96 Norsjø carrier. 1991 Mazda mx 5. 2000 Harley Davidson Road King classic. 1983 Susuki GR 650.1966 Tempo corvette 300.
Ja, så absolutt.Tur-Bo wrote:Det kan være jeg har en sånn liggende hvis du er intressert.
Send meg en PM med pris.
-
TaigAGreEn
- -

Tage Vedal
T3-fan
T3-fan
-
avdem
- -

- Car: T3 1990 syncro mTDI
- Phone: 48232026
Blingbling!
Halvard Avdem
-90 Syncro Trufa 1.9 Mtdi, decoupler, sperre bak, 235/75-15 BFG AT....
-90 Syncro Trufa 1.9 Mtdi, decoupler, sperre bak, 235/75-15 BFG AT....
-
Syncroeier
- -

- Car: T3 Syncro DJ '88
Er det ikke der det forgrenes til bakre varmeapparat da? Har du det er det vel et vertikalt rør med en stuss til på delen?
Per Husaas - 1987\88 Caravelle C Syncro 2.1 "Budget Camper"
-
TaigAGreEn
- -

Godt spørsmål. Skal sjekke!Syncroeier wrote:Er det ikke der det forgrenes til bakre varmeapparat da? Har du det er det vel et vertikalt rør med en stuss til på delen?
Tage Vedal
T3-fan
T3-fan
Må bare få si to ting:
TAKK til Tur-Bo - jaggu kom det ikke en plastbit levert på døra i dag! Dagens positive overraskelse!
Så - TAKK til alle andre her for et fantastisk forum, hvor ingen er redd for å hjelpe, eller dele på kunnskap.
Av alle fora jeg har vært innom, er dette det absolutt beste, ikke bare fordi det handler om de morsomste bilene som finnes, men også fordi det er et kreativt, positivt forum med stor takhøyde, hvor ingen spørsmål er for dumme, og ingen for vanskelige!
Hadde verden vært som vwbus.no ville det vært fred på jord! (med unntak av noen mindre straffereaksjoner mot folk som kjører HiAce)

TAKK til Tur-Bo - jaggu kom det ikke en plastbit levert på døra i dag! Dagens positive overraskelse!
Så - TAKK til alle andre her for et fantastisk forum, hvor ingen er redd for å hjelpe, eller dele på kunnskap.
Av alle fora jeg har vært innom, er dette det absolutt beste, ikke bare fordi det handler om de morsomste bilene som finnes, men også fordi det er et kreativt, positivt forum med stor takhøyde, hvor ingen spørsmål er for dumme, og ingen for vanskelige!
Hadde verden vært som vwbus.no ville det vært fred på jord! (med unntak av noen mindre straffereaksjoner mot folk som kjører HiAce)
-
TaigAGreEn
- -

Bra at ting ordner seg 
Angående bling-dingsen fra Rockymountainwesty så fikk eg følgende svar på mail fra Mike der:
Angående bling-dingsen fra Rockymountainwesty så fikk eg følgende svar på mail fra Mike der:
Har ikkje bilen tilgjengelig fra godstolen så spørsmålet mitt blir da: kan eg bruke denne dingsen?This product is made for a van with a rear heater. The US spec models have a "T" in the heater line. It is not tied into this junction. Just to clarify you have a Syncro correct. The picture of this part can be seen on our website. If you need more pictures, let us know.
Thanks, Mike
Tage Vedal
T3-fan
T3-fan
-
Syncroeier
- -

- Car: T3 Syncro DJ '88
Mener bestemt at denne ikke så sånn ut på caravelle syncroen min, at den hadde litt annen form og en stuss til.. men funker T stykke i USA så gjør det vel det her også, og da er det vel bare å handle og rute om ledningen.. 
Per Husaas - 1987\88 Caravelle C Syncro 2.1 "Budget Camper"
-
Tur-Bo
- -

- Car: 2000 t4 syncro
- Phone: 46925366
Bare hyggelig å kunne bidra, er snart hjul jo
På begge dokaene mine er varmeapparatet bak koblet innpå slangen med ett t-stykke.
På begge dokaene mine er varmeapparatet bak koblet innpå slangen med ett t-stykke.
Hemmelig agent for Trollsikkerhetstjenesten.
Har du syncro er dette riktig bit. Samme problemet med min..... litt lei den dårlige kvaliteten på go`bilene våre, er vant til gamle Citroen`er og trass i hva folk flest tror det "vet" om Citroen holder biler som BC, CX og Xantia langt høyere kvalitet enn T3 mht. alt som har å gjøre med å holde bilen rullende. Kjølesytemet i T3 er jo en konstant tikkende bombe!
Tron
Tron
Tron Bøe
Så der.
Nå er biten byttet.
Blir spennende å se om lekkasjen blir borte.
Kom mye kjøleveske ut der i -20, men nå, inne på verksted virket den tett før bytting.
Er jo ikke godt å se om det er en spekk i plasten, eller slangeklemmene som var problemet.
Er bare å vente på neste kuldeperiode og håpe på det beste nå.
Nå er biten byttet.
Blir spennende å se om lekkasjen blir borte.
Kom mye kjøleveske ut der i -20, men nå, inne på verksted virket den tett før bytting.
Er jo ikke godt å se om det er en spekk i plasten, eller slangeklemmene som var problemet.
Er bare å vente på neste kuldeperiode og håpe på det beste nå.