Da ble jeg jaggu medlem her også.
Etter å ha vært fraværende fra vag-miljøet i noen år nå, så ramlet jeg plutselig inn igjen.
Jeg holder på med oppstart av et lite t-skjorte-trykkeri, og navnet ble til slutt "Terroristas".
Uansett så måtte jeg ha meg en bil som stod i stil til dette, og endte opp med en T3 Doka.
Har siklet på T3 i flere år, uten at jeg faktisk har vært inne på tanken å skaffe meg en, rett og slett fordi jeg TRODDE de var ubehagelige å kjøre.
Jaggu tok jeg fryktelig feil!
Jeg tør vedde på at det er flere som vet noe om denne bilen her inne?
Karosseriet er noe lurvete, men det er ikke noe jeg ser så kritisk på, da jeg ser det meste som er hullete kan kjøpes hos veng, og jeg har jobbet med oppretting/lakk før.
Det jeg vil fokusere på er å få alt det tekniske på stell.
Motoren går greit, men var temmelig tungstarta etter å ha stått i en del timer, kan vel bytte litt tenningsdeler først og fremst, så får vi se. Motorvarmer var det ihvertfall på den.
Og så var det jo litt av den vanlige hylinga til vannpumpa som normalt på gammel 5e.
Men girkassa raper og vil til tider ikke i 2.gir (kun dette giret), og utvekslinga var jo noe "feil" i forhold til motor.
Er det noen som har tips på evt. en kasse i grei stand og har litt riktigere utveksling?
Og hvordan er dette adaptert over til audi-maskinen?
Fikk med en ekstra motor jeg tenkte å få strekt opp utover våren, og så få rydda litt opp i motorrommet, bla løsningen til luftfilter osv.
Utenom dette, så må jeg få skaffet noen nye vinterdekk pronto, for de dugde overhodet ikke, sleit ganske mye mer i bakker enn det jeg gjør med den lurvete Sprinteren jeg kjører på jobb, uten last.
Og litt småting var det jo, men ikke noe kritisk, -så- langt
Takker for evt. tips og triks her, evt om noen har noe deler som kunne hjulpet meg litt!
Slenger ved et crappy mobilbilde sånn inntil jeg får dratt frem litt dyrere fotoutstyr!