Seteløsning på caravelle
Seteløsning på caravelle
Hei,
Er på utkikk etter en Caravelle ila våren.
Er det mulig å finne, evt ettermontere, en løsning med 3 seperate stoler på rekke nr 2. Skal ikke ha mere enn 5 seter.
Stoler ala førerstoler, med 3punkts seler på alle.
Helst som original-utstyr?
Noen som har erfaring rundt dette?
Og er det forresten mulig at nesten alle caraveller er uten ABS, eller gidder ikke folk å skrive det i annonsene på FINN? Noen gjør det, men fleste er uten??
Mvh,
Karl
Er på utkikk etter en Caravelle ila våren.
Er det mulig å finne, evt ettermontere, en løsning med 3 seperate stoler på rekke nr 2. Skal ikke ha mere enn 5 seter.
Stoler ala førerstoler, med 3punkts seler på alle.
Helst som original-utstyr?
Noen som har erfaring rundt dette?
Og er det forresten mulig at nesten alle caraveller er uten ABS, eller gidder ikke folk å skrive det i annonsene på FINN? Noen gjør det, men fleste er uten??
Mvh,
Karl
-
AlexanderT494
- -

- Car: T4 2000 TDI
- Phone: 97 76 95 56
Re: Seteløsning på caravelle
Det er nok de færreste som har ABS. Min 2000 modell har ikke.
Om du vil ha tre enkle stoler er en mulighet å få tak i bakseter som er ment for bil med to skyvedører. Da gjenstår bare trepunktsbelte i midten som en utfordring. Her finnes det ei søyle fra Suveren rørmøbelfabrikk som kan brukes, men jeg aner ikke om det er hurtigfester på denne (tviler...)
Jeg har satt inn seter fra T5 i min. Der er det trepunkts også i midten. Så da er kanksje den enkleste og beste løsingen å sette inn T5 seter fra en bil med 2 skyvedører?
Om du vil ha tre enkle stoler er en mulighet å få tak i bakseter som er ment for bil med to skyvedører. Da gjenstår bare trepunktsbelte i midten som en utfordring. Her finnes det ei søyle fra Suveren rørmøbelfabrikk som kan brukes, men jeg aner ikke om det er hurtigfester på denne (tviler...)
Jeg har satt inn seter fra T5 i min. Der er det trepunkts også i midten. Så da er kanksje den enkleste og beste løsingen å sette inn T5 seter fra en bil med 2 skyvedører?
Det var kjapt svar!
Høres ut som en god ide med T5 seter, skal kikke litt på dem, og se om det kan passe mitt behov også...
Tanken er blandt annet å kunne kjøre med barnesete i midten!
Med T5 seter, føger det med ISOFIX også da?
Er litt overasket at ABS ikke er på disse bilene, men har jo kjørt mange år uten, og ikke så ofte de er i bruk i dag heller.
Noen som har erfaring fra å kjøre 'velle med og uten??
Bør en vente og finne en med ABS, eller oppfører de seg pent på glatten?
Mvh,
Karl
Høres ut som en god ide med T5 seter, skal kikke litt på dem, og se om det kan passe mitt behov også...
Tanken er blandt annet å kunne kjøre med barnesete i midten!
Med T5 seter, føger det med ISOFIX også da?
Er litt overasket at ABS ikke er på disse bilene, men har jo kjørt mange år uten, og ikke så ofte de er i bruk i dag heller.
Noen som har erfaring fra å kjøre 'velle med og uten??
Bør en vente og finne en med ABS, eller oppfører de seg pent på glatten?
Mvh,
Karl
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
klarer seg leeeeenge uten ABS. Sier ikke at det er tull, kjekt hjelpemiddel, men husk at du får ofte lengre bremselengde. Bonusen er at du kan ratte litt og komme deg unna. Det er ikke så lett på stive hjul.
Bare ikke tru du blir noen bedre sjåfør av dette eller kan kjøre fortere. Det er kun et hjelpemiddel for sjåføren.
Bare ikke tru du blir noen bedre sjåfør av dette eller kan kjøre fortere. Det er kun et hjelpemiddel for sjåføren.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
Nei, jeg har ingen klokketro på ABS heller.... greide meg gjennom noen biler i min ungdom uten noe fare!
Har ingen erfaring fra "kassebil", men overgang til ABS på personbil var ikke noe eureka....
Men er takknemlig for alles oppfatning og erfaringer!
Mvh,
K
Har ingen erfaring fra "kassebil", men overgang til ABS på personbil var ikke noe eureka....
Men er takknemlig for alles oppfatning og erfaringer!
Mvh,
K
-
Jørre
- -

- Car: T4 Transporter Syncro,
- Phone: nittisøttentolvti
Hei!
Blir for trangt hvis du skal ha org seter med armlener
Det selges endel T5 seter på ebay.de. Søk etter Multivan Higline seter. Disse monteres på ett skinnesystem, som fungere optimalt
Setene har iso-fix.
Jeg har montert T5 seter i denne bilen...
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=56&t=10504
Blir for trangt hvis du skal ha org seter med armlener
Det selges endel T5 seter på ebay.de. Søk etter Multivan Higline seter. Disse monteres på ett skinnesystem, som fungere optimalt
Setene har iso-fix.
T5 4 Motion 07
T4 Transporter Syncro 03, lang utg
T4 Transporter Syncro 03, kort utg selges, reg som personbil.
T4 2001 med T5 Multivan Highline-seter, solgt, se link
Jørn
Jørn
-
charlie 21
- -

- Car: T4 -97 Caravelle TDI
Jeg har ABS på min, men hadde klart meg uten.
Eneste fordelen er at jeg har styring ved panikkbremsing. Jeg synes at den stopper raskere ved å trykke bremsepedalen ned til at det er like før ABS'n slår inn.
Eneste fordelen er at jeg har styring ved panikkbremsing. Jeg synes at den stopper raskere ved å trykke bremsepedalen ned til at det er like før ABS'n slår inn.
Født fri, skattet ihjel!!!
Nøye planlegging kan aldri erstatte ren og skjær flaks.
-97 Caravelle TDI
-96 Transporter 2,5B Syncro
-68 Volvo Felt
Jan Kenneth Glomstad
Nøye planlegging kan aldri erstatte ren og skjær flaks.
-97 Caravelle TDI
-96 Transporter 2,5B Syncro
-68 Volvo Felt
Jan Kenneth Glomstad
Jørn!
Så gjennom tråden, bilen var flott.
Absolutt en slik løsning jeg ønsker, fleksibelt og greit. Regner med at det er greit å godkjenne slikt også, siden det er original deler?
Uansett, bra jobb på den bilen.
Mvh
K
Så gjennom tråden, bilen var flott.
Absolutt en slik løsning jeg ønsker, fleksibelt og greit. Regner med at det er greit å godkjenne slikt også, siden det er original deler?
Uansett, bra jobb på den bilen.
Mvh
K
-
Jørre
- -

- Car: T4 Transporter Syncro,
- Phone: nittisøttentolvti
Det ble godkjent
Brukte noen timer under bilen for å feste det sikkert.
Er jo tross alt en familiebil
Brukte noen timer under bilen for å feste det sikkert.
Er jo tross alt en familiebil
T5 4 Motion 07
Jørn
Jørn
Jeg er "sykelig" opptatt av at ting skal være godkjent.
Ting skal helst være forskriftsmessig montert, og innstemplet i vognkort om nødvendig..... Så slipper man å kverulere om noen stopper en og lurer på om bilen har lov til å være såååååå lav, med sååååå breie dekk!
Håper å finne meg en caravelle til overkommelig pris ila våren, og gjøre en slik installasjon.
Mvh,
K
Ting skal helst være forskriftsmessig montert, og innstemplet i vognkort om nødvendig..... Så slipper man å kverulere om noen stopper en og lurer på om bilen har lov til å være såååååå lav, med sååååå breie dekk!
Håper å finne meg en caravelle til overkommelig pris ila våren, og gjøre en slik installasjon.
Mvh,
K
-
dings
- Car: T5 Multivan og T4 Transporter (VIP)
Er 99,9% sikker på at det bare er ISOFIX på de to ytterste setene. Er hvertfall det på vår Multivan.Jørre wrote:Hei!
Blir for trangt hvis du skal ha org seter med armlener![]()
Det selges endel T5 seter på ebay.de. Søk etter Multivan Higline seter. Disse monteres på ett skinnesystem, som fungere optimalt![]()
Setene har iso-fix.
Noen som vet hvordan løsningen blir med bilbeltene til 2 enkle T4 stoler i 2. rad? Stolene blir vel plassert litt lenger inn mot midten enn en treseter. Blir originalbeltene for korte? Det er vel en seteløsning som finnes originalt med stoler uten påmonterte belter som i T5. Har planer om 2 enkle stoler med armlener i 2. rad og en treseter bakerst.

Du har jo denne løsningen da. Er til sein multivan med skinner i gulvet. De kan snues begge veier, og kjøres med i begge rettninger. Må jo gå an å sette inn noe slik i caravellen også.
2010 mod Caddy Maxi 1.9 TDI
1989 mod T3 Caravelle 2,1 DJ syncro m/sperre foran og bak
+1
Blir aldri ferdig
1989 mod T3 Caravelle 2,1 DJ syncro m/sperre foran og bak
+1
Blir aldri ferdig