Noen som har tatt ut/satt inn det lille vinduet foran?

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
tilstad
-
-

Noen som har tatt ut/satt inn det lille vinduet foran?

Post by tilstad »

Fikk med meg en dør da jeg skulle ha tak i et åpningsbart fremre luftevindu, og vi ikke klarte å få vinduet ut av døra. Etter mye om og men, med bruk av vannpumpe tang for å benne ut døra, fikk jeg endelig vinduet ut. Men hadde ikke så lyst til å bruke den fremgangsmåten for å få det inn... vil jo gjerna beholde døren intakt.

Så til de av dere som har gjort dette.... Tar man ut hovedvinduet først for å få dette til? Fikk nesten følelsen av at det lille vinduet skulle senkes ned og tas ut gjennom en åpning i stålet og ikke dras rett opp og ut som jeg gjorde...

Hva er den riktige fremgangsmåten egentlig? Skruene fant jeg fort og fikk løsnet slik at vinduet og rammen er løs... men det å få det ut av døra, det var værre....
vibberg
-
-

Post by vibberg »

Dette vil jeg også vite!

Må sette inn nytt vindu, da det forrige ble knust under innbrudd :(

Hvilke skruer mener du tilstad?
Syncro -85 1.9 Televerket Transporter
Golf Pasadena -91 1,6TDK
Syncroeier
-
-
Car: T3 Syncro DJ '88

Post by Syncroeier »

Har akkurat gjort dette nå idag!

for å slippe å røre hovedvindusmekanismen løsnet jeg 'vindusstolpen' fra ramma til flipvinduet.. dette sitter med alu nagler som man lett slår hodet av med hammer og hoggjern\skrujern.. så slapp jeg vindusstolpen ned i døra og da var det bare å trekke vinduet ut..

når jeg monterte dette droppet jeg å poppe fast ramma til stoplen igjen, dette holdes greit på plass av pakningene uansett..

dig med flipvindu nå ja! :)
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Sveiv ned vindu.
Fjern dørtrekk og gummilister rundt store ruta.
Skru av speil, dette er det som holder døra sammen.
Skru løs lille skruen på toppen av svarte "stanga" og bolten nederst på denne (med 10mm hode) bak dørtrekket
Jeg ville nå løsnet vinduet(store) og dratt dette ut og opp, men det ser du om du klarer å lirke den forbi uten.
Fjern da den svarte stanga, ned og vri og ut.
Fjern så vinduet ved å dra dette bakover.

Skal du ta ut åpningsbart vindu, må store vinduet ut først.

Inn er alt bare motsatt, pass bare på at du får trekantvinduet, uansett utføring, godt inn i ramma på døra.

Vindushevermekanismen må ikke ut eller løsnes, kun vinduet.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Syncroeier
-
-
Car: T3 Syncro DJ '88

Post by Syncroeier »

Der Postmeister wrote:
Skal du ta ut åpningsbart vindu, må store vinduet ut først.
neida, jeg gjorde det jeg.. man kan jo få det helt som det var hvis man popper stolpen fast i ramma igjen.. jeg så ingen vits i å gjøre det jeg..
Post Reply